T-5R geconfisceerd uit DLD

Gestart door V70geRwin, 08-02-2007 15:30:49

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Met een tijdelijk duits (export) kenteken. Voor rond de 150 euro een kenteken welke 5 dagen geldig is en tijdens geldigheid ook gelijk verzekerd is in Europa. Daar kun je dus 5 dagen mee rond rijden in, ook in NL, goed plannen en auto ophalen en naar RDW rijden is dus mogelijk. Adres gekregen van Spin. Bedrijf is:

KTC-Export Registrations, contact persoon is: Joop Manaards 0135-800060

gr,
Gerwin

Esveldt

Citaat van: spekkie99 op 18-02-2007 23:48:12
Daar kun je dus 5 dagen mee rond rijden in, ook in NL...

En weet je dat wel heeeeeeel zeker!!!

Daarvoor zou ik dus kontakt opnemen met de doaune!
Ik had een nestor, van de doaune, bij mij in de straat wonen. Die zag al van een enorme afstand dat het een exportkenteken betrof.

Het eerste wat hij zei, met een glimlach, je bent in overtreding!

Of het moet in de laatste 2 jaar veranderd zijn!

t5karel

Ik denk 5 dagen alleen in Duitsland,Je hebt immers geen bpm betaald aan de Nederlandse staat,en dat ligt nogal gevoelig hiero ;).Ook al ben je verzekerd.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Spin!

Er rijden zoveel auto's rond met buitenlands kenteken hier die geen wegenbelasting betalen. Met een beetje geluk tanken ze hier ;D

Nee, dat kenteken is vrij nieuw...mijn eigen douanier kende het ook niet, dat stuk chagrijn begon ook te zeuren over overtredingen en blablabla....

Maar het is niets meer en minder dan een transitokenteken http://transito.rdw.nl/nl/transitokenteken/

Omdat het vrij nieuw is en het RDW daardoor pas over een maand een afspraak kon maken met mij om de banaan te keuren...heb ik het maar via duitsland geregeld.

Dat via duitsland regelen is ook een vereiste trouwens...hetNL-transito is alleen bedoeld voor export uit nederland...Dus dan maar een buitenlandse aanschaffen, simpel, legaal en waterdicht ;D

www.vm-parts.nl

budo

De oude douanebeambte heeft gelijk. Je moet als Nederlands ingezetene rijden in een auto waar BPM over is betaald. Met die witte exportplaten erop is overduidelijk dat je dat (nog) niet hebt gedaan. Ik heb geen idee wat  er fout gaat als je wordt aangehouden: je zal de BPM moeten betalen, maar dat moet je toch. Of je een extra boete krijgt ben ik nog niet achter gekomen, vandaar mijn nieuwsgierigheid hier.
De koninklijke weg is ook de duurste: op een trailer naar Nederland met de nieuwe aanwinst. Leuker kunnen ze het niet maken, nog ingewikkelder is trouwens ook lastig....

V70geRwin

Veel meer dan een waarschuwing zal het niet worden..
Ik was tenslotte altijd onderweg van duitsland naar de keuring en laat ze dan maar vertellen hoe ik het wel had moeten doen...

Heb er veel mee gereden in NL en ondanks regelmatig politie id buurt nooit aangehouden oid.

Kortom voor een paar centen wel lekker zelf je auto ophalen ook al ben je dan ondeugend  ;D

Esveldt

Citaat van: spekkie99 op 19-02-2007 13:06:49
Veel meer dan een waarschuwing zal het niet worden..

En daar zou ik maar niet van uit gaan!
En kan alleen maar zeggen dat je mazzel hebt gehad dat ze je niet hebben aangehouden.

En belangrijker nog! Ik zou de verzekering ook maar eens dubbel checken of dat wel oke is.
Het zal je maar gebeuren!

Als je dan in Nederland je 1 dagskenteken plaatst is er niets meer aan de hand!

Mits je maar de korts mogelijk weg maakt richting de RDW.

V70geRwin

Verzekering is zo'n bekend groen papiertje waar je chassisnr invult en je in EUR verzekerd bent.

Werken we tegenwoordig allemaal bij de :police: ofzo..???

Esveldt

Ja, dat snap ik ook wel!

Maar wat ik alleen duidelijk probeer te maken is dat je toch wel zeker moet weten of alles wel mag!

Ook al is het in de ogen van iedere normale burger duidelijk, dan nog wil het niet zeggen dat je overal voor gedekt bent!

Zal niet de eerste keer zijn dat een verzekering zegt, ja maar daarvoor bent u niet gedekt, want u rijdt met een verkeerd nummerbord bla bla etc.

Daarna kan je beslissen of je het risico wil lopen!

En sinds wanneer zie jij advies als iets dat iedereen bij de politie werkt!

t5karel

Die uitroeptekens komen nogal dreigend over ;D.Grapje van mij hoor ;D.

Maar Paul zit wel goed volgens mij.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Esveldt

Citaat van: t5karel op 19-02-2007 14:17:41
Die uitroeptekens komen nogal dreigend over!!!

Nu al!!!!!

:eusa_whistle:

jberg

omdat nederland nu ook een exportkenteken heeft erkennen ze ook andere europesche kentekens, echter je mag er alleen mee naar huis of naar de rdw toe rijden, ik heb het nagevraagd bij de douane

Esveldt

Citaat van: jberg op 19-02-2007 14:20:12
omdat nederland nu ook een exportkenteken heeft erkennen ze ook andere europesche kentekens, echter je mag er alleen mee naar huis of naar de rdw toe rijden, ik heb het nagevraagd bij de douane

Ah, kijk dat is duidelijk.

Jans Duiven

Mooie bak!

Veel plezier ermee,

Hans

V70geRwin

Kleine update:

Tot nu toe al gedaan:

Mte getuned door Marc
Automaatbak gespoeld
Airco bij laten vullen, zat nog 40 van de 750 gram in, gelukkig geen lek. Aircomobiel is inderdaad een aanrader, erg vakkundig en vriendelijk en goedgeprijsd (was zowel mijn analoge als digitale geld vergeten en in vertouwen mocht het op rekening!)
4 nieuwe Bridgestone Potenza's op de Titans
Aero ruitenwissers gemonteerd (staat alleen al geweldig)

Nog te doen:

Xenon 6k inbouwen.
Blitzsafe inbouwen en Nano netjes bevestigen in interieur.
Ipaq navigatie inbouwen.
LPG gaat Mesman as dinsdag aan beginnen (kan gelukkig de kangoo krijgen ipv de Smart weer terug naar Castricum)
Clubsticker betalen en plakken.

Wensenlijst:

1. WP pro op de vooras
2. 3inch downpipe