850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GeertG

Citaat van: )()()sT op 24-07-2009 12:31:36
Citaat van: Misha op 24-07-2009 12:09:39
Had het wel geweten als inbouwer zijnde

Gewoon de hele installatie eruit en vv door een compleet nieuwe met 6 witte injectoren, lijkt toch een meer beproefd concept.

Wat een gez... Joost.. bewonder je geduld in deze.




:)

Ik heb tot 1000 geteld, en me momenteel er maar bij neergelegd. Ik kijk gewoon eens hoe ie vandaag en morgen zich gedraagt. De tankmeter wijst vrolijk alle groene lampjes aan. Normaliter gaat op een gegeven moment bij bv. een bocht naar rechts een lampje al uit naarmate hij leger wordt. Dit gebeurde vanmorgen ook hier in Maastricht. Hij lijkt dus toch echt een niveau(daling) aan te geven...

En anders: dan maar op benzine, het verschil in prijs zoals wij dat hier in NL hebben is in het buitenland toch een stuk minder (hoger verbruik op gas en daarbij een fors hogere gasprijs).

We zien wel :)
Ik heb er slecht van geslapen vanacht, maar ik ga door dit geneuzel niet mijn goede humeur laten verpesten.
Zoals ik al zei: op deze dag een ritje "nog even snel" naar Son zag ik ook niet zitten.

8)

Gelijk heb je Joost (niet bij de pakken zitten) :eusa_clap:

Gewoon zolang mogelijk proberen op gas door te rijden (wellicht het hellinkje naar Tilff toch maar op benzine) en dan hopen, wanneer er geen gas meer uitkomt, dat tanken dan normaal gaat  :eusa_pray:
In ieder geval een heel fijne vakantie gewenst !  :D

P.S. je weet nu ten minste wel een reden voor het slechte slapen  :evil:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

darius

Joost, ik heb erg met je te doen. Het zit je echt niet mee he  >:(. Hoop dat het oke wordt gemaakt en dat dan oke BLIJFT......

Greetz Darius
No show, only go.

Freakybaby

Het blijft balen dat het niet werkt zoals het moet. Als het een simpel probleem met de vlotter is dan zal ie er niet minder om lopen.. Maar dat niet kunnen tanken is vreemd.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

innocenti

Joost
Fijne vakantie en je humeur zeker niet laten verpesten. Lekker roffelen op vakantie en na de vakantie na laten kijken. Kan volgens mij nooit veel zijn.

Je tank wordt afgesloten door een mech vlotter (werkt net als een WC). Daar kan nooit veel aan kapot. Daarnaast zit er in de tank een electrische vlotter om het nivo aan te geven. Wil je beide controleren moet je echter wel eerst je tank compleet leeg rijden. Want beide moet je uit je tank schroeven om te controleren.

UserID6342

Dan gewoon lekker op vakantie gaan en die kuttank leegrijden.  De rest op benzine doen (zoals je zelf al zegt hoeft het prijsverschil niet echt) en dan als je terug bent in Nederland eerst die auto weer bij Mesman neerzetten.  Je mag idd wel langzaam aan een compleet nieuwe installatie eisen met al dat gezeik wat je hebt gehad met dat ding.  In ieder geval een hele fijne vakantie !

V70geRwin

#890
Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 17:07:52
Dan gewoon lekker op vakantie gaan en die kuttank leegrijden.  De rest op benzine doen (zoals je zelf al zegt hoeft het prijsverschil niet echt) en dan als je terug bent in Nederland eerst die auto weer bij Mesman neerzetten.  Je mag idd wel langzaam aan een compleet nieuwe installatie eisen met al dat gezeik wat je hebt gehad met dat ding.  In ieder geval een hele fijne vakantie !

