Kapotte turbo tdi??

Gestart door A3, 30-03-2007 19:14:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rody

elferink is voor jou dichtbij...

bel ze in ieder geval morgen vroeg eens...

ik ken ze uit het verleden; prima gasten!

A3

Ha Kyro, ik ging er van de week nog zo prat op dat mijn roffel zo probleemloos was. Zo zie je maar weer. Ik denk niet dat het een van de klepstoters is. Dat klinkt anders. Het geluid komt m.i. ook achter de motor weg . In de buurt van de turbo heb ik zo'n gevoel. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer overtuigd ik hiervan ben. Wil natuurlijk niet zeggen dat het ook zo is. Ik heb de wijsheid ook niet in pacht natuurlijk. Zal niet de eerste keer wezen dat ik het mis heb.
Rody, ik bel morgen zeker Elferink ( nadeel: nogal prijzig ) en ook Rima. Weet iemand nog meer adressen voor gebruikte Volvo onderdelen?

rody

prijzen elferink;

ik heb eind 2001 toen ik nog in Neede woonde een startmotor uitgehaald bij elferink saab 9000 voor 75 nlg.
diezelfde week ging bij bovenbuur startmotor citroen diesel kapot. prijs bij sloop elders in achterhook 125 nlg.
wat is nogal prijzig???

kyro

als je turbo stuk is,
zou ie dan ook niet meer rook
produceren dan voorheen

rody

eventueel egrklep checken;
katalysator verstopt (loopt meestal dan niet veel sneller dan 120-130)
lmm defect (maar dan zou je geen tikkend geluid hebben)

A3

Mijn ervaring is dat Elferink een stuk duurder is dan Rima. B.v. Subframe Elferink: € 250.-, Rima: € 150.-.
Ik weet eigenlijk niet of ie zonder turbo meer rookt. :eusa_think:
Bij EGR, Kat of LMM heb je geen van allen een tikkend geluid. Het is ook geen klein tikje. Horen en zien vergaat je bijna. :police:

rody

Als horen en zien je vergaat zal de turbo toch wel gaar zijn. Bij afgekoelde motor nog steeds veel lawaai?

Prijzen voor onderdelen die niet veel binnenkomen liggen meestal hoog.


A3

Nog niet geprobeerd. Ga ik straks doen. ;D :eusa_clap:

kyro


dan zal het idd wel de turbo zijn :-\
maarja, als het daar voorlopig weer
bij blijft.....!!!!
hij heeft immers wel een super staat
van dienst ;)

gr

A3

Ik hoop het. Ik zit er wel eens aan te denken om een andere te kopen omdat hij al zoveel gedraaid heeft, maar ik kan moeilijk afscheid nemen van mijn roffel. Daarbij denk ik dat hij ook niets meer opbrengt bij deze kilometerstand, hoewel hij er nog best netjes uitziet.
We gaan eerst maar sleutelen maandag.

Gr.

A3

Heb net de auto gestart en de tik is nog net zo hard, ook bij koude motor.
Advies ingewonnen van een specialist op autogebied en ook die vermoed dat het de turbo is.
gr.

kyro

Citaat van: A3 op 31-03-2007 11:54:24
Ik hoop het. Ik zit er wel eens aan te denken om een andere te kopen omdat hij al zoveel gedraaid heeft, maar ik kan moeilijk afscheid nemen van mijn roffel. Daarbij denk ik dat hij ook niets meer opbrengt bij deze kilometerstand, hoewel hij er nog best netjes uitziet.
We gaan eerst maar sleutelen maandag.

Gr.

als je ooit een ander koopt, hoef je 'm
toch niet weg te doen !! :eusa_hand:

't dak eraf, en je hebt een prachtige
plantenbak ;D
zo heb je er toch nog jaren plezier van :eusa_boohoo:
grapje he !!
hoop dat het goed komt, en dat je er nog
2 ton bij kan draaien

gr

A3

Ik heb vanmiddag het klepdeksel eraf gehaald. Ik mis 3 klepstelplaten ( de platen die door de nokkenas weggedrukt worden). Er lagen een hele en een halve naast de nokkenas. ik mis dus nog een hele en een halve. Ik hoop ze tegen te komen als ik de nokkenas eruit haal. Anders ben ik bang dat ze onderin het blok liggen. Dan is er waarschijnlijk nog meer schade. Tijd voor een ander blok waarschijnlijk. Vraag me af of de turbo daardoor kan beschadigen.

Gr.

rody

je vermogen is dus verdwenen door te grote klepspeling; probeer dit eerst te verhelpen.  te grote klepspeling=tikken.

misschien valt het dan nog wel mee met de turbo.

A3

He Kyro,
M'n tuin is niet groot genoeg om hem als plantenbak te plaatsen. Anders prima idee.
Ik denk dat jouw theorie best klopt, Rody. Had ik zelf ook al aan gedacht. Ik hoop alleen dat ik geen schade in het onderblok heb hierdoor. Vraag me trouwens af hoe die platen van onder de nokkenas vandaan kunnen komen. Ze worden normaal door veerdruk op hun plek gehouden. Of de veren moeten kapot zijn. De platen zouden natuurlijk ook op de een of andere manier kunnen breken of scheuren. 1 kan ik me voorstellen, maar 3.... ???