BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: maruska op 17-03-2011 10:14:26
als er iemand is die een set 6pot K-Sport onder zn auto heeft, graag even melden als persoon bereid is tot een "pas-middag"
Graag ja, ook ben ik redelijk eigenwijs en wil ik wel eens bij iemand met AP gaan passen met 7J Comets. Als ik dan zelf zie dat het niet past worden het geen AP's

Wout309t

Ik zou zelf een spacer van 5mm nog acceptabel vinden. Maar ik zou i.v.m. reservedelen liever voor Porschespul gaan en dat wordt dan een spacer van 15mm.. :(

Eigenlijk sta ik op het punt mijn mooie comets te gaan offeren voor OEM 17" pegs..
2011 V70 2.0T R-Design MT

V70geRwin

Citaat van: Wout309t op 17-03-2011 11:20:47
Ik zou zelf een spacer van 5mm nog acceptabel vinden. Maar ik zou i.v.m. reservedelen liever voor Porschespul gaan en dat wordt dan een spacer van 15mm.. :(

Eigenlijk sta ik op het punt mijn mooie comets te gaan offeren voor OEM 17" pegs..

van de porsche set ga je wel blij worden hoor, meeste bang for buck.

Wibren

Citaat van: spekkie99 op 17-03-2011 11:34:39
Citaat van: Wout309t op 17-03-2011 11:20:47

van de porsche set ga je wel blij worden hoor, meeste bang for buck.
Absoluut waar, ben ook blij dat ik daar naar overgestapt ben :eusa_dance:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Sbv

Mijn voorkeur zou inderdaad Porsche remmen zijn, echter heb ik 2 sets bijna nieuwe Comets dan liggen waar ik behalve verkopen niets mee kan. Helaas zijn bij mijn weten de 17" Pegs enkel in de lichte kleur verkocht. De 18" wel in beide kleuren. Daarnaast vindt ik persoonlijk Comets erg mooi staan bij een S70

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 17-03-2011 11:42:28
Mijn voorkeur zou inderdaad Porsche remmen zijn, echter heb ik 2 sets bijna nieuwe Comets dan liggen waar ik behalve verkopen niets mee kan. Helaas zijn bij mijn weten de 17" Pegs enkel in de lichte kleur verkocht. De 18" wel in beide kleuren. Daarnaast vindt ik persoonlijk Comets erg mooi staan bij een S70

dat is het enige nadeel van de porsche set, de enorme klauwen  ;D
spacers is ook niet echt een mooie optie dus dan moeten de velgen er aan geloven...

comets zijn idd mooie velgen, je kan de 17 inch ook laten kleuren natuurlijk.

Wout309t

Áls Porscheremmen passen is er m.i. geen enkele reden om nog verder te zoeken. Zeker voor het geld zijn ze onovertroffen. Om nog maar niet te spreken over de kosten van slijtagedelen.
Ik ben net als SBV enorm fan van de Comets, en om die zomaar te dumpen ten faveure van Pegasus vind ik echt moeilijk. Ze horen gewoon bij de auto.

Maar goed, Pegasus is ook mooi en ik vind sowieso de lichte kleur mooier dan donker. Nu nog even wachten tot er een set langskomt die naar mijn zin is.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Sbv

Zal het vanavond eens voorzichtig in de groep gooien of er gepraat kan worden over afscheid van Comets

Ik heb wel een set Pegs liggen van de V70n dat is 17" met winterbanden verder nog een set 18" van de V70 maar daar rij ik momenteel op.

Om nu weer 650 uit te geven voor een set pegs. Banden kan ik dan gelukkig wel gebruiken.

Stiekum hoop ik toch dat AP of wat anders past met 7J Comets, maar begin het somber in te zien

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 17-03-2011 12:49:51
Zal het vanavond eens voorzichtig in de groep gooien of er gepraat kan worden over afscheid van Comets

Ik heb wel een set Pegs liggen van de V70n dat is 17" met winterbanden verder nog een set 18" van de V70 maar daar rij ik momenteel op.

Om nu weer 650 uit te geven voor een set pegs. Banden kan ik dan gelukkig wel gebruiken.

Stiekum hoop ik toch dat AP of wat anders past met 7J Comets, maar begin het somber in te zien

de titan was ook al zo'n drama met bbk...

Ludo

In het topic van Rob word door Verburgh geschreven, dat een Comet past met een WP Pro klauw.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25758.msg994603.html#msg994603
Dat is wellicht weer zo'n verhaal klok-klepel van hem zijn, want dat klopt niet helemaal.
Als je de schijf neemt zoals in het plaatje dat hij laat zien, zal het wel passen.
Wellicht is dat ook een 7,5j velg, kan dat niet controleren, want de set staat niet meer op de site, http://www.vivaperformance.com
Wil je andere schijven, zal het pas/meet/trek en duw werk worden, om daar een Comet over te krijgen.  ;D

V70geRwin

Sbv

Citaat van: spekkie99 op 17-03-2011 13:45:43
Is dit iets voor je?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34542.0.html

Net verkeerd, echter moeten er dan nog brackets gemaakt worden en ik heb geen connecties in een machine fabriek of iets

Taranis

Citaat van: Sbv op 17-03-2011 14:03:34
en ik heb geen connecties in een machine fabriek of iets

Ik wel. Laat maar weten wat je nodig hebt :)

V70geRwin

Citaat van: Taranis op 17-03-2011 20:22:39
Citaat van: Sbv op 17-03-2011 14:03:34
en ik heb geen connecties in een machine fabriek of iets

Ik wel. Laat maar weten wat je nodig hebt :)

Mochten jullie wat gaan maken hoor ik graag of ik mee mag liften  ;)

maruska

is er hier dan niemand met een AP set die comets kan fitten, behalve ROB ? :)
Ik ben, net als een paar anderen, op zoek naar iemand die een 330mm K-Sport 6pot voorrem heeft, waar ik even een titan op mag leggen. Thats it.
Maar als ik zo lees, en zoek, zijn dat er bijzonder weinig.

Zelf maken kan ook, maar je zit met veel losse onderdelen, en spullen die pas gemaakt moeten worden.
Iemand connecties met duitse K-Sport leveranciers ? In NL vroeg de vriendelijke distributeur er een hoop geld voor..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R