X toeren bij 120/uur?

Gestart door Reddevil, 25-12-2006 13:42:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nunki

Laatst zat ik op de snelweg te bellen met m'n vader en die vroeg op den duur waar ik was omdat hij helemaal geen achtergrondgeluiden hoorde. Toen ik zei dat ik 120 op de snelweg reed geloofde hij me niet...
Mijn ouders hebben ook een V40, wat op zich een aardige wagen is, maar het zijn wel echte lawaaibakken. Zeker vergeleken met een 850. Het gaat denk ik niet zozeer over het aantal toeren, maar meer om de isolatie e.d. De motor van een 850 produceert geen storend geluid tijdens het rijden op de autobaan. Je hoort meer het windgeluid bij 100 / 120 +, maar dat valt ook best mee.
Ik reed laatst in een vord wookus, wat een modernere wagen is, maar dat zijn ook lelijke lawaaimakers! Dan is zo'n ouwe 850 toch echt een stille wagen...
Ten slotte vind ik dat je fatsoenlijk naar muziek moet kunnen luisteren in een auto. Dat is nog steeds een belangrijke reden waarom ik 850 rijd.  8)
Succes ermee!

Reddevil

Citaat van: Nunki op 30-12-2006 10:00:19
Laatst zat ik op de snelweg te bellen met m'n vader en die vroeg op den duur waar ik was omdat hij helemaal geen achtergrondgeluiden hoorde. Toen ik zei dat ik 120 op de snelweg reed geloofde hij me niet...
Mijn ouders hebben ook een V40, wat op zich een aardige wagen is, maar het zijn wel echte lawaaibakken. Zeker vergeleken met een 850. Het gaat denk ik niet zozeer over het aantal toeren, maar meer om de isolatie e.d. De motor van een 850 produceert geen storend geluid tijdens het rijden op de autobaan. Je hoort meer het windgeluid bij 100 / 120 +, maar dat valt ook best mee.

Gaaf :).
Ik zie ook bij de reviews van autoweek dat het aantal dB bij 100 en 120 km/u zijn gemeten. Misschien maar eens een programmaatje schrijven zodat je die informatie eens helemaal kunt downloaden ;)
Zag bijv dat de XC90 T6 behoorlijk stil is! *ietwat buiten het budget straks ws *

de geneRaal

120 km/u---2900 toeren

2.5 20v 1992 256000 km
Blackstone under construction

V70R AWD

120-2300 toeren V70 R AWD 5-AT

Reddevil

Citaat van: LBP V70R AWD op 30-12-2006 18:11:53
120-2300 toeren V70 R AWD 5-AT
wow das tot nu toe 1 van de netste scores, hoe komt dit? Door de AWD waardoor je een andere overbrenging hebt?

Rudi

Dr.Go-Fast...

John R

850R Automaat, geheel origineel 120km/h 2800tpm

daytonawim

Volgens mij kan een afwijkende banden maat in de ecu, zorgen voor een "sterk" afwijkend resultaat  ;D

jyvon

Citaat van: daytonawim op 31-12-2006 11:27:26
Volgens mij kan een afwijkende banden maat in de ecu, zorgen voor een "sterk" afwijkend resultaat  ;D


Dat lijkt mij ook.Als de diameter groter of kleiner is,
bij eenzelfde aantal toeren.Dan zal de snelheid ook varieeren.

Reddevil

Citaat van: daytonawim op 31-12-2006 11:27:26
Volgens mij kan een afwijkende banden maat in de ecu, zorgen voor een "sterk" afwijkend resultaat  ;D

Dat een grotere bandenmaat voor minder toeren zorgt kan ik nog snappen, maar de link naar de ecu (dat is toch het motormanagement?) snap ik niet?

daytonawim

Dat dat dacht ik al.

In de ecu kan je de velg/banden maat laten zetten, zodat
de km teller de juiste snelheid aangeeft.

Vandaar mij eerdere opmerking over het aangeven van de gps snelheid bij 120 op de teller

)()()sT

Ik heb het topic vorige week even niet nauwlettend gevolgd, maar hoe kan iemand in de poll aangeven dat ie meer als 3500 toeren draait  ???

(of was dat al eerder gepost hier)

:evil:

viking_in_shorts

Citaat van: )()()sT op 31-12-2006 15:39:36
Ik heb het topic vorige week even niet nauwlettend gevolgd, maar hoe kan iemand in de poll aangeven dat ie meer als 3500 toeren draait  ???

(of was dat al eerder gepost hier)

:evil:

Weet niet meer zeker of ik dat was - maar in de 3e versnelling zit ik toch bijna op de 5000 toeren hoor, 2e versnelling niet eens geprobeert...  Nergens heeft de TS aangegeven over welke versnelling het zou moeten gaan - iedereen gaat ervan uit dat t de hoogste is ...

thuur

Mijn vorige beduidend meer ::)



Is dus een '93 850 2.0 20V MT.

De '97 V70 2.3 T5 MT weet ik nog niet, zal zo ff kijken.


Gr ;)

Reitse