uitvallen vd motor

Gestart door Freakybaby, 20-04-2007 03:48:53

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Rotte brandstofpomp ???

2 weken geleden een 850 gas die ook af en toe uitviel. Als je de tik tegen de tank gaf deed ie het weer....

Snellebaksteen

En de bobine voeding? Dat is toch 1 draad die vanuit je ECU komt? Als die even geen voeding richting je bobine geeft nokt je motor maar heb je nog wel boordspanning. Als de bobine uitstaat ontvangt de ECU geen signaal meer van de ontsteking en doet je toerenteller het dus niet...

Ik ga steeds meer in de richting van een volledig uitvallende ontsteking denken. En volgens mij is dat hetgeen wat een startonderbreker ook doet, het uit/aan zetten van de ontsteking. Toch?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

rody

Citaat van: Snellebaksteen op 20-04-2007 22:15:57
En de bobine voeding? Dat is toch 1 draad die vanuit je ECU komt? Als die even geen voeding richting je bobine geeft nokt je motor maar heb je nog wel boordspanning. Als de bobine uitstaat ontvangt de ECU geen signaal meer van de ontsteking en doet je toerenteller het dus niet...

Ik ga steeds meer in de richting van een volledig uitvallende ontsteking denken. En volgens mij is dat hetgeen wat een startonderbreker ook doet, het uit/aan zetten van de ontsteking. Toch?
zoals beschreven volvo guard.

onderbreekt bij mijn weten niet de ontsteking en brandstofvoorz..

Snellebaksteen

Hoe voorkomt ie dan het starten?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Freakybaby

Citaat van: Emiel op 20-04-2007 22:06:13
Rotte brandstofpomp ???

2 weken geleden een 850 gas die ook af en toe uitviel. Als je de tik tegen de tank gaf deed ie het weer....

Tik tegen de gastank? Voor zover ik weet heeft een vialle AMS installatie geen pomp in de tank, maar levert ie aan op druk van de tankinhoud?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Toen ik vanavond de auto op de oprit ging zetten, gestart met de LMM los, leek op 3 evt 4 poten te lopen, en had het zwaar moeilijk...

Morgen eens de andere verdelerkap en rotor die Rody gegeven heeft monteren en kijken wat ie doet.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

llinssen

Citaat van: Freakybaby op 21-04-2007 00:16:40
Rotte brandstofpomp ???

Tik tegen de gastank? Voor zover ik weet heeft een vialle AMS installatie geen pomp in de tank, maar levert ie aan op druk van de tankinhoud?

Denk dat emiel de benzinepomp bedoelt
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

rody

Citaat van: Snellebaksteen op 21-04-2007 00:12:46
Hoe voorkomt ie dan het starten?
door de stroomvoorz. naar de startinrichting te onderbreken.

latere systemen ondrbreken ook brandstof- en ontsteking.

vermoed geen probleem m.b.t ecu gezien de motor beroerd draaid met de lmm-steker los

Freakybaby

Citaat van: llinssen op 21-04-2007 09:48:59
Citaat van: Freakybaby op 21-04-2007 00:16:40
Rotte brandstofpomp ???

Denk dat emiel de benzinepomp bedoelt

Kan de benzine pomp de auto dan uitschakelen? Dan is het de moeite waard er eens naar te kijken.

Ludo

Citaat van: Freakybaby op 21-04-2007 12:16:49
Kan de benzine pomp de auto dan uitschakelen?

dat lijkt me wel logisch ja.
als jij geen eten en drinken meer naar binnen sprokkelt, hou je d'r vroeg of laat ook mee op.  ;D
het verschil met een motor is dat die continu voeding moet.  ;)

Ronbroek

Is dat dat kleine zoemende motortje waar de gaskabel heenloopt, zodra je je contact aanzet begint daar wat te draaien

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

rody

zolang de auto op lpg draait; kan ze moeilijk stilvallen door de brandstofpomp lijkt mij.

Ludo

Citaat van: rody op 21-04-2007 14:14:32
zolang de auto op lpg draait; kan ze moeilijk stilvallen door de brandstofpomp lijkt mij.

de lpg installatie krijgt voeding via de brandstofpomp(relais).

rody

Citaat van: Ludo op 21-04-2007 14:15:50
Citaat van: rody op 21-04-2007 14:14:32

de lpg installatie krijgt voeding via de brandstofpomp(relais).
na overbrugging bleef probleem

Freakybaby

Relais 103 is het iig niet. Die hebben we overbrugd, en terwijl we onderweg waren viel ie toen uit.

Ik zal eens kijken of ik einde vd week ook dat relais te pakken kan krijgen waar Thuur op doelde. (Grijs, boven de radiateur.)

Andere nokkenas sensor en wat klein spul kan ik tegen die tijd ophalen uit Heist o/d Berg.

Vandaag de verdelerkap en de rotor vervangen, en hij liep iets beter. Stationair maakte het nu wel groot verschil als ik de bougiedop van cil. 1 eraf haal.