850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Joost
Fijne vakantie en je humeur zeker niet laten verpesten. Lekker roffelen op vakantie en na de vakantie na laten kijken. Kan volgens mij nooit veel zijn.

Je tank wordt afgesloten door een mech vlotter (werkt net als een WC). Daar kan nooit veel aan kapot. Daarnaast zit er in de tank een electrische vlotter om het nivo aan te geven. Wil je beide controleren moet je echter wel eerst je tank compleet leeg rijden. Want beide moet je uit je tank schroeven om te controleren.

UserID6342

Dan gewoon lekker op vakantie gaan en die kuttank leegrijden.  De rest op benzine doen (zoals je zelf al zegt hoeft het prijsverschil niet echt) en dan als je terug bent in Nederland eerst die auto weer bij Mesman neerzetten.  Je mag idd wel langzaam aan een compleet nieuwe installatie eisen met al dat gezeik wat je hebt gehad met dat ding.  In ieder geval een hele fijne vakantie !

V70geRwin

Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 17:07:52
Dan gewoon lekker op vakantie gaan en die kuttank leegrijden.  De rest op benzine doen (zoals je zelf al zegt hoeft het prijsverschil niet echt) en dan als je terug bent in Nederland eerst die auto weer bij Mesman neerzetten.  Je mag idd wel langzaam aan een compleet nieuwe installatie eisen met al dat gezeik wat je hebt gehad met dat ding.  In ieder geval een hele fijne vakantie !

Tuurlijk is het vervelend dat er elke keer lekkende injectoren zijn en nu dan een incident met de vulling maar om dan gelijk een hele nieuwe installatie te eisen  :eusa_think:

Pas geleden op en neer naar Zwitserland gereden en als ik gas tegen kwam gas getankt maar er niet voor om gaan rijden moeilijke dingen doen en dat beviel prima, het prijsverschil is kleiner dan in NL en als je het verschil in verbruik meeneemt ben je er bijna. Daarnaast kan het je ook veel tijd schelen, even van de snelweg af voor gas kost al snel drie kwartier, ik doe het niet meer voor die paar centen in het buitenland.

Dus lekker slapen en veel plezier op vakantie!
Goede reis!

Ludo

Veel storm in een klein glaasje water hier...  :eusa_doh:

Citaat van: spekkie99 op 24-07-2009 18:21:40
Tuurlijk is het vervelend dat er elke keer lekkende injectoren zijn en nu dan een incident met de vulling maar om dan gelijk een hele nieuwe installatie te eisen  :eusa_think:

Eisen mag altijd, maar of de eis ingewilligd word is nog altijd wat anders.  ;D

Wat betreft de lekkende injectors, het enige probleem dat je daar van ondervind, is een moeilijkere koude start 's morgens.
Dat doet geen enkele afbreuk aan het rijden.
Op Joost zijn filmpjes is trouwens te zien, dat de koude start niet eens zorgwekkend is.

Het niet kunnen vullen van de tank komt wel eens vaker voor, heeft te maken met de druk.
Als Joost de tank heeft leeggereden, of zover mogelijk, is er wellicht niks meer aan de hand.

UserID6342

Citaat van: spekkie99 op 24-07-2009 18:21:40
Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 17:07:52
Mwuh, als je toch iedere keer nwe injectoren gemonteerd krijgt en eigenlijk van het een in het ander valt nadat die installatie is ingebouwd, zou ik hier toch stampij van maken.  Ik vind zo wie zo al dat Joost erg veel geduld heeft gehad met al die storingen.  En ja, overal waar gewerkt word worden fouten gemaakt en ik geef Mesman dan ook echt de schuld niet want ik weet hoe goed die man zijn werk uitvoert.  Dat die Vialle (of weet ik wat voor merk) installatie niet deugt, ik denk dat we het dar wel over eens zijn en dat Mesman dan ook eea moet / mag doen om de verkoper-klant relatie in orde te houden.

