uitvallen vd motor

Gestart door Freakybaby, 20-04-2007 03:48:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Freakybaby

Ik heb daarnet ook de fout codes uitgelezen, en de enige die er nog in zit op A2 is 1-2-1
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Ludo

1-2-1 duid op de luchtmassameter.
je hebt de foutmelding gereset?.
slaat ie nog steeds af tijden het rijden?.
heb je anders de mogelijkheid om de LMM eens even uit te wisselen met iemand die het zelfde type heeft?.

Freakybaby

Foutcodes had ik toen de motor niet op lpg wilde lopen gewist. Was toen een hele rij. Nu dus alleen die op A2.

Hij is nog niet opnieuw afgeslagen tijdens het rijden, ook niet meer gestotterd.

LMM wisselen is vast wel te regelen
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

rody

als je de motor zonder lmm laat lopen krijg je ook een fout-code.
dus eerst resetten.
lmm lijkt mij in orde; zeker als je gewoon nog op max.toerental komt.
als de motor beter loopt met andere verdelerkap zou ik het toch eens met andere bougies proberen.

Ludo

Citaat van: rody op 21-04-2007 22:24:45
als de motor beter loopt met andere verdelerkap zou ik het toch eens met andere bougies proberen.

die heeft ie pas toch vernieuwd: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=18119.msg331028;topicseen#msg331028
dit probleem zit ook niet in de bougies, maar is iets electrisch.

rody

wat ik raar vind is dat motor vooral na lang stationair draaien uitvalt.

hans-eric

ik heb het zelfde probleem ( 2.5 20V  1997) met 375000....aangesloten aan de compu,,en geeft storing externe luchttoevoer....kan dat alleen maar duiden op een defecte luchtmassameter?

ik wordt er een beetje onpasselijk van dat uitvallen van de motor...

Freakybaby

Rody heeft mijn bougies gezien, en hoe die eruit zagen na 4000 km ofzo. Kan best eens teruggaan naar Heuts en weer een setje halen. Dan worden deze maar reserve ofzo.

Ik ben woensdag of donderdag weer bij de auto dan zal ik idd nog eens resetten, want dat had ik niet gedaan nadat ik met de stekker van de LMM los had geprobeerd of dat verschil maakte (zeer zeker wel)

Ik probeer ook woensdag of donderdag die onderdelen op te halen om ze te wisselen.

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

mehn

Citaat van: Freakybaby op 23-04-2007 11:42:11
Kan best eens teruggaan naar Heuts en weer een setje halen.

Doe jezelf een plezier en zet er eens originele Volvo's in ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Freakybaby

Vind ik ook prima, moet woensdag toch met de S60 naar volvo Bluekens. Die zullen ze toch wel op voorraad hebben  ::)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

rolvio

had bij mijn vorige auto hetzelfde, na lang zoeken bleek het in de stroomverdeler te zitten, om precies te zijn:
hall sensor was defect. na nwe stroomverdeler geen problemen meer gehad.


rody

Citaat van: rolvio op 23-04-2007 16:32:46
had bij mijn vorige auto hetzelfde, na lang zoeken bleek het in de stroomverdeler te zitten, om precies te zijn:
hall sensor was defect. na nwe stroomverdeler geen problemen meer gehad.


was dat ook een volvo?
de nokkenassensor heeft de taak v.d. hall sensor overgenomen in de 850-serie.

rolvio

@ rody: nee, was een audi 80

Freakybaby

Daar zijn we weer, hij viel weer uit.

Situatie: Koude start, liep matig, wel stationair maar geen vermogen beneden de 1500 rpm. Uiteraard eerste stukje op benzine, daarna willen overschakelen naar gas, maar dat wilde ie nog niet. Terug op benzine en voor het stoplicht wachten.

Optrekken, 500 meter rijden, weer stoplicht op rood, weer wachten. Optrekken, en naar 2 schakelen en toen kapte ie ermee.

Wat valt op: Toerenteller bleef wel gewoon goed aangeven dit keer, hij liep rustig terug in de toeren (ala gas loslaten.)

Wat gedaan: Startpoging -> geen succes.
                      Grijze relais gewisseld dat Thuur geopperd had. Startpoging -> Werkt.
                      Op een parking wat verderop nog even gestopt, liep prima, ook langere tijd stationair.

Dus, zou die het geweest zijn? Heb ook nog een nokkenas sensor in de auto liggen, als die het weer doet vervang ik die ter plekke.

Groeten Freek
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Vandaag eens andere kabeltjes erop gezet (bedankt Thuur, ook voor het erachter komen dat het 10V kabels waren) En daarna stukkie rijden.

Na een drempel weer het op en neer zwiepen van de toerenteller, en uitvallen. Toerenteller weer met een klap naar 0.

Gereedschap en andere nokkenas sensor lagen nog in de kofferbak, dus meteen die verwisseld. Daarna startte de auto meteen weer, en rondje door drempel wijkje op tempo bleef ie het gewoon doen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn