BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Rene heeft ook AP op zijn 850 zitten

Van Innocenti heb ik een sjabloon van AP klauw gehad om even grof te passen. Liefst ergens heen rijden met Comet onder de arm en dan passen

Zelf bouwen is wel ene optie, maar dan met een aantal mensen samen denk ik, dan laat je gelijk een serie onderdelen maken. Ik sta ervoor open als de reguliere remmen niets worden.

maruska

same hier sander.. groepswerkje van maken.. in zuid-holland zitten al een paar kandidaten ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 17-03-2011 23:17:59
same hier sander.. groepswerkje van maken.. in zuid-holland zitten al een paar kandidaten ;D
Yep,
Mogelijk kan Taranis wat met brackets laten maken. Dan is het enkel schijven en klauwen uitzoeken wat er wel/niet past

Bostel

Op mijn 850 zit een remmenset van AP racing. Deze zat er al wel op toen ik hem kocht, dus hoe groot ze precies zijn weet ik niet. Ik weet wel dat mijn 17" pegasus velgen er maar net over passen.
Als er iemand wilt mag er wel eens gepast worden. Ik woon wel in Belgiƫ, Lommel...
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Sven850

Citaat van: Sbv op 17-03-2011 22:53:18
Rene heeft ook AP op zijn 850 zitten

Van Innocenti heb ik een sjabloon van AP klauw gehad om even grof te passen. Liefst ergens heen rijden met Comet onder de arm en dan passen

Zelf bouwen is wel ene optie, maar dan met een aantal mensen samen denk ik, dan laat je gelijk een serie onderdelen maken. Ik sta ervoor open als de reguliere remmen niets worden.


http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34542.0.html

zelfbouw en past achter volans, zullen dan denk ik ook achter titans/comets passen?
XC40 T4 Recharge

maruska

Sven, dat was inderdaad het idee, om als het zo moeilijk is, eens bezig te gaan met een paar, zelfbouw
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjenT5R

arjen houd het hier allemaal scherp in de gaten  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wibren

Citaat van: Bostel op 17-03-2011 23:24:01
Op mijn 850 zit een remmenset van AP racing. Deze zat er al wel op toen ik hem kocht, dus hoe groot ze precies zijn weet ik niet. Ik weet wel dat mijn 17" pegasus velgen er maar net over passen.
Sorry, maar ik betwijvel om dat te geloven. Heb zelf gereden met de AP set en originele pegasus velgen en ik had meer dan een dikke centimeter ruimte tussen de klauw en de velg :-\
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Taranis

Citaat van: Sbv op 17-03-2011 23:19:28
Mogelijk kan Taranis wat met brackets laten maken. Dan is het enkel schijven en klauwen uitzoeken wat er wel/niet past

Geef maar een schets van wat je nodig hebt ;)

@ spekkie: tuurlijk :)

Ludo

Citaat van: Wibren V70RAWD op 18-03-2011 02:57:21
Citaat van: Bostel op 17-03-2011 23:24:01
Op mijn 850 zit een remmenset van AP racing. Deze zat er al wel op toen ik hem kocht, dus hoe groot ze precies zijn weet ik niet. Ik weet wel dat mijn 17" pegasus velgen er maar net over passen.
Sorry, maar ik betwijfel om dat te geloven. Heb zelf gereden met de AP set en originele pegasus velgen en ik had meer dan een dikke centimeter ruimte tussen de klauw en de velg :-\

Als jullie het beide over dezelfde diameter van schijf hebben, kan er pas een discussie ontstaan...  ;D

fbm

Heb deze ooit op de Elandrun meet geschoten, weet niet van wie deze auto is maar er zit een BBK op en dat achter Titans!



Iets moet dus wel kunnen passen.  :eusa_dance:


innocenti

AP racing
http://www.apracing.com/info/products.asp?product=+850+T5R+%2D+Front+4+Piston+Kit+CP5200%2D1005_1720_1063

Sjabloon
http://www.apracing.com/drawings/p16001.pdf

Als je de tekst leest van 850 en x70 zie je bij de 850 een schijf van 325 en bij de x70 330mm. Maar wel met dezelfde code. ??

michiel

Voor de zoveelste keer: achter Titans en Volans past standaard alleen de AP-set, WP Pro past achter alle andere (17") Volvo velgen maar hebben bij de 2 bovenstaande spacers nodig, de Porsche BBK past zonder spacers achter geen enkele standaard 17" Volvo-velg.
Met zelfbouw, of andere velgen, is natuurlijk een hoop te bereiken maar dan moet je wel weten wat je doet.

Edit: ik heb het hier dan wel over een Bbk (Big brake kit) met schijven van om en nabij de 330 mm.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

innocenti

Heeft iemand wel eens uitgezocht of je met 2piston remklauwen het remvermogen kan verbeteren? Eventueel zelfs passend op 16"wielen?
http://www.mancando.com/images/Performance/Brake/2PistonBrake.gif

innocenti

Citaat van: michiel op 18-03-2011 10:14:33
Voor de zoveelste keer: achter Titans en Volans past standaard alleen de AP-set, WP Pro past achter alle andere (17") Volvo velgen maar hebben bij de 2 bovenstaande spacers nodig, de Porsche BBK past zonder spacers achter geen enkele standaard 17" Volvo-velg.
Met zelfbouw, of andere velgen, is natuurlijk een hoop te bereiken maar dan moet je wel weten wat je doet.

Edit: ik heb het hier dan wel over een Bbk (Big brake kit) met schijven van om en nabij de 330 mm.
Porsche BBK past zonder spacers achter geen enkele standaard 17" Volvo-velg
Past wel achter 17"PEGS orgineel Volvo