verrassing ... 850!

Gestart door Elgar, 21-12-2006 09:48:53

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Ik heb zelf een 850 2.5 20v (5 bak) en een S70 T5 (aut), ik kan niet anders zeggen
dat ik met de T5 echt super tevreden ben.

De 850 moet gemaakt worden en zit nu echt te twijvelen of ik er niet een T5 bij wil
hebben  ;D ;D en de 850 er uit doe.

Emiel

Een 2.5 20V rijd erg lekker, een T-5 rijd lekkerderderder.... ;D

reneetje

Ga voor T-5 , daar kun je ook gewoon 1 op 10 mee halen als het moet, terwijl je met een 10V of een 20V ook zeer beheerst moet omgaan met je rechtervoet om deze zelfde cijfers te halen.
Trap je hem op de staart dan zal de turbo uitvoering maar weinig meer verbruiken dan de atmoferische uitvoeringen.

Maar fun gehalte is meerdere malen hoger , evenals het uitrusting niveua.
Er staan er zat op marktplaats...................

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 21-12-2006 19:02:06
je kan er nog altijd gas in leggen, verbruik doet er dan toch niet toe, ook al is dat 1 op 6.  :evil:

Das best netjes ludo ! Gisteren en vandaag 200 km op een tank LPG (44 liter). :angel:

Mijn ega rijd met de 2.5 10V aut LPG nu 1 op 9. Ik gebruik met de R aut. dus een tikkie meer.  :eusa_think:

Frans 50

Citaat van: fbm op 21-12-2006 20:50:20
Heb een GLE op Gas gehad en nu een T5 op benziene ::) nou ik zal je zeggen ik wil ook niks meer anders dan een turbo :eusa_dance:  (sorry Sjaak)

Je kan er ook normaal mee rijden :eusa_liar:  :eusa_whistle: :eusa_whistle: als je dat lukt ;D ;D ;D ;D ;D kom soms ook wel is 1op11/12 als ik heel rustig rijdt en me best doe.

Die extra kosten geven je echt wel een nog grotere SMILE op je gezicht.

Ik zou het wel weten ;)

Heb vandaag  weer 300Km gestuurd en dat was deels groteweg en stads verkeer... verbruik 7,8L per 100Km...  (1:12,8)
850 estate 2.5 20v.

pwassink

daar kan veel meer door ..

laat de roffel maar es spreken .. grijns ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

MUKKES

brandstof is geheel afhankelijk van je rechtervoet !

caroden

Citaat van: MUKKES op 23-12-2006 01:23:38
brandstof is geheel afhankelijk van je rechtervoet !

Precies! Volgens mij maakt het niets uit qua gebruik. Een 10v/20v gebruikt ongeveer evenveel als een T5 alleen wordt je met een T5 steeds uitgedaagd om het gas ver in te trappen... ;D ;D  Da's mijn ervaring. Ik heb dus een T5 en rij daar op de snelweg bij 100-140 km/u zo'n 1 op 9/10 mee. De afgelopen dagen heb ik veel kortere stukken gereden en dan geeft de boardcomputer een iets andere waarde aan....16,5 liter per 100 km dus 1 op 6. Dan gaat de benzinemeter errug hard naar beneden :o

Overigens valt me op dat de boardcomputer heel precies de werkelijkheid weergeeft.

Al met al zou ik toch, als ik opnieuw een 850/V70 zou moeten aanschaffen, weer een T5 nemen. Het is echt een genot en zooooo geweldig als je het gas intrapt, ik voel dan echt de adrenaline door m'n bloed stromen. Het is een hobby en dat mag best een beetje benzine kosten.... :eusa_whistle:

Edit: allen het geluid is minder bij een T5. De turbo dempt de mooie roffel wel een beetje. Het is dan wel weer heerlijk cruisen in stilte. Vraagje van mijn kant: kun je met een andere luchtfilter ofzo de roffel weer een beetje terughalen?

elianmars

Citaat van: caroden op 23-12-2006 08:14:40

Edit: allen het geluid is minder bij een T5. De turbo dempt de mooie roffel wel een beetje. Het is dan wel weer heerlijk cruisen in stilte. Vraagje van mijn kant: kun je met een andere luchtfilter ofzo de roffel weer een beetje terughalen?

Luchtfilter helpt niet echt om de roffel terug te brengen. Enige wat je wel lekker hoort is het afblazen van de turbo met een open luchtfilter.
Een 3 inch downpipe wil wél helpen om de roffel terug te krijgen.

pwassink

Citaat van: elianmars op 23-12-2006 10:33:12
Citaat van: caroden op 23-12-2006 08:14:40

Luchtfilter helpt niet echt om de roffel terug te brengen. Enige wat je wel lekker hoort is het afblazen van de turbo met een open luchtfilter.
Een 3 inch downpipe wil wél helpen om de roffel terug te krijgen.

Best wel !!  ;D ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

caroden

Eeehh, een downpipe... ??? Ben een beetje een groentje op dit gebied. Wat is een downpipe (kan natuurlijk effe googlen maar ik hoor het graag van de experts ;D )

-D©©©L-

Citaat van: caroden op 23-12-2006 13:05:59
Eeehh, een downpipe... ??? Ben een beetje een groentje op dit gebied. Wat is een downpipe (kan natuurlijk effe googlen maar ik hoor het graag van de experts ;D )

Tataaa: Tunings Overzicht:eusa_dance:

Wat is dat forum toch goed hè. ;)

caroden

Citaat van: DCCCL op 23-12-2006 13:12:57
Citaat van: caroden op 23-12-2006 13:05:59

Tataaa: Tunings Overzicht. :eusa_dance:

Wat is dat forum toch goed hè. ;)

Zekerrrr....en het is vooral erg fijn dat er zo snel reacties zijn. Lekker actief, dat zie je nog weleens anders.

Bedankt!

FGG

Citaat van: Elgar op 21-12-2006 18:29:24
...maar ik hou hem zelden boven de 1:13 omdat ik altijd van die kleine k*tstukjes rij met half koude motor....

* = subject to approval

???

;D

Wij rijden in 2.5 20V en dat bevalt uitstekend. Vermogen voldoende voor normaal gebruik. Wel eens in een T-5 gereden, erg indrukwekkend. Qua verbruik? 1 op 7,5 ongeveer op LPG.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Elgar

Fijn al die reacties :) Ga denk ik morgen even kijken bij een donkergroene T5 R (laat ik het dan maar meteen goed doen he ;D ) handgeschakeld. Dan heb ik in ieder geval een indruk van hoe zo'n ding rijdt...

LINK

Heeft er toevallig iemand ervaring met die zaak? Is 5500 euro niet wat goedkoop voor zo'n ding, of zijn de andere R'en duurder dan anders?

Citaat van: FGG op 23-12-2006 18:06:26
Citaat van: Elgar op 21-12-2006 18:29:24
...maar ik hou hem zelden boven de 1:13 omdat ik altijd van die kleine k*tstukjes rij met half koude motor....

* = subject to approval

???

;D

Wij rijden in 2.5 20V en dat bevalt uitstekend. Vermogen voldoende voor normaal gebruik. Wel eens in een T-5 gereden, erg indrukwekkend. Qua verbruik? 1 op 7,5 ongeveer op LPG.

Dat rijden met koude motor keurt mijn auto nog steeds niet goed ;D