Flash lube bij hydrolische klepstoters? waar aan te denken bij gasinbouw?

Gestart door koenraadd, 08-12-2006 14:54:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

koenraadd

Hallo,

Ik heb hier reeds gelezen wat de verschillen zijn tussen vaste en hydro stoters en de combinatie met LPG.

Ik zou graag weten of dat er iemand ervaring heeft met het ombouwen van de 2000+ kop naar hydro stoters.

Ik weet dat wellicht ook de nokkenas moet vervangen worden omwille van de hogere hydro stoters. Moeten de kleppen ook vervangen worden of maw is hoogte van de klep en de diameter aan de top hetzelfde?
Zijn de oliekanalen in de kop gelijk? En is de oliepomp gelijk?

Alvast bedankt voor de info,

koenraad

Johann

Vaste stoter kop mist olie kanaaltjes naar de hydrostoters. Nokkenassen hebben een andere basis diameter.

Meeste is verder gelijk, koeling is iets anders.

Je zou misschien voordeliger naar een '99 kop kunnen zoeken. Moet je wel de koppakking van dat type kop er bij gebruiken.

Pepijnwk

Gisteren contact gehad met gasinbouwer die aangaf dat flashlube werd geadviseerd om kop/klepslijtage tegen te gaan. Mijn auto een v70 2.5 T heeft volgens mij echter hydrolische kleppen. Volgens mij is het dan onzin. Klopt dat of is het wel degelijk beter om het toe te passen ook bij hydrolische kleppen?
Zijn er andere zaken om direct me te nemen bij gasinbouw?
Bijvoorbeeld de olieafscheider vervangen of meteen messing busjes voor plaatsen van injectoren (zou beter zijn) dat soort zaken wellicht zijn er tips die direct meegenomen kunnen worden zodat je achteraf minder problemen hebt ?

Ik hoor graag van jullie

Groeten Pepijn
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

kreftie V70

Flash lube is al veel over geschreven.
Het verkoelt en verminderd slijtage aan de klepzitting.
Voor die 50 euri.....gewoon doen.


Clapton

Citaat van: Pepijnwk op 08-02-2007 12:29:27
Gisteren contact gehad met gasinbouwer die aangaf dat flashlube werd geadviseerd om kop/klepslijtage tegen te gaan. Mijn auto een v70 2.5 T heeft volgens mij echter hydrolische kleppen. Volgens mij is het dan onzin. Klopt dat of is het wel degelijk beter om het toe te passen ook bij hydrolische kleppen?
Zijn er andere zaken om direct me te nemen bij gasinbouw?
Bijvoorbeeld de olieafscheider vervangen of meteen messing busjes voor plaatsen van injectoren (zou beter zijn) dat soort zaken wellicht zijn er tips die direct meegenomen kunnen worden zodat je achteraf minder problemen hebt ?

Ik hoor graag van jullie

Groeten Pepijn

Ik kreg ook de tip om de olieafscheider direct te laten vervangen.

Racingbrick

Citaat van: kreftie V70 op 08-02-2007 12:40:18
Flash lube is al veel over geschreven.
Het verkoelt en verminderd slijtage aan de klepzitting.
Voor die 50 euri.....gewoon doen.



hangt af van de LPG inbouwer, Mesman is geen graaier en zei dat bij hydrokleppen het zinloos is om Flash Lube in te bouwen, omdat die blokken minimaal  4 ton draaien op LPG...
Bij de vaste stoters zou ik 100% zeker wel Flash Lube (laten) inbouwen


Pepijnwk

Vandaag ook even met mesman gebeld. Hij wordt de gasinbouwer. Ik heb echt het idee dat hij weet waar hij over praat.
Hij gaf inderdaad aan dat bij hydrolische kleppen het niet nodig is om flashlube te gebruiken. Olieafscheider doet hij ook omdat hde boel dan toch open ligt. Alvast bedankt voor jullie reacties. Als er meer zaken zijn dan hoor ik die graag.
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

Marc O.

Trouwens nog een tip voor wat betreft de aanschaf van losse flessen Flashlube: Koop deze nooit bij de Volvo dealer. Heb vanochtend een litertje bij de dealer bij mij tegenover het kantoor gekocht en betaalde maar liefst 29 euro. Op internet zie ik prijzen van rond de 15 euro/liter............
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ricardo

Citaat van: Pepijnwk op 08-02-2007 18:23:52
Vandaag ook even met mesman gebeld. Hij wordt de gasinbouwer. Ik heb echt het idee dat hij weet waar hij over praat.
Hij gaf inderdaad aan dat bij hydrolische kleppen het niet nodig is om flashlube te gebruiken. Olieafscheider doet hij ook omdat hde boel dan toch open ligt. Alvast bedankt voor jullie reacties. Als er meer zaken zijn dan hoor ik die graag.


Hadden ze mij ook verteld, maar bij 120000 km kon de kop er al af. Ik heb toen ineens die Flashlube erop laten zetten. Voor dat geld kun je geen risico nemen.

Ludo


BenC70ES

Citaat van: Ludo op 22-02-2007 21:05:59
Citaat van: Ricardo op 22-02-2007 20:59:08
Hadden ze mij ook verteld, maar bij 120000 km kon de kop er al af.

om welke reden?.

Ja vroeg ik mee ook al af...  ik herinner me dat je koppakking stuk was, maar dat heeft volgens mij niets met de LPG maar eerder met de rijstijl te maken...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ricardo


Ludo

tuurlijk, maar ook onderhouden...
wat was de oorzaak dan, en wat is er allemaal vervangen?.

Ricardo

Citaat van: Ludo op 22-02-2007 21:21:04
tuurlijk, maar ook onderhouden...
wat was de oorzaak dan, en wat is er allemaal vervangen?.
Oorzaak volgens mij de gasinstallatie. Vervangen is alleen de koppakking.

BenC70ES

Citaat van: Ricardo op 22-02-2007 21:19:53
:eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty:
Ik mag toch wel trappen als ie warm is :o

Zeker, maar daar gaat de koppakking niet van kapot... kan wel als dit met een te koude motor gebeurd. (kan ook door de vorige eigenaar zijn gebeurd hé )

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!