Flash lube bij hydrolische klepstoters? waar aan te denken bij gasinbouw?

Gestart door koenraadd, 08-12-2006 14:54:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: de_jelle op 12-02-2011 13:51:03
Bij mijn V70 2.5T '98 heb ik geïnjecteerde Flash lube laten monteren. Op een turbo motor via motorvacuum Flash lube aanzuigen werkt niet goed.
Ik heb voor een flash lube installatie gekozen, omdat ik van mening ben dat de hydraulische klepspelingscompensatie ook wel eens aan zn einde komt.

Ben je van plan om tot ver over de 600.000km te rijden dan?
...The Nile isn't just a river in Africa...

de_jelle


Ludo

Flashlube kan geen kwaad, maar op een motor met hydro stoters heeft het weinig toevoeging.
Ik denk dat je die informatie ook van je installateur hebt gekregen.

tackle


KIM

Citaat van: de_jelle op 12-02-2011 14:14:57
Citaat van: Marc O. op 10-02-1974 19:05:13

Ben je van plan om tot ver over de 600.000km te rijden dan?

yeah right!

Kijk maar eens in het lijstje "wie heeft de hoogste kilometerstand"...

Ludo

Citaat van: tackle op 12-02-2011 15:37:59
gewoon geldklopperij dus.

Nee helemaal niet.
Als jij het persé wil, word het geplaatst.  ;)

Rvd

denk dat je ook goed moet afwegen hoe je met de auto rijd en wat voor uitvoering je heb.
Als jij met een turbo blok rijd dat is je boringxslag en dus je compressie hoger dat bij een non turbo. Als je veel snelweg rijd en vaak wat hogere toerentallen rijd dan is flaslube denk toch wel een mooie extra.
Het is toch weer een klein extra'tje om de levenduur te verlengen.

-D©©©L-

Citaat van: Rvd op 13-01-2012 12:02:26
denk dat je ook goed moet afwegen hoe je met de auto rijd en wat voor uitvoering je heb.
Als jij met een turbo blok rijd dat is je boringxslag en dus je compressie hoger dat bij een non turbo. Als je veel snelweg rijd en vaak wat hogere toerentallen rijd dan is flaslube denk toch wel een mooie extra.
Het is toch weer een klein extra'tje om de levenduur te verlengen.
Compressie van een turbo motor is over het algemeen juist lager dan van z'n ongeblazen tegenhangers.

Qua flashlube; het is gewoon een kwestie van rekenen of het zinvol is of niet.
Voor mij kan het niet uit, het na 100.000 km lichten van de kop en zetten van 10 nieuwe (hardere) uitlaatklep zittingen is goedkoper dan een flashlube systeem + 150 liter flashlube vloeistof.
Met nieuwe zittingen loopt ie nog eens 300.000 km extra (zonder flashlube).

victorschut

Hm met het risico dat ik iets doms zeg. Vandaag een meneer gesproken die lpg inbouwd in turbo's van 190 pk. Hij vertelde dat ze via de boardcomputer vanaf 3700 toeren 5% benzine inspuiten waardoor de kleppen gekoeld en gesmeerd worden bij hoge belasting. Hij zegt dat dit goedkoper is omdat je dan geen Flash lube hoeft aan te schaffen.

Leek wel redelijk wat hij zei.

thuur

Citaat van: victorschut op 20-05-2012 19:39:31
Hm met het risico dat ik iets doms zeg. Vandaag een meneer gesproken die lpg inbouwd in turbo's van 190 pk. Hij vertelde dat ze via de boardcomputer vanaf 3700 toeren 5% benzine inspuiten waardoor de kleppen gekoeld en gesmeerd worden bij hoge belasting. Hij zegt dat dit goedkoper is omdat je dan geen Flash lube hoeft aan te schaffen.

Leek wel redelijk wat hij zei.

Is een redelijke theorie inderdaad.


Gr :eusa_think:

hansie1968

Lees veel oplossingen en ideeen over deze gasonderwerpen.
Ik stel al jaren omvl installaties af en geef vaak advies over flashlube.

Bij vaste stoters heeft het zeker nut.
Daarnaast zijn tegenwordig alle klepzittingen gehard.
Om kosten te besparen volgende tip:
Gebruik gewoon  gebruikte ATF.
Werking is hetzelfde en als je je bak ververst gewoon bewaren.
Desnoods voor iemand die het wel gebruikt

Laguna-S60R

Ik heb nog 1,8 flashlube staan..systeem werkt niet meer op m'n Civic en krijg t ook niet werkend...

Dus mocht iemand daar interesse in hebben ;)
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

RoyvW

Citaat van: hansie1968 op 19-10-2014 10:31:36
Lees veel oplossingen en ideeen over deze gasonderwerpen.
Ik stel al jaren omvl installaties af en geef vaak advies over flashlube.


Daarnaast zijn tegenwordig alle klepzittingen gehard.


Ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt, maar dat is onzin.

Wanneer er normaal gereden met een Volvo met hydraulische stoters dan is flashlube geen must, maar het mag zeker. Flaslube is ook geen wondermiddel, het stopt niet de slijtage maar vertraagd de slijtage minimaal, het installeren is niet duur maar als je het mij vraagt is de olie veel te duur. Ook een motor met flashlube rij je kapot als je er niet normaal mee omgaat. Wanneer je wilt raggen en graag het gebied boven de 4000 toeren benut moet je benzine of diesel rijden. Mijn oude S60 met vaste stoters rijdt al 350k zonder flashlube en de kleppen daarvan zijn nog nooit gesteld, en dat is dan een "mindere" motor dan de oudere 2.5 10v en 20v kleppers, waarvan de 10v de beste gasstoker is omdat deze beter op koppel te rijden is. De 20v doet het ook goed maar heeft bovenin meer power en als je het gebied boven de 4000 toeren benut dan kan er weer "extra" sltijtage optreden en dat houd flashlube ook niet tegen. Volgens mij is de regel ook dat je wanneer je gas rijdt je eigenlijk 1000 toeren erbij kan rekenen qua slijtage. Zelf zou ik geen flashlube installeren bij deze motoren.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

Ludo

Citaat van: RoyvW op 31-10-2014 12:53:36
Ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt, maar dat is onzin.


Wanneer je wilt raggen en graag het gebied boven de 4000 toeren benut moet je benzine of diesel rijden.

En waar haal jij de onzin dan vandaan. ???


:evil:

UserID25761

Citaat van: RoyvW op 31-10-2014 12:53:36
Citaat van: hansie1968 op 19-10-2014 10:31:36
Lees veel oplossingen en ideeen over deze gasonderwerpen.
Ik stel al jaren omvl installaties af en geef vaak advies over flashlube.


Daarnaast zijn tegenwordig alle klepzittingen gehard.


I Wanneer je wilt raggen en graag het gebied boven de 4000 toeren benut moet je benzine of diesel rijden.

Een diesel houdt op bij 4300 rpm   :eusa_shhh: