Schok tijdens overschakelen automaat.

Gestart door elianmars, 28-02-2007 22:17:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Ronbroek op 13-05-2007 13:11:13
Hij is z'n zolder aan het opruimen Ludo, ff geen tijd voor de 850  ;D

Ik heb het inderdaad druk. Ik kom net van ca. 10 meter hoogte (ladder op een steiger gezet....  :eusa_shhh:), omdat ik de buitenboel aan het schilderen ben.

Even pauze nu, hoor!

Ludo

oke Marcel.

@Ron, de zolder... dat kon toch gewoon de container in, is op 1,2,3 gepiept.  ;D

elianmars

Citaat van: Ludo op 13-05-2007 13:13:04

@Ron, de zolder... dat kon toch gewoon de container in, is op 1,2,3 gepiept.  ;D

Dan zal het toch wel een 12 kuub container moeten worden.....  :-[

mehn

Citaat van: mehn op 07-05-2007 20:58:22
Citaat van: Ludo op 07-05-2007 20:56:03
standenschakelaar losgegaan?.
Geen idee...zondag maar eens naar kijken :-\

Nope, niets vreemds aan te zien en voelen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: mehn op 13-05-2007 13:24:52
Citaat van: mehn op 07-05-2007 20:58:22
Citaat van: Ludo op 07-05-2007 20:56:03
standenschakelaar losgegaan?.
Geen idee...zondag maar eens naar kijken :-\

Nope, niets vreemds aan te zien en voelen.

:eusa_think:
heeft het probleem zich nog voorgedaan?.
ook geen foutcodes?.

mehn

Citaat van: Ludo op 13-05-2007 13:36:14
Citaat van: mehn op 13-05-2007 13:24:52
Citaat van: mehn op 07-05-2007 20:58:22
Citaat van: Ludo op 07-05-2007 20:56:03
standenschakelaar losgegaan?.
Geen idee...zondag maar eens naar kijken :-\

Nope, niets vreemds aan te zien en voelen.

:eusa_think:
heeft het probleem zich nog voorgedaan?.
ook geen foutcodes?.

2x Nee

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: mehn op 13-05-2007 13:45:00
Citaat van: Ludo op 13-05-2007 13:36:14
:eusa_think:
heeft het probleem zich nog voorgedaan?.
ook geen foutcodes?.

2x Nee

dan maar blijven gassen...  :evil:

Ronbroek

Nou, net weer ff in de sportstand rondgeroffeld, maar toch niet veel verschil met voor de reset.

Lambda sonde begint ook weer te klooien, heeft er ook wel mee te maken. Kijken of ik nog garantie kan claimen op de sonde.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Daf46

Wat ik dan weer vaststel ivm het schokken van de automaat:
Op benzine geen schokken
Op LPG wel schokken (vooral 2->3 bij vrij vlot optrekken)

(2.5 10V)

Wat ik uit het voorgaande begrijp is dat er een communicatie is tussen ECU en TCU en wel zo dat de motor even inhoud op het moment dat er geschakeld wordt (ik neem dan aan dat de TCU een signaal stuurt naar de ECU als hij van plan is op te schakelen) of zit ik hier maar te speculeren ?

forza123

Citaat van: OMD op 05-05-2007 19:20:34
Exact hetzelfde hier, bij sneller optrekken = vloeiend opschakelen.
rustiger rijden = schokkerig

Bij koude motor schokt hij ook iets meer dan bij een warme motor/bak

heb ik ook 'last' van...
maar aangezien dit mijn eerste automaat is weet ik dus niet wat hoort en wat niet :)
www.forzarossa.nl
..................................
'96 Volvo 850 2.5 20V

-D©©©L-

Citaat van: Daf46 op 14-05-2007 10:05:51
Wat ik dan weer vaststel ivm het schokken van de automaat:
Op benzine geen schokken
Op LPG wel schokken (vooral 2->3 bij vrij vlot optrekken)

(2.5 10V)

Wat ik uit het voorgaande begrijp is dat er een communicatie is tussen ECU en TCU en wel zo dat de motor even inhoud op het moment dat er geschakeld wordt (ik neem dan aan dat de TCU een signaal stuurt naar de ECU als hij van plan is op te schakelen) of zit ik hier maar te speculeren ?

