Het is zover, Spin met een T-5R!!!

Gestart door Spin!, 08-01-2007 15:53:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Spin!

#195
Citaat van: Emiel op 16-03-2007 22:03:22
Koen is terug?

Is op familiebezoek  ;)

www.vm-parts.nl

Spin!

Citaat van: The Saint op 16-03-2007 13:05:13
Succes R mee Rutger! Als het zo uitkomt: geen probleem om je van Zuid-Scharwoude naar A'dam te rijden hoor!

Ik woon niet in Amsterdam Rudy...ik woon in Beuningen bij Nijmegen, maar vind het geen probleem als je me tussen Beuningen en Zuid-Scharwoude taxied  ;D

www.vm-parts.nl

The Saint

Citaat van: Spin! op 16-03-2007 22:14:05
Citaat van: The Saint op 16-03-2007 13:05:13
Succes R mee Rutger! Als het zo uitkomt: geen probleem om je van Zuid-Scharwoude naar A'dam te rijden hoor!

Ik woon niet in Amsterdam Rudy...ik woon in Beuningen bij Nijmegen, maar vind het geen probleem als je me tussen Beuningen en Zuid-Scharwoude taxied  ;D

I know.. maar ik d8 als je per ongeluk in N-H belandt wil ik je best even brengen. Maar dit is perfect zo!

The Saint, die niet beter wist of Scuba was nog duikinstructeur in Hurghade of i.d.??
No shirt no shoes, no pinball

Spin!

#198
Citaat van: The Saint op 16-03-2007 23:27:10
Citaat van: Spin! op 16-03-2007 22:14:05
Citaat van: The Saint op 16-03-2007 13:05:13
Succes R mee Rutger! Als het zo uitkomt: geen probleem om je van Zuid-Scharwoude naar A'dam te rijden hoor!

Ik woon niet in Amsterdam Rudy...ik woon in Beuningen bij Nijmegen, maar vind het geen probleem als je me tussen Beuningen en Zuid-Scharwoude taxied  ;D

I know.. maar ik d8 als je per ongeluk in N-H belandt wil ik je best even brengen. Maar dit is perfect zo!

The Saint, die niet beter wist of Scuba was nog duikinstructeur in Hurghade of i.d.??

Klopt, maar hij is eventjes terug voor familiedingen...hij gaat ook weer terug naar El Gouna (ofzoiets)

trouwens...het drama is op de gevoelige plaat gezet:









:'(

www.vm-parts.nl

elianmars

 ;D ;D ;D ;D

Die laatste foto is (ondanks de pech) erg leuk!  ;)

M a r c

Citaat van: matRRR op 16-03-2007 12:59:26
damn, klote voor je.
Zelf eerder een soortgelijk probleem gehad.
Zoals zippo al refereerde naar een vacuum probleem, hetzelfde denk ik ook.
Er zijn een aantal zwakke plekken waar je het eerst kunt kijken:
1: kniestuk bij de staionairregelklep, is soms erg moeilijk te zien, maar ook daarvan loopt de auto bagger, verlies je veel turbodruk en maakt hij meer lawaai.
(hierbij moet je dan wel echt een flinke scheur in die slang hebben, wil de auto niet meer stationair draaien.
2: korte slang van turbo naar laadluchtpijp, dit geeft echt de plof en het wegvallen van het vermogen
3: slang tussen intercooler een laadluchtpijp, idem als bij 2...

Het is geen vacuumprobleem want alles wat je hierboven opnoemt zijn slangen vóór de gasklep en daar heb je nooit en te nimmer een vacuum....  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Spin!

Ik weet nog niet wat het was...maar het rijdt weer aldus Koen  :eusa_dance:

vanavond meer...  :)

www.vm-parts.nl

Freakybaby

gefeliciteerd!

nu hopen dat het een beetje meevalt
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

JCviggen

Citaat van: M a r c op 17-03-2007 10:22:21
Het is geen vacuumprobleem want alles wat je hierboven opnoemt zijn slangen vóór de gasklep en daar heb je nooit en te nimmer een vacuum....  ;)

Natuurlijk heb je wel vacuum...trek maar wat los en kijk of het blaast of zuigt ;)

Dat gezegd wordt vacuum gebruikt waar eigenlijk onderdruk de juiste term is. In een vacuum zit weinig zuurstof voor de verbranding helaas.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Spin!

