Flash lube bij hydrolische klepstoters? waar aan te denken bij gasinbouw?

Gestart door koenraadd, 08-12-2006 14:54:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: Ricardo op 22-02-2007 21:37:24
Citaat van: Ludo op 22-02-2007 21:21:04
tuurlijk, maar ook onderhouden...
wat was de oorzaak dan, en wat is er allemaal vervangen?.
Oorzaak volgens mij de gasinstallatie. Vervangen is alleen de koppakking.

beetje vaag..


hoe bevalt de witte 2.0 T5 van je vriend of neef (zorno ) op gas?.
ik zag hem vorige week staan voor inbouw.  :evil:

Ricardo

Hij is er heel tevreden mee! Hij zei dat de wagen er echt sneller van geworden is, maar dat kan ook aan de vervangwagen gelegen hebben.

Misha

- eerst een algemeen relativerende opmerking om straks niet gekielhaald te worden -

'Ik ben natuurlijk geen specialist, maar... '


Flashlube is een soort additief, dat gebruikt wordt om o.a. een sedimentje achter te laten op de klepranden en klepzittingen.
Dit is vooral van belang bij auto's waarbij de zittingen niet gehard zijn, vooral oudere motoren die van oorsprong op gelode brandstof hebben gereden.
Dit sediment zorgt er dus voor dat de kleppen niet wegzakken in de zittingen.
Dit merk je bij handgestelde kleppen doordat je vaker en extremer moet bijstellen.

Ik kan me echter niet voorstellen dat dit bij hydraulische stoters niet zou gebeuren: alleen regelt dit de speling constant bij.

Dus:
- De kleppen verzakken altijd bij gebruik van LPG. Dan altijd flashlube gebruiken.
- De kleppen zakken niet bij gebruik van LPG. Dan eens in de maand een paar biertjes halen voor het geld

Ik zie niet wat Flashlube met het soort stoter te maken zou hebben, hoogstens met de samenstelling van klep en klepzitting.

Als ze wel sneller verzakken op LPG, dan is het hebben van hydraulische stoters hoogstens symptoombestrijding.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

mijn 2.5-20V uit 97 op LPi (g3) heeft inmiddels een dikke 4 ton gereden. voor zover ik weet zonder een enkel probleem. Olie verbruik nihil. Goede olie. Olie op peil houden en niet racen bij koude motor.

Geen aanleiding op dit moment om aan te nemen dat er binnenkort iets kapot gaat.

daytonawim


onze 20v heeft er 5 ton opzitten op lpg, en er rammelt echt niks bij de kleppen, van de monteur ook niets over de kop gehoord bij de vevanging van de koppakking.

ik rijd er een kleine 80k per jaar mee

Ricardo

Ook andere koppakking? Zo zijn er toch meer gevallen dan sommigen denken. >:(

-D©©©L-

Citaat van: Ricardo op 23-02-2007 00:44:35
Ook andere koppakking? Zo zijn er toch meer gevallen dan sommigen denken. >:(
Ach, zo'n heel extreme reparatie is het nou ook weer niet.
Een 850 is net een auto; d'r gaat wel eens wat stuk.  ;)

scania164

Hallo
IK vraag me toch af hoe het nou kan dat onze motoren er zo goed tegen kunnen??
Heeft een 850 een speciale kop ofzo?
Wie weet hier meer over?

Gr Chris

Misha

Citaat van: scania164 op 23-02-2007 19:29:27
Hallo
IK vraag me toch af hoe het nou kan dat onze motoren er zo goed tegen kunnen??
Heeft een 850 een speciale kop ofzo?
Wie weet hier meer over?

Gr Chris

Het is gewoon een kwestie van kwaliteit. Als je een iets zachtere staalsoort gebruikt, scheelt dat een paar euri per motor. En als je er dan een paar miljoen van verkoopt, bespaar je miljoenen euri.

En er zijn er wel meer hoor, die LPG goed verdragen. Alleen auto's die gemaakt zijn 'door mensen die uien eten' kunnen er slechter tegen. Op benzine gaat het goed, maar LPG is iets kritischer.
En dan valt de grotere belasting met de modernere LPG en LPi motoren eigenlijk ook wel mee.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Guido_Smit

Citaat van: DCCCL op 23-02-2007 07:43:47
Citaat van: Ricardo op 23-02-2007 00:44:35
Ook andere koppakking? Zo zijn er toch meer gevallen dan sommigen denken. >:(
Ach, zo'n heel extreme reparatie is het nou ook weer niet.
Een 850 is net een auto; d'r gaat wel eens wat stuk.  ;)

De mijne  850glt(lpg)staat op 528.000km en nog nooit de koppakking stuk geweest. Hij blijft maar doordenderen......... ;D

Groeten: Guido

daytonawim

E
Citaat van: scania164 op 23-02-2007 19:29:27
Hallo
IK vraag me toch af hoe het nou kan dat onze motoren er zo goed tegen kunnen??
Heeft een 850 een speciale kop ofzo?
Wie weet hier meer over?

Gr Chris

Eigenlijk moet dat stiekem ons geheim blijven, en  kunnen we nog jaren betaalbaar km vreten :-)

Maar ik denk dat het een combinatie is van kwalitatief goede materialen, en het gebruik van hydrolische
klepstoters, die het krimpen en uitzetten van kleppen, zittingen en de kop de een of andere manier goed kunnen compenseren.

Als je in het algemeen rond kijkt, halen de meeste motoren de 2 ton wel, maar daarna zit er toch wel
een koprevisie aan te komen.

Kortom veel rijden= Volvo 850/v70/s70 kopen met hydrolische kleppen in combinatie met een verdamper lpg installatie.  (persoonlijke mening)


Enno

Citaat van: daytonawim op 25-02-2007 10:05:22
Kortom veel rijden= Volvo 850/v70/s70 kopen met hydrolische kleppen in combinatie met een verdamper lpg installatie.  (persoonlijke mening)



Mag het ook met hydrokop met een LPi erin?

gaat al 434000 km goed voorzover ik weet.

Ludo

Citaat van: Enno op 25-02-2007 15:32:48
Citaat van: daytonawim op 25-02-2007 10:05:22
Kortom veel rijden= Volvo 850/v70/s70 kopen met hydrolische kleppen in combinatie met een verdamper lpg installatie.  (persoonlijke mening)

Mag het ook met hydrokop met een LPi erin?

gaat al 434000 km goed voorzover ik weet.

tuurlijk, maakt niet uit welk lpg systeem.
ik roep dit al zolang het foum bestaat.  ....erg hé als er niemand je ooit wil geloven.  ::)

peterr

Citaat van: Ludo op 25-02-2007 15:44:02
Citaat van: Enno op 25-02-2007 15:32:48
Citaat van: daytonawim op 25-02-2007 10:05:22
Kortom veel rijden= Volvo 850/v70/s70 kopen met hydrolische kleppen in combinatie met een verdamper lpg installatie.  (persoonlijke mening)

Mag het ook met hydrokop met een LPi erin?

gaat al 434000 km goed voorzover ik weet.

tuurlijk, maakt niet uit welk lpg systeem.
ik roep dit al zolang het foum bestaat.  ....erg hé als er niemand je ooit wil geloven.  ::)

Ik geloof er heilig in hoor....

BartRas

V70R Lpi tweede pomp eerst kop 300d KM. Laasts nog mijn olie laten analyseren. Konden niet geloven dat een 2.3 met 250PK op gas er nog zo helemaal goed bij staat...

LPG rules
there is no substitute for PK's