Wil een 850 kopen wat is beter een automaat of een H5

Gestart door Jos 850, 10-03-2007 18:56:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

haRtV70R

Das wel te hopen ja. Maar Felix, ik dacht juist da die AT's zo traag waren... Volgens diverse forummers hier scheelt het behoorlijk! :eusa_think:

Ik weet het niet Mijn ex T-5R, V70R, C70 etc waren allemaal AT... :-\
[move][/move]

Ludo

Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:10:24
ik dacht juist da die AT's zo traag waren... Volgens diverse forummers hier scheelt het behoorlijk! :eusa_think:

waarom merken we dat in praktijk dan niet.  ???

Taranis

Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:10:24
Das wel te hopen ja. Maar Felix, ik dacht juist da die AT's zo traag waren... Volgens diverse forummers hier scheelt het behoorlijk! :eusa_think:

Ik weet het niet Mijn ex T-5R, V70R, C70 etc waren allemaal AT... :-\

Is het niet een kwestie van gevoel? Dat het trager voelt doordat je de turboduw niet zo duidelijk merkt?

haRtV70R

Citaat van: Ludo op 10-03-2007 23:11:57
Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:10:24
ik dacht juist da die AT's zo traag waren... Volgens diverse forummers hier scheelt het behoorlijk! :eusa_think:

waarom merken we dat in praktijk dan niet.  ???

Ik weet het niet.. Heb er geen ervaring mee.. Ik praat alleen de rest na... ;D ;D ;D
[move][/move]

haRtV70R

Citaat van: Taranis op 10-03-2007 23:12:43
Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:10:24
Das wel te hopen ja. Maar Felix, ik dacht juist da die AT's zo traag waren... Volgens diverse forummers hier scheelt het behoorlijk! :eusa_think:

Ik weet het niet Mijn ex T-5R, V70R, C70 etc waren allemaal AT... :-\

Is het niet een kwestie van gevoel? Dat het trager voelt doordat je de turboduw niet zo duidelijk merkt?

Feit is en blijft dat je in een AT krachten verliest in de omvormer, dus peekaas minder ter beschikking heb.. :eusa_think:
[move][/move]

BenC70ES

Citaat van: Taranis op 10-03-2007 23:12:43
Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:10:24
Das wel te hopen ja. Maar Felix, ik dacht juist da die AT's zo traag waren... Volgens diverse forummers hier scheelt het behoorlijk! :eusa_think:

Ik weet het niet Mijn ex T-5R, V70R, C70 etc waren allemaal AT... :-\




Is het niet een kwestie van gevoel? Dat het trager voelt doordat je de turboduw niet zo duidelijk merkt?

Ik heb de test al gedaan met tweedezelfde C70's, één met handbak en één met AT, en de AT is toch net iet trager (zoals Volvo ook zelf opgeeft).
Voor een sportievere rijstijl is een handbak gewoon beter geschikt... in versnelling de bocht door, motorrem enz...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Taranis

Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:13:37
Citaat van: Ludo op 10-03-2007 23:11:57
Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:10:24
ik dacht juist da die AT's zo traag waren... Volgens diverse forummers hier scheelt het behoorlijk! :eusa_think:

waarom merken we dat in praktijk dan niet.  ???

Ik weet het niet.. Heb er geen ervaring mee.. Ik praat alleen de rest na... ;D ;D ;D

;D

Stond vorige week in de Autoweek een test van de C30 T5. Toen bleek dat de Geartronic net zo snel of zelfs ietsiepietsie sneller optrok dan de handbak, omdat de handbak zo stroef schakelde. Terwijl er in de door de fabriek opgegeven tijden toch verschil zit ten nadele van de AT... de Geartronic kreeg toen ook een compliment dat het nog helemaal niet zo'n slechte keuze is ;)

Taranis

Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:15:10
Feit is en blijft dat je in een AT krachten verliest in de omvormer, dus peekaas minder ter beschikking heb.. :eusa_think:

Klopt, maar heb jij altijd stante pede de juiste versnelling paraat voor een inhaalactie? Of schakel jij altijd exact op de juiste momenten?

