Kapotte turbo tdi??

Gestart door A3, 30-03-2007 19:14:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rody

#30
kun je een foto plaatsen of mailen?

schade aan onderblok ben ik nog niet zo bang voor...

je kunt in ieder geval olie verversen en de filter vervangen.


)()()sT

Maar de vermiste platen kunnen toch niet richting onderblok zijn gegaan?

Ik ken de TDI helemaal niet, misschien is het onzin wat ik zeg...

:-\

A3

#32
Vermiste platen kunnen in delen via de olieterugloopkanalen in de cilinderkop naar het onderblok afgevoerd zijn. Als die kleine stukjes tussen de draaiende delen komen kan de schade aanzienlijk zijn. Olie en filter vernieuwen is ook zeker aan te raden. Ik denk dat ik de motor eruithaal als ik deze platen niet terug vind. Kan ik de carterpan eronderweg halen en het onderblok inspecteren. Trouwens geen enkele opmerking is volslagen onzin, J()()st.
Ik heb geen digitale camera, anders zou ik graag een foto plaatsen, maar helaas.

)()()sT

Citaat van: A3 op 31-03-2007 22:22:25
Vermiste platen kunnen in delen via de olieterugloopkanalen in de cilinderkop naar het onderblok afgevoerd zijn. Als die kleine stukjes tussen de draaiende delen komen kan de schade aanzienlijk zijn.

Ja is inderdaad ook zo  :eusa_doh:

Ben benieuwd hoe het verloopt; jammer dat ie dus net de 6ton misschien niet haalt.

Al eens bij een diesel service ofzo laten luisteren?

Mijn maat is VW-man, maar goed, wij wonen dan wel in het Zuidelijkste puntje van NL ;)

rody

ik heb mijn twijfels...

eerst nokkenas verwijderen en kijken...

eventueel carterpan verwijderen indien mogelijk.

wie heeft een afbeelding van de nokkenas etc.

als het echt zo erg was; was je waarschijnlijk er ook niet mee thuis gekomen...

wie helpt mee denken.

A3

Dat idee heb ik ook wel. Nokkenas is wel behoorlijk beschadigd. Krassen in nok. Heeft waarschijnlijk een plaat tussen gezeten. Als ik de nokkenas verwijderd heb en de delen teruggevonden, kan ik hem altijd weer samenbouwen om te luisteren of hij nog tikt. Losliggende delen rammelen natuurlijk ook behoorlijk.  :eusa_eh: :eusa_snooty:

rody

misschien kun je de nokkenas nog laten slijpen; voel je dat ie ruw is met de vingers?

A3

Je kunt het zelfs zien. Zitten krassen van halve mm in.

rody

laten beoordelen door revisiebedrijf

A3

Niet nodig. Kan ik prima zelf beoordelen. Ik doe al zo'n 30 jaar met auto's en doe practisch alles zelf, ook revisies. Nokkenas is aan vervanging toe. Aangezien ik misschien wel een andere motor koop is dan dat probleem ook opgelost.

kyro

helaas reikt m'n technische kennis niet zover :-\
als er iets met mijn tdi is bel ik ff de monteur
die de mijne onderhoud.
en als het niet te is probeer ik het eerst zelf !
(aldoende he)

ben wel benieuwd, hoe het verder gaat, en wat
de afloop is
suc6 ermee :-\

gr

denkweb

Geen andere kleur rook gesignaleerd? Daar is vaak al eea aan af te leiden.

Er is toch ook een bedrijf dat revisie van turbo's doet? Even een mailtje aan Johann doen, die weet dat ongetwijfeld.

Voor onderdelen als deze kun je ook heel goed even de grens over hoppen...  ;)

hom

Ooit (24-04-2006) heb ik bij Marans een prijsopgave gevraagd voor een 850 TDI blok, valt best mee vind ik:
0km 3000euro
80000km 2250euro
140000km 1750euro
180000km 1350euro
200000km 1250euro
alle motoren met inruil van de oude motor en 3 maanden garantie

Jeroen

A3

Ik vind €2250.- een beste bom duiten. Dat is bijna Fl 5000.-!!! Het is wel een auto van bijna 11 jaar oud met zes ton op de klok. Niet alleen de motor maar ALLES heeft 6 ton gedraaid, dus de kans dat er buiten de motor iets kapot gaat wordt steeds groter.( Wel ff objectief blijven he).
Voor veel van jullie is de 850 een liefhebberij, hobby. Ik ben ook zeer gesteld op mijn auto, maar het blijft in de eerste plaats voor mij een gebruiksvoorwerp, een stuk gereedschap. Ik heb absoluut een auto nodig voor mijn werk omdat ik door heel het land zit. Zonder kan ik niks verdienen. Als ik dus zoveel geld uit moet geven kies ik denk ik voor een andere Volvo, waarschijnlijk een V 70 met minder km op de klok.
Maar ik ga eerst proberen hem te repareren. Morgen begin ik hieraan. Ik hou jullie op de hoogte. ;D :)

A3

Ha luitjes. Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden dus hier mijn verslag:
Vandaag schade aan motor verder bekeken. Tot de conclusie gekomen dat 1 klepstelplaat aan gruzelementen ligt. Kans is groot dat die stukjes door de olieterugvoerleidingen in de cilinderkop in het motorcarter terechtgekomen zijn met alle mogelijke schade van dien.( kapotte lagers e.d.). Ga deze gok niet wagen. Motor afgeschreven. Ik heb een motor gevonden met 213.000 km. voor € 950.- met 3 mnd garantie. Leek me niet duur. Ga ik deze week inbouwen en dan .......... Rijden met die hap. Een redelijk frisse motor ( de mijne had immers al bijna 6 ton gelopen) moet toch weer voldoende rijplezier waarborgen ( hoop ik).
Nu wil ik jullie de oorzaak van alle ellende niet weerhouden. Na een bezoek aan de plaatselijke VW dealer kwam ik erachter dat de kleppen van een 850 tdi gesteld moeten worden. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat ik hydraulische klepstoters had. Is mij ook verteld. Ik heb dus 3 ton de kleppen niet gesteld,Met als gevolg te veel speling waardoor het plaatje onder de nok weg kon glippen. DUS: Laat alsjeblieft je KLEPPEN STELLEN voor je hetzelfde overkomt!!!

Gr.A3.