LED of blauwe dashboardverlichting?l

Gestart door rogier, 15-12-2002 15:24:31

Vorige topic - Volgende topic

rogier

Is het makkelijk om de dashboardverlichting in een 850 GLT uit '91 blauw te maken? De blauwe dashboardverlichting in de S60R / V70R is zo onwijs gaaf, en ik denk dat dat ook wel gaaf staat in de 850.

Kortom: wat heb ik nodig en hoe kan ik het dashboard het makkelijkste eruit slopen (en weer terugzetten  ;D)?

Joris_Scholte

Het dashboard is makkelijk te demonteren. Je moet de diverse Torx-schroeven losdraaien, dan kan je het e.e.a. zo uitbouwen.
Het hele jaar de R in de maand

Reitse

Niet alleen de schroeven die je direct ziet zitten. Volgens mijn Volvo vraagbaak zitten er ook een paar verborgen onder de speakers op je dashboard. En eerst je dashboard naar voren trekken en dan oplichten om klemmetjes heel te houden ;)

rogier

En wat voor lampjes heb ik nodig qua kleur (S60R/V70R blauw) en fitting?

Roy V70R

Heeft allemaal weinig zin. :(
De lampjes zijn namelijk gewoon wit van kleur, het is de transparante plaat die groen licht laat doorschijnen.
Die platen zitten door heel de auto waar verlichting is, dus
ook in schakelaars.

greetz roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

rogier

Hmm... ik was er al bang voor. Die plaatjes zijn niet heel erg groen, maar een blauw lampje zal niet het gewenste effect geven. Is het plaatje te veranderen?

Roy V70R

CiteerHmm... ik was er al bang voor. Die plaatjes zijn niet heel erg groen, maar een blauw lampje zal niet het gewenste effect geven. Is het plaatje te veranderen?

De verschillende afmetingen maken het vervangen errug
moeilijk.
In eerste instantie moet je ook maar aan dat soort materiaal kunnen komen.
Als je het materiaal kunt krijgen, dan is het nog ontzettend veel werk om alle schakelaars e.d. ervan te voorzien.
Heb het zelf al geprobeerd met blauwe lampjes, maar geeft een totaal ander licht-effect. :(
Niet doen dus!!!

Mocht je het toch proberen.

Suk6.
Groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

denkweb

En van die plastic opzetdopjes die je over de lampjes plaatst??

Of een paar LEDjes bestellen bij http://www.conrad.nl

Succes!

Harm_T5

T si misschien iets wat ik niet mag zeggen, maar heb je er aan gedacht om misschien blauwe lampjes te halen bij de V*lkswagendealer ?? al die dashboardverlichting is blauw..... met aanpassing van de fitting past het misschien wel  ??? ???
Keep on roffeling :D

Roy V70R

Ik denk dat jullie het niet goed begrijpen. ??? ???

Het gaat hier dus niet om de lampjes of lamphulsjes in kleur.
Het betreft hier de transparante groene flex-plaat die achter de teller zit en in de schakelaars.
850 GLT - 855 T5 - V70R

rogier

Heeft niemand een idee of er een bedrijf is dat de transparante flex-plaat toevallig in het blauw verkoopt voor dit type auto? Er moet toch wel meer vraag naar zijn?

Roy V70R

CiteerHeeft niemand een idee of er een bedrijf is dat de transparante flex-plaat toevallig in het blauw verkoopt voor dit type auto? Er moet toch wel meer vraag naar zijn?

Ik denk dat je het eens kunt proberen bij een licht-reclame bedrijf of iets dergelijks.
Die lui maken veel gebruik van dit soort materiaal.
Ook kun je het proberen bij een soort van knutselshop of handvaardigheids winkel.
Pas op met de dikte!!. Het mag namelijk niet te dik zijn.
Ik denk zelf cà 0.2mm dik. Iets dikker dan folie dus.

Suk6
roy.

P.S. Laat me even weten of het gelukt is. :D

850 GLT - 855 T5 - V70R

rogier

Ik ga er binnenkort even achteraan.

DannyB

Display Electronica verkoopt wel rood 0.5mm display filter,
art.nr. 06.18.901RD, misschien dat de leverancier bekend is en kun je het ook in blauw bestellen.

Groeten Danny

SIPS Master

of je moet er gele lampjes in zetten, geel+groene plaat = blauw.

Moet je wel effe de juiste gradatie zien te krijgen.
Up the Irons!