Citaat van: -D©©©L- op 30-04-2007 23:33:39
TCU stuurt een aanvraag "koppel begrenzing"  naar ECU, als dit door de ECU bevestigt is, zal de TCU de bak zo sturen dat er geschakeld wordt.
Deze aanvraag koppel begrenzing treed ook in werking in de 1e trap van de bak, de winterstand, en bij een (te) hoge olie temperatuur in de bak. (aansluitingen B1 tot B4)

Daf46

Citaat van: -D©©©L- op 14-05-2007 12:07:23
Citaat van: Daf46 op 14-05-2007 10:05:51
Wat ik dan weer vaststel ivm het schokken van de automaat:
Op benzine geen schokken
Op LPG wel schokken (vooral 2->3 bij vrij vlot optrekken)

(2.5 10V)

Wat ik uit het voorgaande begrijp is dat er een communicatie is tussen ECU en TCU en wel zo dat de motor even inhoud op het moment dat er geschakeld wordt (ik neem dan aan dat de TCU een signaal stuurt naar de ECU als hij van plan is op te schakelen) of zit ik hier maar te speculeren ?

Citaat van: -D©©©L- op 30-04-2007 23:33:39
TCU stuurt een aanvraag "koppel begrenzing"  naar ECU, als dit door de ECU bevestigt is, zal de TCU de bak zo sturen dat er geschakeld wordt.
Deze aanvraag koppel begrenzing treed ook in werking in de 1e trap van de bak, de winterstand, en bij een (te) hoge olie temperatuur in de bak. (aansluitingen B1 tot B4)

Nog ff een paar vraagjes hierover:
1. Is die koppelbegrenzing van toepassing op alle motortypes (turbo, NA 10V, 20V, ...) ?
2. Hoe wordt die koppelbegrenzing tot uitgevoerd door de ECU (Ontstekingsonderbreking, injectie onderbreking ...) ?

Dit omdat mijn auto op benzine werkelijk zeer 'smoot' schakelt maar op LPG er bij meer dan halfgas duidelijke schokken zijn. (Mijn LPG systeem is een sequentieel injectiesysteem dat 'benzineinjectietijd'-gestuurd is maw de originele ECU blijft het werk doen)

Ludo

Citaat van: Daf46 op 01-06-2007 10:00:46
(Mijn LPG systeem is een sequentieel injectiesysteem dat 'benzineinjectietijd'-gestuurd is maw de originele ECU blijft het werk doen)

dan zou je zowieso geen verschil mogen voelen.
de bak weet niet welke brandstof je rijd. (dat zal hem worst wezen denk ik  :evil: )

Daf46

Citaat van: Ludo op 01-06-2007 10:36:06
Citaat van: Daf46 op 01-06-2007 10:00:46
(Mijn LPG systeem is een sequentieel injectiesysteem dat 'benzineinjectietijd'-gestuurd is maw de originele ECU blijft het werk doen)

dan zou je zowieso geen verschil mogen voelen.
de bak weet niet welke brandstof je rijd. (dat zal hem worst wezen denk ik  :evil: )

Mja, maar dat is dus niet zo  :-\
Aangezien de ECU koppelbegrenzing toepast (weet dus nog niet hoe) op vraag van de bak, stel dat dit door injectieonderbreking gebeurt, kan het imho zijn dat het LPG systeem bvb te traag reageert waardoor het koppel dus (te lang) behouden blijft. 

Ik meen trouwens op lpg ook soms te voelen dat ie even inhoud na het schakelen, misschien omdat de lpg-computer naloopt op de feiten ?

Ludo

welk lpg systeem heb je?, Landi?.