Vernieuwen verlichting sc-805 inc foto verslag

Gestart door S. Brouwer, 20-04-2007 12:06:27

Vorige topic - Volgende topic

TIMON

Maar hoe zit het nou met de verlichting van het display?
Kan hier op het forum maar niets over vinden....
85011940

big ben

TIMON

85011940

cornelis-b

Met een goed soldeerboutje en zuiglitze is ook het vervangen van de displayverlichting goed te doen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

glenfiddich1983

Citaat van: cornelis-b op 17-02-2016 21:42:11
Met een goed soldeerboutje en zuiglitze is ook het vervangen van de displayverlichting goed te doen.

Dat kan ik beamen. Eigenlijk is het zonde als je de boel open trekt om de lampjes te vervangen, om niet meteen het lampje van de display mee te pakken. Als je het doet, doe het meteen goed ;)
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

PaulAWD

Vandaag de lampjes vervangen maar 3 van de 5 doen het nog steeds niet. Lampjes zijn ok want ik heb ze onderling verwisseld. Er is in het verleden gesoldeerd op de printplaat om niet-originele lampjes zinder fitting daar direct op te monteren. Kan het daarmee te maken hebben? Zou het zin hebben het soldeersel te verwijderen met de-soldeer?
V70 97, 2,5T AWD, beige leder, R-bumper, XC-bumper, Dubbel RVS, Comets antraciet.

cornelis-b

Citaat van: Brammetje op 18-02-2016 16:30:30
Vandaag de lampjes vervangen maar 3 van de 5 doen het nog steeds niet. Lampjes zijn ok want ik heb ze onderling verwisseld. Er is in het verleden gesoldeerd op de printplaat om niet-originele lampjes zinder fitting daar direct op te monteren. Kan het daarmee te maken hebben? Zou het zin hebben het soldeersel te verwijderen met de-soldeer?

Maak er eens een foto van?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

glenfiddich1983

Citaat van: Brammetje op 18-02-2016 16:30:30

Heb je gloeilampjes gebruikt of ledjes? Ledjes hebben een vaste plus en min namelijk dus die kan je verkeerd om monteren.

PaulAWD

Het zijn gloeilampjes. Ik zal zo een foto uploaden.
V70 97, 2,5T AWD, beige leder, R-bumper, XC-bumper, Dubbel RVS, Comets antraciet.

PaulAWD

De foto's. De lampjes zijn er nu weer uit. Op de detailfoto is het soldeersel goed te zien. Het plus/min verhaal heb ik nog niet geprobeerd.

glenfiddich1983

Plus en min maakt met gloeilampjes niet uit. Zolang de contacten van de fitting de contacten op het printje raken is het goed. Dus of geen/slecht contact of verbroken verbinding op de print.

Ik zou de bergen tin eerst eens opruimen ;D

PaulAWD

Thanks, tips hoe ik dat het beste kan doen?

glenfiddich1983

Het eenvoudigste is met een soldeerzuiger. Dan verhit je het en zuig je he snel op als het vloeibaar is. Zonder zuiger kan ook wel maar kan een hoop geklooi zijn.

Zo'n zuigertje haal je voor een paar euro bij klus winkel of bouwmarkt.

cornelis-b

Er heeft er inderdaad een zitten bakken met tin, op deze manier kan het ook en is zeker goedkoper dan nieuwe fittinkjes kopen maar die het dan wel op een nette manier. Hieronder wat handige hulpjes.

Verder zijn alle lampjes via de zelde + en - aangesloten

Desoldeer litze

https://www.baco-army-goods.nl/desoldeer-litze.html

Tinzuiger

https://www.baco-army-goods.nl/tinzuiger.html

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Weer even een schop omhoog met wat nieuwe informatie. Bij de SC-805 die hier besproken is moet je nadat het voorfront is verwijderd de twee schroeven naast het display verwijderen en de vier lipjes verdraaien om de print op te kunnen lichten om daarna de lampjes te kunnen vervangen.

Er is nog een ander type SC-805, de radio's verschillen uiterlijk niet van elkaar maar intern wel, de radio die ik hier vanavond op de plank had staan was wat betreft het vervangen van de lampjes een stuk makkelijker. De drie schroefjes aan de zijkant verwijderen en daarna klik je het voorfront los en de hele print komt gelijk mee naar buiten, deze zit vast aan het front in plaats van aan de radio, je kan dus direct bij de lampjes. Ook hier geld weer: Denk om de lintkabel.

Een paar foto's

Zeg maar Henk tegen mij