Montage en aansluiten MSD Blaster

Gestart door Tranquilo850, 02-12-2006 12:45:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tranquilo850

Het computerrelais is wel wat vies, maar ik kan er zo op het oog niks aan ontdekken. De auto is eigenlijk met de dag beter gaan rijden en rijdt op het moment prima. Ben erg benieuwd hoe lang dat zo blijft  ;D

RRRRR_Ramon

Ik heb ook zo'n Volvo/Siemens bobine en kapot........... Dinsdagavond gaf ie na een lange rit er de brui aan, natuurlijk ben je dan 100 km van huis. Ik blind naar een Bosch servicecentre, want je denkt ontsteking =  Bosch.

De magazijnmedewerker zoeken maar vond geen bobine voor een 93-er, aan de hand van alternatieve onderdeelnummers zoeken kwam hij terecht bij (naar later bleek) een MY 1996 bobine en die past dus niet aan de stekker in de auto.  :eusa_wall: Ding weer terug en naar de Volvo dealer, niet op voorraad maar er gloorde hoop aan de horizon........... 1 exemplaar in het centrale depot in Maastricht  :eusa_dance: Toen maar besloten om de Groene Goes te bellen en hem daar te laten afleveren. Geluk bij een ongeluk is dat zo'n "oude" bobine veel goedkoper is dan een nieuwer type.  ::)

Morgen maar monteren in Goes dan en hopen dat de noodbobine het zo lang volhoudt.  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

marc lenssen

Hallo Allemaal,

Zo'n blaster kost in de US nog geen 4 tientjes inclusief verzend. Maar dan heb je alleen de bobine. Waarom moet de voorontsteking mee vervangen worden? Is deze slijtage gevoelig?

Bedankt,
Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

Ludo

Citaat van: marc lenssen op 22-09-2007 23:06:28
Waarom moet de voorontsteking mee vervangen worden? Is deze slijtage gevoelig?

volgens mij wel.
bij het fijnafstellen van de ecu door Marco (MTE) kwam boven dat deze vooronsteking de boosdoener was van een slechte ontsteking.
ook Tom heeft lang gezocht naar dezelfde oorzaak bij Jerommeke, met het vernieuwen van de voorontsteking was zijn probleem meteen opgelost.

marc lenssen

OK,....dank je Ludo. Ik heb gisteren de blaster besteld uit de US. Met de lage dollar is die nu fijn goedkoop; 62 dollar inclusief verzend. Ik heb niet echt ontstekings problemen maar de bobine is nog origineel met 186.000 kilometer en een goedkope test kan geen kwaad, ik loop wel af en toe wat rijk. Hij ziet ook wat zwart dus zal wel wat verliezen. Ik zie geen vonken 's nachts maar hoor hem wel tikken. Ik heb eens gekeken naar een losse voorontsteking maar die zijn best duur....ik had gedacht dat die goedkoper was dan de bobine zelf maar kennelijk is dat net andersom. Eerst eens proberen als die er is en dan zien we verder....Ook even de benzine druk regelaar tesetnvan de week en het vacuum slangetje verversen...
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

Ludo

dit is ook een symptoom daarvan:

Citaat van: Marc Lenssen
Ik hoor net dat ik bij lage toeren een na ploppen heb in de uitlaat. Ok, 1997 S70 T5. Als ik met een warme motor een beetje gas geef en weer los laat hoor ik na het terugvallen van de toeren dat hij na plopt in de uitlaat.

;D

marc lenssen

Hallo Ludo,

Waar is dat ook een symptoom van? Van een bobine die niet meer optimaal is?

Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

Ludo

Citaat van: marc lenssen op 23-09-2007 11:56:35
Waar is dat ook een symptoom van? Van een bobine die niet meer optimaal is?

inderdaad, zeker als je de rest van de ontsteking al allemaal vervangen hebt, mag je er zeker van zijn dat de bobine de oorzaak is.

marc lenssen

Ok,...bedankt Ludo,. nou eens zien hoe lang het duurt voordat dat ding uit de VS aankomt. Monteren moet makkelijk zijn....

Anders zal ik de originele kopen. Ik zie ze voor 130 euro op ebay, voorontsteking plus bobine op plaatje. Is dit een fatsoenlijke prijs?

Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

Ludo

die prijs betaal je ook bij een Bosch servicecenter.
bij de dealer een stukje meer...

marc lenssen

OK,....goede tip,...hoef ik het niet in Duitsland te bestellen. Maar eerst maar eens even de ss blaster afwachten.
Ik heb overigens net de aansluiting van de oliepeil stok in het pijpje met wat tape dichter gemaakt. Ik krijg de peil stok, ondanks vers ringetje, er niet fijn strak afsluitend in. Ik zal opnieuw het vacuum eens meten. Voordien had ik op staionair 17 INS/hg vacuum, misschien wat laag.

Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

thuur

Citaat van: Ludo op 23-09-2007 12:03:46
Citaat van: marc lenssen op 23-09-2007 11:56:35
Waar is dat ook een symptoom van? Van een bobine die niet meer optimaal is?

inderdaad, zeker als je de rest van de ontsteking al allemaal vervangen hebt, mag je er zeker van zijn dat de bobine de oorzaak is.

Hmm.. En de voorsteking dan?


Gr ???

Ludo

Citaat van: thuur op 23-09-2007 22:33:52
Citaat van: Ludo op 23-09-2007 12:03:46
Citaat van: marc lenssen op 23-09-2007 11:56:35
Waar is dat ook een symptoom van? Van een bobine die niet meer optimaal is?

inderdaad, zeker als je de rest van de ontsteking al allemaal vervangen hebt, mag je er zeker van zijn dat de bobine de oorzaak is.

Hmm.. En de voorsteking dan?


Gr ???

met bobine bedoel ik dit:


bij Volvo is dit 1 geheel.  ;)

marc lenssen

Bij de MSD blaster niet. Daar gebruik je de oude voorontsteking met een nieuwe bobine. Als dit niet werkt kun je altijd nog een losse voorontsteking kopen.
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

thuur

130 euro voor een nieuwe bobine met voorontsteking dus... Hoe erg zijn die ploppen dan??

Citaat van: Marc Lenssen
Ik hoor net dat ik bij lage toeren een na ploppen heb in de uitlaat. Ok, 1997 S70 T5. Als ik met een warme motor een beetje gas geef en weer los laat hoor ik na het terugvallen van de toeren dat hij na plopt in de uitlaat.


Gr :eusa_think: