Vernieuwen verlichting sc-805 inc foto verslag

Gestart door S. Brouwer, 20-04-2007 12:06:27

Vorige topic - Volgende topic

floortom

Vinii, bij welke dealer heb je de lampjes gehaald en is deze evt. bereid de lampjes te verzenden?

gr. Peter

floortom

ik heb voor 5 lampjes 26 euro bij de dealer betaald. Als je het genoemde bestelnummer doorgeeft komen ze vanzelf bij deze lampjes terecht. Het enige verschil is dat je lampjes met witte voetjes krijgt i.p.v. de zwarte die erin zitten. Verder wist de magazijnmeester niet waar deze lampjes voor waren. Toen ik bigfront noemde viel hij van zijn krukje en zei "dat is onmogelijk" Leuk he!! :eusa_dance:

KR@MMETJE

Heb ze via Duell opgestuurd gekregen (nogmaals bedankt). Had er ook 10 ineens bij XXXXX moeten bestellen.

Net even vervangen... Ook ik ben volledige Electro-noob en toch binnen een half uurtje klaar. Alleen even liggen vogelen wat nu bedoeld werd met die pinnetjes ombuigen!

Nu de verlichting achter het scherm nog. Daar ga ik toch iemand met wat electro / soldeer ervaring voor zoeken. Durf ik toch niet zelf aan te beginnen...

Heeft iemand toevallig ook een lampje / typenummer hiervoor???

StoneCourt

Citaat van: Duell op 03-10-2007 17:17:07

Tsss, Volvo dealer Niham in het Forepark (den haag) had ze niet en kon ze zeker weten ook niet bestellen. Konden wel m'n volledige radio opsturen.  ???   Maar dat niet tegen de prijs van 5 lampjes.

Dat zeiden ze vanmorgen ook tegen mij, maar toen ik het artikelnummer oplas bleken ze ze toch op voorraad te hebben. Direct opgehaald en gemonteerd. Ik ben nooit zo handig geweest met dit soort dingen, maar met de fotorapportage was het in een kwartiertje klaar.
Without question, the greatest invention in the history of mankind is beer. Oh, I grant you that the wheel was also a fine invention, but the wheel does not go nearly as well with pizza.

Duell

Citaat van: StoneCourt op 22-12-2007 12:52:29
Citaat van: Duell op 03-10-2007 17:17:07

Tsss, Volvo dealer Niham in het Forepark (den haag) had ze niet en kon ze zeker weten ook niet bestellen. Konden wel m'n volledige radio opsturen.  ???   Maar dat niet tegen de prijs van 5 lampjes.

Dat zeiden ze vanmorgen ook tegen mij, maar toen ik het artikelnummer oplas bleken ze ze toch op voorraad te hebben. Direct opgehaald en gemonteerd. Ik ben nooit zo handig geweest met dit soort dingen, maar met de fotorapportage was het in een kwartiertje klaar.

Ik heb het helemaal gehad met die lui daar.  Dit is echt de druppel, grrrrrrrrrrrr wat een .............  :eusa_hand:

Marc O.

Citaat van: KR@MMETJE op 27-11-2007 19:08:53
Heb ze via Duell opgestuurd gekregen (nogmaals bedankt). Had er ook 10 ineens bij XXXXX moeten bestellen.

Net even vervangen... Ook ik ben volledige Electro-noob en toch binnen een half uurtje klaar. Alleen even liggen vogelen wat nu bedoeld werd met die pinnetjes ombuigen!

Nu de verlichting achter het scherm nog. Daar ga ik toch iemand met wat electro / soldeer ervaring voor zoeken. Durf ik toch niet zelf aan te beginnen...

Heeft iemand toevallig ook een lampje / typenummer hiervoor???

Heb jij de verlichting van het display inmiddels kunnen vervangen? Bij mij is die gisteren kapot gegaan. Is dat niet gewoon een lampje net als die andere lampjes die eenvoudig kunnen worden vervangen?
...The Nile isn't just a river in Africa...

KR@MMETJE

Marc,

Ik rijd nog altijd met een onverlicht display rond. Ben tot op heden nog te lui geweest om dit op te lossen. Gezien de zeer beperkte hoeveelheid info dat beschikbaar is op het display zal ik hier ook zelf niet al te veel geld aan uit gaan geven.

Wellicht een handige soldeerder hier op het forum die dit klusje zou willen klaren...

axelvr

hoi ,

ik probeer de lampjes al een tijdje te vervangen , maar kan de lampjes nergens vinden ,

ik heb geen zin om ze bij volvo te bestellen  ivm de hogere kosten ,

waar kan ik deze lampjes (nu) kopen?

gr ,

axel

b0nkolok

Citaat van: Ludo op 07-07-2008 21:27:45
Citaat van: axelvr op 07-07-2008 18:50:44
waar kan ik deze lampjes (nu) kopen?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16968.0.html
Waar dit topic over gaat is de verlichting van de radio sc-805. Dus niet de verlichting van het 'dashboard'. Da's dus andere koek.
De Japanse 'big-front' audio apparaten in roffels van een bepaalde uitvoering blijken op 9 volt te 'draaien'. Althans dat heeft mij een autoradio bedrijf verzekerd na doormeten van mijn sc-801.

Vandaar dat ik het bewuste topic http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,10442.0.html ten laatste heb voorzien van een belangwekkende mededeling....

Zie ook Roffel 25 waar Maikel laat weten dat 12 volt (0,72 watt) te zwakke verlichting geeft t.o.v. de dashboardverlichting.

Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

HansS70

Van mijn radio hielen er ook in drie weken tijd 3 lampjes mee op.
Vandaag ook lampjes besteld bij Henk Scholten in Arnhem.
Ze hadden ze gewoon op de plank liggen, morgen ook maar eens gaan knutselen.
Bedankt voor de mooie fotoreportage.
Semper idem, semper penis

rené97v70

Citaat van: HansS70 op 24-09-2008 11:53:34
Van mijn radio hielen er ook in drie weken tijd 3 lampjes mee op.
Vandaag ook lampjes besteld bij Henk Scholten in Arnhem.
Ze hadden ze gewoon op de plank liggen, morgen ook maar eens gaan knutselen.
Bedankt voor de mooie fotoreportage.

Als ik je een tip mag geven voor een volgende keer als je lampjes gaat bestellen. Bij radio Piet (in't centrum)verkopen ze de lampjes ook, per stuk zelfs, en je bent er echt een stuk goedkoper uit als bij de dealer en alles natuurlijk op voorraad aanwezig.

René  ;)

HansS70

Citaat van: rené97v70 op 24-09-2008 13:23:03

Als ik je een tip mag geven voor een volgende keer als je lampjes gaat bestellen. Bij radio Piet (in't centrum)verkopen ze de lampjes ook, per stuk zelfs, en je bent er echt een stuk goedkoper uit als bij de dealer en alles natuurlijk op voorraad aanwezig.

René  ;)

Rene bedankt voor de tip.
Ik had hier zelf ook aan gedacht, maar had geen zin in dat ik er iets verkeerds in stop.
In andere topics las ik dat soms het voltage niet goed was en de hoeveelheid Ma ook een punt was.
Ik heb nu wel de hoofdprijs betaald maar weet nu zeker dat het in één keer goed is.
Kan het geld toch maar één keer uitgeven, anders wordt er toch maar weer eten en kleding voor de kinderen van gekocht. (geintje)

Maar hoe dan ook mijn radio straalt weer licht uit als een nieuwe.
Semper idem, semper penis

rené97v70

Heb geen zin om een nieuw topic te openen daarom de vraag hier.
Zouden de lampjes  die gewoon wit  of doorzichtig zijn ook verkrijgbaar zijn in andere kleuren?  Lijkt me wel wat of de knoppenbediening in bijvoorbeeld blauw te zien schijnen.

:eusa_drool:  René

Klippy

Sinds vandaag is het display van mijn 805 ermee gestopt. Gewoon tijdens het rijden opeens donker  >:(
Verder werkt alles nog, maar dat zal zeker niet zomaar te vervangen zijn denk ik?

Je kan toch niet de display verlichting uitschakelen he en dat ik dat niet weet..  :P