Oorzaak: zo'n dop voor bescherming overdruk in spruitstuk die eruit was geklapt...aldus de 'plof'.

www.vm-parts.nl

JCviggen

Citaat van: Spin! op 17-03-2007 15:18:30
Oorzaak: zo'n dop voor bescherming overdruk in spruitstuk die eruit was geklapt...aldus de 'plof'.

Das een leuke ja. Heb ik er ook een keer uit gehad. 2x zelfs, maar de tweede x hebben ze er een nieuwe in gestopt en die is altijd goed blijven zitten.
Blijkbaar is die dop het kwetsbaarst wanneer je de wagen warm hebt, even uitzet, en enkele min later terug vertrekt en kort daarna volgas geeft. Zo is ie er bij mij 2x uit geklapt en bij een amerikaan gebeurde het ook exact op die manier.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

denkweb

#206
Citaat van: Spin! op 17-03-2007 07:54:19


http://img244.imageshack.us/img244/4079/850afscheiddl3.jpg

:'(

Mooi bedrijf toch he. Staat 'ie uitendelijk TOCH NOG op zo'n gele van ons! Ook vervangend vervoer gehad, Rutger?? Ik hoorde straks tijdens mijn 'verjaardagsbelletje' van Joris al wat er gebeurd was. In ieder geval een geluk bij een ongeluk dat je een handje erbij hebt dat je meehelpt, speciaal ingevlogen ;). Bij hoeveel auto-merken gebeurd dat nog tegenwoordig  ;D

s©ub@

Nou, ik dan ff nog...

Ja, weer ff in Nederland en ja, ook weer terug naar Zwitserland en daarna door naar Egypte en dan word het Marsa Alam, maar dat terzijde...

JCviggen; het is exact dezelfde dop die jij eruit hebt gehad ja. Dat is een dop die er in de gieterij ingezet word om later de klei-mal af te kunnen halen.
Als je voor de auto staat zit ie aan de linkerkant van het inlaatspruitstuk achter de tank van de stuurbekrachtigingspomp en is herkenbaar aan het kleine vacuüm slangetje wat altijd zo snel rot word, voor ingewijden...

Ik heb er de dop vanmiddag terug ingedrukt, niet te vast, zodat Spin hem er straks zelf op een deugdelijke wijze in terug kan zetten en hij zijn eigen wagen een beetje beter leert kennen  ;)
Als je de dop er, iets vaster als handvast inzet, kun je er mee rijden, maar wel zonder de turbo aan te spreken (anders is de druk te groot in het spruitstuk en spuugt ie de plug er weer uit).

Voor mensen die ooit zo'n voorval gaan krijgen de herkenbare symptomen:
- geen rembekrachtiging meer
- een giga 'sport-uitlaat geluid', met name rechtsvoor in het vooronder
- niet stationair lopen (maar wel te starten)
- vreselijk veel back-fires (oftewel explosies in het spruitstuk zelf)

oplossing (tijdelijk)
de dop die je onder de koelwaterslang achter het reservoir van de stuurbekrachtingspomp terug duwen en even aandrukken met een ijzeren staaf.

oplossing II (langdurig)
- nieuwe plug halen en terugplaatsen met locktight
- oude plug opruwen en een beetje groter vouwen en terugplaatsen met locktight

twas leuk om weer ff te frotten en zo'n gele blijft toch apart om te rijden, het oude virus laait stiekem weer op...

Groetjes
s©ub@ (die langzaam op zoek gaat naar een V70 tdi classic voor in Zwitserland)  ;) ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

DD

hey,

dat is een bekend plaatsje

http://img136.imageshack.us/img136/6199/dc070315016jo9.jpg

is dat vlak bij de rotonde richting badhoevedorp????

volgens mij heb ik daar ook eens een foto geschoten met mijn andere speeltje:




Zippo

Citaat van: Spin! op 17-03-2007 15:18:30
Oorzaak: zo'n dop voor bescherming overdruk in spruitstuk die eruit was geklapt...aldus de 'plof'.

Dus toch vacuum-problemen!  ;D

Ik neem aan dat de CY weer inorde is?  ;)