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 19:39:13
Dat die Vialle (of weet ik wat voor merk) installatie niet deugt, ik denk dat we het dar wel over eens zijn en dat Mesman dan ook eea moet / mag doen om de verkoper-klant relatie in orde te houden.

Ik heb precies dezelfde installatie, en heb er geen enkele klacht over.

Mesman is zo vriendelijk om bij Joost telkens nieuwe injectoren te monteren, in de hoop van...
Dat Joost op en neer blijft rijden, doet hij zichzelf aan.
Vertel jij dan maar wat Mesman anders kan doen.

UserID6342

Da's mooi Ludo dat jij er geen klachten over hebt.  Maar Joost dus wel en dat zal toch opgelost moeten worden, hoe moeilijk dan ook voor wie dan ook.  Kijk, heel zwart/wit gezien is Mesman de leverancier van het product dus die moet maar zien hoe die het oplost. Klaar.  (je moet ook bij de dealer zijn en niet bij de importeur als er iets niet goed is met je nieuwe auto)   Ik snap Mesman in deze neit want hij heeft al een aantal keren die injectoren vervangen, allemaal heel leuk en aardig maar het probleem blijft terugkomen.  Dat die injectoren alleen te maken hebben met de koude start is daarin echt niet van belang.  Op benzine (toen de auto werd binnengebracht) startte deze goed en nu niet meer.  Ook klaar.

Als Mesman dit adequaat wilt oplossen zal hij die auto dus daar een aantal dagen moeten hebben en dus een leenauto oid ter beschikking moeten stellen.  Dat dit allemaal niet leuk is voor Joost en hem is daar aan toe.  Als Mesman slim is echter dan weet hij zelf ook wel dat dit waarschijnlijk zo'n maandagmorgenproductje is en dat hij 'm beter compleet kan vervangen om juist de relatie tussen hem en klant (Joost en andere toekomstige) niet naar de kloten te helpen.  Kijk, Joost is ziek van zijn gasinstallatie (in mijn ogen ook terecht want hij heeft al een vreselijk groot geduld gehad) Mesman moet dus zorgen dat Joost weer een tevreden klant word.  Alleen dan zal hij ook door de positieve benadering van Joost over Mesman er meer (!) klanten door winnen als dat dat ene installatietje hem zakelijk inkoop kost.

Maar goed, just my 2 cents....

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 20:03:51
(je moet ook bij de dealer zijn en niet bij de importeur als er iets niet goed is met je nieuwe auto)   

Dat klopt, maar als die dealer afhankelijk is van onderdelen van bij de fabrikant vandaan, staat ook hij met z'n rug tegen de muur.

Ik snap Mesman in deze niet want hij heeft al een aantal keren die injectoren vervangen, allemaal heel leuk en aardig maar het probleem blijft terugkomen.   

Ook dat wist Joost, zo lang er geen verbeterde versie is, kan het probleem blijven terugkeren.
Dus op de gok vervangt Mesman iedere keer de injectors, dat lijkt me al heel schappelijk.

Kijk, Joost is ziek van zijn gasinstallatie

Volgens mij niet, want hij vertrekt zondag op vakantie.  ;D  ;)

)()()sT

:)

Het is inderdaad niet zo dramatisch als het soms lijkt. Oké er zijn slechte series injectoren, en helaas ben ik daar al een aantal keer de "dupe" van geworden.
Mesman monteert idd. elke keer braaf een of meerdere nieuwe exemplaren (en dat moet ook, tis immers een garantiekwestie). Alleen jammer dat het tijd kost elke keer.
Ik vind het wel vreemd dat er blijkbaar nu een nieuwe oplossing is, ik hoor toch wel bij de gevallen die structureel probleempjes heeft met die dingen, en dat me niet echt duidelijk is in hoeverre die nieuwe exemplaren voorhanden zijn.
Maar goed, ik heb deze week één nieuwe gekregen en nu start ie goed.

Voor wat betreft dat tanken: ik weet het niet. Ik heb nu inmiddels weer een kilometer of 65 gereden en toch zie ik dat het niveau terugloopt (bij een bocht gaat er een lampje uit), dus hij geeft toch het dalende niveau aan...
Morgen rij ik nog wat en dan probeer ik hem te vullen, en ga ik (als ie vol raakt) in Frankrijk lekker een stuk op LPG cruisen.

I keep you posted  :eusa_pray: 8)

)()()sT

Update:
vanmorgen was het redelijk fris, dus ik ben gelijk in de auto gesprongen en naar het tankstation gereden  :evil:
Er ging zowaar gas in de tank!  :eusa_dance:

Laten we nu maar hopen op een goede rit, de laatste tijd toch aardig geïnvesteerd in onderhoud, dus het moet toch goed verlopen hoop ik toch.
Ik had nog van mijn vader een setje windkapjes gekregen. Misschien niet ultra-strak, maar het is toch handig.
Aangezien de slagboom op onze parkeerplaats een beetje op een helling ligt zeikt het water, als het geregend heeft, altijd mijn auto in door het open raam bij het doorhalen van de parkeersleutel.

Hij heeft die dingen ook op zijn V70, en ik nu dus ook. Toch wel prettig om in de regen het raam een stukje te kunnen openen.

8)

Ludo

Mooi Joost.
Ga nu maar eerst lekker, en zorgeloos op vakantie.
Alvast veel plezier.  :D

UserID6342

Citaat van: Ludo op 24-07-2009 20:19:01
(je moet ook bij de dealer zijn en niet bij de importeur als er iets niet goed is met je nieuwe auto)   
Dat klopt, maar als die dealer afhankelijk is van onderdelen van bij de fabrikant vandaan, staat ook hij met z'n rug tegen de muur.
Dat is niet het probleem van de klant !!  Helaas word dit maar al te vaak het probleem van de klant !

Ik snap Mesman in deze niet want hij heeft al een aantal keren die injectoren vervangen, allemaal heel leuk en aardig maar het probleem blijft terugkomen.   
Ook dat wist Joost, zo lang er geen verbeterde versie is, kan het probleem blijven terugkeren.
Dus op de gok vervangt Mesman iedere keer de injectors, dat lijkt me al heel schappelijk.
Euh... op de gok ??  We hebben hier toch te maken met een professioneel bedrijf ?  Alles wat die doen kan in de garantietijd geclaimd worden bij de fabrikant.  Iedere schroef.  Dus de auto had dan veel eerder door Vialle zelf nagekeken moeten worden.

Kijk, Joost is ziek van zijn gasinstallatie
Volgens mij niet, want hij vertrekt zondag op vakantie.  ;D  ;)
Dat ben ik dan wel weer met je eens en zo te lezen heeft tie er nog gas ingekregen ook ;D

)()()sT

Je had toch gelijk over dat "ziek" zijn; heb een beginnende kaakholte onsteking  ;D

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 25-07-2009 22:21:55
Euh... op de gok ??  We hebben hier toch te maken met een professioneel bedrijf ?  Alles wat die doen kan in de garantietijd geclaimd worden bij de fabrikant.  Iedere schroef.  Dus de auto had dan veel eerder door Vialle zelf nagekeken moeten worden.

Ja op de gok.
Simpelweg omdat er geen andere injectors voorhanden zijn.
Ook niet bij de fabrikant.
Het enige wat hij dus momenteel kan doen, is een nieuwe (van de slechte serie) monteren, in de hoop dat die beter is.
Dat is heel netjes, Mesman kan ook gewoon zeggen, rij er mee voort tot de nieuwe er zijn...

Dit probleem word zekers opgelost, maar momenteel hebben de inbouwers geen andere mogelijkheid.
Iedereen die problemen heeft met de injectors, zal teruggeroepen worden zodra de inbouwer(s) de nieuwe injectors binnenkrijgen.

zo te lezen heeft tie er nog gas ingekregen ook ;D

Zei ik toch

Citaat van: Ludo op 24-07-2009 19:35:44
Als Joost de tank heeft leeggereden, of zover mogelijk, is er wellicht niks meer aan de hand.
Storm in een glaasje...  ;D

)()()sT

Zo, ook wij zijn weer terug van bijna 3 weken zon, zee en strand. Het was heerlijk.
Nynke en ik zijn met mijn beste vriend (we kennen elkaar al vanaf de luiers) en zijn vriendin naar een camping in St. Aygulf nabij St. Tropez geweest.
Twee jaar geleden waren we ook in die buurt, alleen hadden we toen een camping die niet bij zee lag, waardoor je altijd met de auto naar het strand moest.
Dit keer hadden we een camping bij zee en het stadje, wat veel beter was. Mensen die wel eens in de buurt van Frejus geweest zijn weten dat het daar de hele dag ontzetten druk is op die wegen, dus als je de auto niet in hoeft: des te beter ;)

Het reisvervoer bestond uit twee Zweden, mijn V70 en de caravan die we hadden meegenomen, en een Saab 9-3 diesel. Dat ding heeft met een gangetje van 100 km/u achter mij gehangen hetgeen resulteerde in een verbruik van 4.8 liter per 100 km. ;D

Mijn auto heeft het perfect gedaan. Ik verwachtte al dat een T-5+ wel wat lekkerder zou rijden als een 20V, maar het ging echt prima; bijna alle hellingen roffel je met bijna 100 km/u en half gas omhoog.
Over het rijden met een caravan met een T-5 automaat heb ik wel nog wat te zeuren ;D
Eigenlijk mis je bij een 4-traps automaat net een gang.
Als je op de vlakke weg 100 rijdt in de D, dan draai je ca. 2100 toeren (de 4e versnelling met lock-up). Zodra het iets begon te stijgen, of tegenwind ofzo, dat zette ik altijd handmatig de pook in "3" en dan zit je in de 3e versnelling bij ca. 3000 toeren.
De meeste hellingen heb ik zo makkelijk kunnen nemen, zonder echt gas bij te moeten geven, maar als je door bv. drukte ofzo wat snelheid moet minderen zit er "niks" meer in het midden-toerengebied. Als je onder de 90 komt, zit je al bijna onder de 2500 toeren, en dat is bij bergop rijden gewoon te weinig. Enige optie is dat gas verder intrappen, zodat ie terugschakelt (de 2 in), of de pook in L zetten (wat ik dan deed). Dan draai je gelijk boven de 4000 toeren (en zit je met een duw in de rug weer bijna op de 100 overigens).
Kim heeft hier ook eens wat over geschreven, maar hij beschreef het als de 3e versnelling, maar het is (bij mij) de 2.
Hier is verder niks aan te doen hoor, maar het viel me wel op.

Ik heb de auto ter plekke heel weinig gebruikt; de dagtrippen naar o.a. Nice en de Gorge du Verdon hebben we met de diesel gemaakt.
Positieve: ik heb ondanks het lange stilstaan geen problemen met de LPi injectoren ondervonden.
Wel moest in in Frankrijk even wennen aan die gaspistolen daar  :eusa_angel:

Ik kan natuurlijk allerlei strand, bbq en drankfoto's plaatsen, maar zal me beperken tot een paar auto-gerelateerde prentjes ;D

De vervoermiddelen:

Luxe:

Ferrari's en Audi R8's etc. zie je op elke hoek  :eusa_shifty:

Gorges du Verdon:

Zo, afgerekend en op naar NL:

Dit soort dingen kwamen we wel vaker tegen:

Mag dat trouwens zomaar? Op de heenweg werd ik ingehaald door een Nederlander met camper, en daarachter een Daewoo/Chev. Matiz. Zo'n ding is ongeremd, en weegt toch meer als 750 kg. Daarnaast deden remlichten e.d. het niet met de camper  :eusa_shifty:

Zo ziet een auto eruit na een paar weken.