uitvallen vd motor

Gestart door Freakybaby, 20-04-2007 03:48:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Freakybaby

Citaat van: pwassink op 20-04-2007 09:22:47
contactslot gaar ?


Zou gezien de km stand kunnen volgens mij, enig idee hoe te testen?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Citaat van: Snellebaksteen op 20-04-2007 09:24:33
En iets heel simpels als een losse accupool?

Dat zeker niet, hebben ze er gisteren af gehad, en opnieuw opgezet.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

thuur

Controleer het computerrelais boven de radiator, onder de afdekplaat, naast het relais van de fan op corrosie en draadbreuken.


Gr 8)

Freakybaby

Dat is een grijs relais, 4 draadjes erin toch?

Hebben we er gisteren uit gehad, zag er goed uit.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

De vriendelijke belg in Heist o/d Berg is weer eens begonnen met het slopen van een 850. Ben benieuwd welke stapel sensortjes etc ik daar eens kan halen (zaterdag?) om te gaan testen.

Ik kan hem vanmiddag rond 16 uur bellen, dan gaat ie kijken wat ie allemaal heeft. Wie heeft er ideeen wat te testen?

- Nokkenas sensor
- Relais dat Thuur aangeeft
- ...
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

FrankvdAa

Het gekke is dat de toerenteller van 2500tpm naar 0tpm valt tijdens het rijden zonder te ontkoppelen. Ik zou verwachten dat 'ie af gaat remmen op de motor en langzaam naar 0 zakt...
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

llinssen

Deze al gezien. Lijkt er vreselijk op wat betreft symptomen en aangezien je de rest al hebt gehad (net als ik indertijd)...

LINK naar mijn ellende
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

llinssen

oh, en om je veel leeswerk te besparen, de samenvatting
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Freakybaby

Ik ga eens aan het lezen.

Ben net met de auto naar Breda gereden, vanaf Sittard zo'n 135 km. Geen stotter, of wat voor geks dan ook te bekennen.. Liep gewoon perfect.

Omdat ie vannacht bij het stationair draaien nog weleens wilde uitvallen, daarnet op de oprit stationair laten draaien en hij is idd uitgevallen, opnieuw starten en hij liep weer normaal. Dit alles op benzine. Tijdens de rit heb ik afwisselend op LPG en benzine gereden.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

@®-

Citaat van: Freakybaby op 20-04-2007 14:39:28
Ik ga eens aan het lezen.

Ben net met de auto naar Breda gereden, vanaf Sittard zo'n 135 km. Geen stotter, of wat voor geks dan ook te bekennen.. Liep gewoon perfect.

Omdat ie vannacht bij het stationair draaien nog weleens wilde uitvallen, daarnet op de oprit stationair laten draaien en hij is idd uitgevallen, opnieuw starten en hij liep weer normaal. Dit alles op benzine. Tijdens de rit heb ik afwisselend op LPG en benzine gereden.
Zou het niet iets met de temperatuur of een temperatuur sensor te maken kunnen hebben?
Aangezien die nu goed warm is en nu weer uitvalt.

Freakybaby

llinsen, had jij ook dat de toerenteller op 0 gezet werd ondanks dat je nog gekoppeld aan het uitlopen was? Ik heb net bekeken hoe dat eruit zag, kastje van Vialle zat  netjes in de computerkast gebouwd, en zag er goed uit. Bekabeling die onder het koelvloeistof tankje doorloopt ziet er ook  netjes uit.

Zekeringen van de gasinstallatie zijn redelijk niet, houdertjes lichtelijk gecorrodeerd.

Ik blijf het apart vinden dat de auto zichzelf uitschakelt. Er is echt een sensor (of de ECU) die ervoor zorgt dat de ontsteking en/of inspuiting stopgezet worden. Ik kan die toerenteller op 0 niet anders verklaren.

Groeten Freek
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Citaat van: @®- op 20-04-2007 15:22:23
Citaat van: Freakybaby op 20-04-2007 14:39:28
Ik ga eens aan het lezen.

Ben net met de auto naar Breda gereden, vanaf Sittard zo'n 135 km. Geen stotter, of wat voor geks dan ook te bekennen.. Liep gewoon perfect.

Omdat ie vannacht bij het stationair draaien nog weleens wilde uitvallen, daarnet op de oprit stationair laten draaien en hij is idd uitgevallen, opnieuw starten en hij liep weer normaal. Dit alles op benzine. Tijdens de rit heb ik afwisselend op LPG en benzine gereden.
Zou het niet iets met de temperatuur of een temperatuur sensor te maken kunnen hebben?
Aangezien die nu goed warm is en nu weer uitvalt.

Wibo gaf afgelopen zondag aan dat hij vond dat mijn auto erg lang bleef na-blazen, en dat hij dat nooit had op die van hem. Mijn temperatuur meter staat goed, en vertoont geen gekke waarden. Auto komt netjes op temperatuur.

Rody zei vannacht dat de auto zichzelf stationair verzuipt, maar dat verklaart volgens mij het uitschakelen van die toerenteller niet.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

llinssen

ja, toerental maakte een dip. Zag eruit alsof stroom uitviel.
Maar als die twee dingen er netjes uitzien zal dat het niet zijn.
Kronkel: kan het aan het schakelaartje gas/lpg zelf liggen?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

thuur

Citaat van: Freakybaby op 20-04-2007 14:39:28
Ik ga eens aan het lezen.

Ben net met de auto naar Breda gereden, vanaf Sittard zo'n 135 km. Geen stotter, of wat voor geks dan ook te bekennen.. Liep gewoon perfect.

Omdat ie vannacht bij het stationair draaien nog weleens wilde uitvallen, daarnet op de oprit stationair laten draaien en hij is idd uitgevallen, opnieuw starten en hij liep weer normaal. Dit alles op benzine. Tijdens de rit heb ik afwisselend op LPG en benzine gereden.

Valt hij in 1 klap uit, of 'sterft' ie langzaam?


Gr :-\

Ludo

Citaat van: Freakybaby op 20-04-2007 15:27:30
Wibo gaf afgelopen zondag aan dat hij vond dat mijn auto erg lang bleef na-blazen, en dat hij dat nooit had op die van hem. Mijn temperatuur meter staat goed, en vertoont geen gekke waarden. Auto komt netjes op temperatuur. 

je bedoeld de koelventilator?.
als je even goed hebt zitten blazen voordat je de motor stilzet, kan dat makkelijk tot 10 minuten nablazen.
is heel normaal.