In een georganiseerde sprint zal een MT het vast wel winnen, maar tijdens dagelijks gebruik zou ik m'n geld toch op de AT zetten :P

Turbobiker

Citaat van: Taranis op 10-03-2007 23:07:12
Citaat van: FelixB op 10-03-2007 23:06:47
Klopt, maar wordt weer gecompenseerd doordat en automaat bijna nooit kapot gaat, tegen koppelingsplaten van een handbak ;-)

Alsof flushen zo goedkoop is... en dat gebeurt vaker dan koppelingsplaten vervangen heb ik het idee  :P

Maar als je bak (AT) kapot gaat...
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Taranis op 10-03-2007 23:17:28
Klopt, maar heb jij altijd stante pede de juiste versnelling paraat voor een inhaalactie? Of schakel jij altijd exact op de juiste momenten?

In een georganiseerde sprint zal een MT het vast wel winnen, maar tijdens dagelijks gebruik zou ik m'n geld toch op de AT zetten :P

Gewoon zorgen dat je genoeg koppel beschikbaar hebt met je handbak... :eusa_whistle:
De Tussenpaus

Ludo

Citaat van: Turbobiker op 10-03-2007 23:19:32
Gewoon zorgen dat je genoeg koppel beschikbaar hebt met je handbak... :eusa_whistle:

ben je bang dat je het anders moet afleggen tegen een automaat?.

;D

M a r c

Citaat van: FelixB op 10-03-2007 23:05:04
Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:00:12
Bij de R modellen ook zowat....


Nope, het scheelt in de praktijk bijna niets, is in diverse testen met 850's aangetoond (ik spreek nu over de R-ren).
Het is met een handbak heel moeilijk om het koppel precies te gebruiken/koppeling terwijl je bij een automaat alleen maar op het gas hoeft te stampen.

Bull..... met een automaat heb je dus alleen maar wielspin en als je wilt doseren met het gas schakelt het kreng op = weg vermogen....  Bij een handbak kun je gas doseren en gewoon in dezelfde versnelling (lees gunstig toerengebied) blijven.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Taranis

Citaat van: Turbobiker op 10-03-2007 23:17:48
Maar als je bak (AT) kapot gaat...

Nu maak je er een cirkelredenering van. Dat zegt men namelijk net al, waarna de vergelijking tussen koppelingsplaten en automaat flushen gemaakt werd:

Citaat van: Ludo op 10-03-2007 23:09:32
Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:05:38
Een nieuwe AT kost veel knaken... :eusa_think:

geen enkele knaak minder als een handbak hoor.

Ludo

Citaat van: M a r c op 10-03-2007 23:21:39
Citaat van: FelixB op 10-03-2007 23:05:04
Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:00:12
Bij de R modellen ook zowat....


Nope, het scheelt in de praktijk bijna niets, is in diverse testen met 850's aangetoond (ik spreek nu over de R-ren).
Het is met een handbak heel moeilijk om het koppel precies te gebruiken/koppeling terwijl je bij een automaat alleen maar op het gas hoeft te stampen.

Bull..... met een automaat heb je dus alleen maar wielspin en als je wilt doseren met het gas schakelt het kreng op = weg vermogen....  Bij een handbak kun je gas doseren en gewoon in dezelfde versnelling (lees gunstig toerengebied) blijven.

volgens mij kunnen jullie gewoon niet met een automaat overweg...  :P

Johann

Citaat van: Taranis op 10-03-2007 23:16:19Stond vorige week in de Autoweek een test van de C30 T5. Toen bleek dat de Geartronic net zo snel of zelfs ietsiepietsie sneller optrok dan de handbak, omdat de handbak zo stroef schakelde. Terwijl er in de door de fabriek opgegeven tijden toch verschil zit ten nadele van de AT... de Geartronic kreeg toen ook een compliment dat het nog helemaal niet zo'n slechte keuze is ;)

Ik heb in beide gereden en de handbak is dus wel duidelijk sneller in heel veel opzichten.