Uniroyal Rainsport

Gestart door Roy L, 02-04-2007 14:22:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

breakman

hij gaat daar maandag binnen dan worden velgen afgeschuurd en stoeprandschade bijgewerkt en dan herspoten in 932 TITAN.

+ voorste banden naar achter en nw uniroyal rainsport van voor. Hij staat er dan elf dagen en ik ben in het buitenland dus als je in de buurt bent ga gerust eens kijken !!!

Ludo

Citaat van: breakman op 28-06-2007 23:40:56
Hij staat er dan elf dagen en ik ben in het buitenland dus als je in de buurt bent ga gerust eens kijken !!!


*denkt even na of er nog wat onderdeeltjes nodig zijn*

;D

breakman

ken er een paar neem jij ze mee geef ze maar aan david .

-D©©©L-

rainsport 1, op zich niet verkeerd. ze liggen ook onder de 10V in 205/55R16 (rest weet ik zo ff niet) .

Citaat van: -D©©©L- op 13-06-2007 19:57:33
Valt me zowieso op dat er vaak erg generiek gesproken wordt over banden.
Merk, type, maat, loadindex, extra coderingen, Dot code en evt produktie land is toch wel de minimale info om iets van een vergelijk te kunnen doen, denk ik.

Wout309t

Heb er deze week rainsports onder laten zetten(215-45-17)
Ben bang dat de 850 er eigenlijk te zwaar voor is, ik vind hem een klein beetje zwabberig geworden. Dat is mijn eerste indruk in elk geval.
Onder mijn diverse peugeotjes gti waren ze gevoelsmatig beter!
Ik kijk het nog even aan of mijn beeld verandert...
2011 V70 2.0T R-Design MT

mehn

Citaat van: Ludo op 28-06-2007 23:11:49
dat is een mooie prijs, waar heb je ze vandaan?.

Jij moet thuur PB-en ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: Ludo op 29-06-2007 00:03:27
Citaat van: breakman op 28-06-2007 23:40:56
Hij staat er dan elf dagen en ik ben in het buitenland dus als je in de buurt bent ga gerust eens kijken !!!


*denkt even na of er nog wat onderdeeltjes nodig zijn*

;D

de Columba's zijn er onderuit gehaald, staat op zwarte stalen velgen nu.  ;D


Frans Harkema

Citaat van: Wout309t op 29-06-2007 06:55:17
Heb er deze week rainsports onder laten zetten(215-45-17)
Ben bang dat de 850 er eigenlijk te zwaar voor is, ik vind hem een klein beetje zwabberig geworden.

Diezelfde ervaring heb ik ook na de wissel van 215/40/17 naar 215/45/17. De banden bevallen me op zich zondermeer goed, maar een volgende keer ga ik toch terug naar 215/40/17. Weliswaar gaat dit ten koste van het comfort, maar dat heb ik er voor over. (Hoezo "comfort" in een T-5R....)

nickk.

even offtopic, heeft iemand ervaring met Fulda Exelero 225/45 R17 Y ? Lijken me vrij leuke bandjes voor op mn achter kant, en dan 205 voor.. Kan er vrij goedkoop aankomen.

rolvio

Heb ze er ook onder laten zetten een week of 2 terug. Ben er voorlopig zeer tevreden over. Zelfs mijn eigen garage (die de banden niet gemonteerd heeft) vond ze goed sturen. Merk ook niets van extra lawaai. Zie ook dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=23507.0

breakman

goede banden maar zie wel da je de juiste maat hebt !!!

de mijne werd vorige week afgekeurd omdat op 16 " de maat max 205/50 mag zijn en er ligt 205/55 op  :eusa_wall:

RRRRR_Ramon

#56
Citaat van: breakman op 28-02-2008 17:59:13
goede banden maar zie wel da je de juiste maat hebt !!!

de mijne werd vorige week afgekeurd omdat op 16 " de maat max 205/50 mag zijn en er ligt 205/55 op  :eusa_wall:

Is dat een APK eis in België, de maximaal voorgeschreven bandenmaat??  :o  :o

Kijken ze hier niet naar volgens mij.  :eusa_think:

Verder..........

wat ik onlangs van een Rainsport gebruiker hoorde was dat ze bij bepaalde temperaturen soms last hebben van een zgn. ochtendzool. Hebben meer Rainsporters daar iets van gemerkt??
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Ludo

Citaat van: RRRRR_Ramon op 28-02-2008 22:21:55
Is dat een APK eis in België, de maximaal voorgeschreven bandenmaat??  :o  :o

Kijken ze hier niet naar volgens mij.  :eusa_think:

Verder..........

wat ik onlangs van een Rainsport gebruiker hoorde was dat ze bij bepaalde temperaturen soms last hebben van een zgn. ochtendzool. Hebben meer Rainsporters daar iets van gemerkt??

bandenmaat is volgens gelijkvormigheidsattest, afgeleverd door Volvo.
eigenlijk is het niks meer als geneuzel.
ik ben 3 keer naar de keuring gegaan met 205/55, nooit iets gezegd, terwijl die maat niet op het gelijkvormigheidattest staat.
pas toen ik met originele maat 205/50 ging, begon het geneuzel...  :eusa_wall:

ochtendzool, wat is dat.  ???

RRRRR_Ramon

Citaat van: Ludo op 28-02-2008 22:26:44

ochtendzool, wat is dat.  ???


Een plat kantje aan de band na stilstand, je voelt dan tijdelijk wat gebonk op egale wegdekken.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 28-02-2008 22:26:44
ochtendzool, wat is dat.  ???

Als je een auto met heel warme banden wegzet, en je laat deze ver afkoelen, dan kan er er een tijdelijke vervorming van de band optreden die weer verdwijnt als de band weer opwarmt.
Omdat je dit meestal merkt als je 's ochtends wegrijdt (koud) heet dit in de volksmond "ochtend zool". 

-edit- ramon was me voor