Project Mjolnir - SDM

Gestart door Johann, 18-12-2006 01:26:23

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Praten we hier over een origineel caterventilatie potje (dat is me geheel duidelijk) of een catchcan en dus aftermarket ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 02-09-2007 20:26:20
Praten we hier over een origineel caterventilatie potje (dat is me geheel duidelijk) of een catchcan en dus aftermarket ?
Gezien de reactie om de zoekfunctie te gebruiken ging ik er vanuit dat het om het origineel ging.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 02-09-2007 20:26:20

Oh op die manier..  :D Ik meende dat het wel duidelijk was. Het is een orgineel nieuw potje. Heb bij de 2001 turbo motor gekeken voor het onderdeel nummer maar neem aan dat het 1 "pot nat" is. Het potje is al een catchcan maar er komt nog een tweede in op de plek waar eerder het AA-drink flesje zat.

Turbo-Geek

The things you own end up Owning you !

Turbobiker

De Tussenpaus

Johann

matRRR

hoe is het onderhand met mjolnir en de conversie naar de nieuwe motor?

Alle vorderingen bij eugene hebben onze honger naar informatie over mjolnir alleen maar verder aangewakkerd!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Johann

Ja, grote vorderingen...

Heb de dynamo van 't oude blok gesloopt, verder helemaal niets aan gedaan.
Nokkenassen en veren zijn uitgewerkt op papier, gespec'd zoals de leverancier 't noemt, en gaan nu in productie. Dit was vorige week, denk dat 't nog een week of twee moet duren.

matRRR

okee, 2 weken verder...
ENENENENEN???

LOL
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

fearless

Zoals ik hem er zaterdag bij heb zien staan gaat het nog wel even duren.  Maar gaat denk ik wel helemaal goed komen.  :eusa_dance:

Johann

;D

Schiet niet erg op..

Oude blok is van het subframe.
Vliegwiel zit op 't nieuwe blok,

In de kop heb ik de olie kanalen voor de hydro stoters dicht gemaakt omdat er vaste stoters in komen.

Onder een hoek tappen bleek wel goed te gaan. 6 mm stelschroefjes er in met sterke loctite.

Het zogenaamde blueprinten van de inlaat is klaar,

Voor alle 5 runners van het inlaatspruitstuk dus,

Uitlaat kant is alleen bij de klepzitting gepoetst.
Uitlaat spruitstuk is wel behoorlijk wat aan lasranden weggeslepen, ongeveer 2 mm rondom dus een aanzienlijke toename in oppervlak maar niet dusdanig dat de poort in de kop er op pasgemaakt moet worden. De maten van kop en spruitstuk zijn nu vrijwel gelijk.

Zelfde voor de collector, zat een hele dikke lasrand in. Is op de foto niet zo goed te zien maar de rand is helemaal glad gemaakt met de aanloop vanuit de collector.

Voor het interieur zijn er 3 metertjes binnengekomen. Olie temp en druk en water temp,

Inmiddels al in het dash incl. de geheugen knopjes voor het aflezen van de hoogste waarden.
Deze meters zijn 't zelfde qua opzet als de AFR meter alleen hebben ze helaas blauw glas ipv zwart getint glas van de AFR meter.

En met al deze aanpassingen nog steeds geen nokkenassen binnen maar heel lang kan het niet meer duren....

Eugene

Very nice!! 8)

Nu maar hopen dat die bobbelstokken snel klaar zijn

If it's not blown, it sucks...

Zippo

Heb je het al binnen?  ;D

Johann

Lindert Bogers

Je bent goed bezig, heb je zelf zn uitgebreide werkplaats waar je alles doet?