Montage en aansluiten MSD Blaster

Gestart door Tranquilo850, 02-12-2006 12:45:32

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: thuur op 23-09-2007 22:54:34
130 euro voor een nieuwe bobine met voorontsteking dus... Hoe erg zijn die ploppen dan??

de ploffen zelf zijn niet zo'n probleem, het mengsel is belangrijker.
meten = weten, dan zie je wat dat doet.  ;)

marc lenssen

Ploppen valt wel mee,..hij knalt niet naof zo,.....klinkt alsplopjes in een holle uitlaat. Ik heb de oliepeilstaaf met wat tape wat strakker in de buis gezet, nu sluit ie beter af,...loopt al beter er op.
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

marc lenssen

OK, Blaster vandaag ontvangen. Best snel uit de states. Ik heb de blaster wel even aangesloten, draadjes van de voorontsteker los, verlengd en aan de blaster. En een langere bobine kabel met aan 1kant een bougie dop zodat ik niet mijn eigen kabel hoef te verbouwen. Startte er prima op en liep mooi stationair. Ik ben niet gaar rijden omdat de bobine los lag voorin. Ik zal hem morgen eens ergens in het vooronder vast maken en weer aansluiten en kijken hoe het rijdt.
Hoew kom ik aan een montage plaatsje met alleen een voorontsteking erop???? Iemand????? Ik wil liever niet die blaster maar ergens monteren en dan maar draden verlengen....

Bedankt,

Marc

Johann

Orginele bobine van de voet boren.

marc lenssen

Hallo Johann,

Ik wil liever die originele niet slopen, die hou ik als reserve....werkt nog...

pwassink

Citaat van: marc lenssen op 28-09-2007 19:16:13
Hallo Johann,

Ik wil liever die originele niet slopen, die hou ik als reserve....werkt nog...

Dan wordt het dus kreatief met kurk, eeh staal of aluplaat en maak je zelf een voetplaatje ?  :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

marc lenssen

Was ik al bang voor,...en de voorontsteking? Los kopen? Iemand enig idee waar en wat dat kost?

Ludo

Citaat van: marc lenssen op 28-09-2007 19:20:12
...en de voorontsteking? Los kopen? Iemand enig idee waar en wat dat kost?

Citaat van: Ludo op 23-09-2007 12:44:21
bij een Bosch servicecenter.

kost +- 70 euro.

marc lenssen

Damn,....dure jongens,....bobine zelf was maar 40 dollar....:-)

Ik ga wel op zoek naar een kapotte gebruikte en verzaag dat ding....anders maar naar de Bosch boys....

Bedankt Ludo,

Marc

marc lenssen

Hallo,

Ik heb van Emiel, met een heeeeeeeel dikke 850, een oude bobine meegekregen om te slopen. Maar dit is het type uit de 850. Deze ziet er net anders uit als de mijne. De stekker op de voorontsteking past wel maar ik weet niet of ik deze nu kan gebruiken. Ik heb het wikkel gedeelte erap gehaald en in plaats daarvan de MSD blaster gemonteerd. Maar voor ik deze op mijn auto zet wil ik toch eerst weten of de voorontstekingen van deze twee types niet zo verschillend zijn dat ik iets kapot maak. Op markt plaats staan twee bobines onder Volvco overigen. Op de foto zijn twee bobines te zien. Ik hen nu het voorste type en heb de blaster gemonteerd op het achterste type. Zou iemand eens kunnen kijken en mij kunnen vertellen of die twee gewoon uitwisselbaar zijn?

Met dank, en  Emiel nog veel plezier op de Ring!!!! Gaat zeker lukken met die 319 pk...haaha

Marc

Ludo

volgens mij kun je er niet veel verkeerd mee doen. ??

maar waarom een gebruikte?.
als die niet optimaal meer werkt, heb je aan de MSD ook niks....

marc lenssen

Hallo Ludo,

eerst eens even proberen of ik dat allemaal goed voor elkaar krijg. Dan kan ik altijd nog een losse voorontsteking kopen. Zo kan ik even spelen met wat oud materiaal zonder duur spul te verkloten...:-)

Weet jij of de bobine met bout en moer vast zit of zijn parkers??

Marc

Ludo

Citaat van: marc lenssen op 29-09-2007 18:01:54
Weet jij of de bobine met bout en moer vast zit of zijn parkers??

je bedoeld de bobine op het plaatje?.
die had ik met een boutje vastgezet.
kijk ook even op pagina 1 naar de foto van Johann, dat is ook netjes gedaan.

marc lenssen

Oh sorry nee, het plaatje op de carroserie.....

Ludo

het plaatje zit met 3 boutjes op de carrosserie. (dopje 10)