Tuurlijk is het vervelend dat er elke keer lekkende injectoren zijn en nu dan een incident met de vulling maar om dan gelijk een hele nieuwe installatie te eisen  :eusa_think:

Pas geleden op en neer naar Zwitserland gereden en als ik gas tegen kwam gas getankt maar er niet voor om gaan rijden moeilijke dingen doen en dat beviel prima, het prijsverschil is kleiner dan in NL en als je het verschil in verbruik meeneemt ben je er bijna. Daarnaast kan het je ook veel tijd schelen, even van de snelweg af voor gas kost al snel drie kwartier, ik doe het niet meer voor die paar centen in het buitenland.

Dus lekker slapen en veel plezier op vakantie!
Goede reis!

Ludo

Veel storm in een klein glaasje water hier...  :eusa_doh:

Citaat van: spekkie99 op 24-07-2009 18:21:40
Tuurlijk is het vervelend dat er elke keer lekkende injectoren zijn en nu dan een incident met de vulling maar om dan gelijk een hele nieuwe installatie te eisen  :eusa_think:

Eisen mag altijd, maar of de eis ingewilligd word is nog altijd wat anders.  ;D

Wat betreft de lekkende injectors, het enige probleem dat je daar van ondervind, is een moeilijkere koude start 's morgens.
Dat doet geen enkele afbreuk aan het rijden.
Op Joost zijn filmpjes is trouwens te zien, dat de koude start niet eens zorgwekkend is.

Het niet kunnen vullen van de tank komt wel eens vaker voor, heeft te maken met de druk.
Als Joost de tank heeft leeggereden, of zover mogelijk, is er wellicht niks meer aan de hand.

UserID6342

Citaat van: spekkie99 op 24-07-2009 18:21:40
Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 17:07:52
Dan gewoon lekker op vakantie gaan en die kuttank leegrijden.  De rest op benzine doen (zoals je zelf al zegt hoeft het prijsverschil niet echt) en dan als je terug bent in Nederland eerst die auto weer bij Mesman neerzetten.  Je mag idd wel langzaam aan een compleet nieuwe installatie eisen met al dat gezeik wat je hebt gehad met dat ding.  In ieder geval een hele fijne vakantie !
Tuurlijk is het vervelend dat er elke keer lekkende injectoren zijn en nu dan een incident met de vulling maar om dan gelijk een hele nieuwe installatie te eisen  :eusa_think:
Mwuh, als je toch iedere keer nwe injectoren gemonteerd krijgt en eigenlijk van het een in het ander valt nadat die installatie is ingebouwd, zou ik hier toch stampij van maken.  Ik vind zo wie zo al dat Joost erg veel geduld heeft gehad met al die storingen.  En ja, overal waar gewerkt word worden fouten gemaakt en ik geef Mesman dan ook echt de schuld niet want ik weet hoe goed die man zijn werk uitvoert.  Dat die Vialle (of weet ik wat voor merk) installatie niet deugt, ik denk dat we het dar wel over eens zijn en dat Mesman dan ook eea moet / mag doen om de verkoper-klant relatie in orde te houden.

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 19:39:13
Dat die Vialle (of weet ik wat voor merk) installatie niet deugt, ik denk dat we het dar wel over eens zijn en dat Mesman dan ook eea moet / mag doen om de verkoper-klant relatie in orde te houden.

Ik heb precies dezelfde installatie, en heb er geen enkele klacht over.

Mesman is zo vriendelijk om bij Joost telkens nieuwe injectoren te monteren, in de hoop van...
Dat Joost op en neer blijft rijden, doet hij zichzelf aan.
Vertel jij dan maar wat Mesman anders kan doen.


UserID6342

Da's mooi Ludo dat jij er geen klachten over hebt.  Maar Joost dus wel en dat zal toch opgelost moeten worden, hoe moeilijk dan ook voor wie dan ook.  Kijk, heel zwart/wit gezien is Mesman de leverancier van het product dus die moet maar zien hoe die het oplost. Klaar.  (je moet ook bij de dealer zijn en niet bij de importeur als er iets niet goed is met je nieuwe auto)   Ik snap Mesman in deze neit want hij heeft al een aantal keren die injectoren vervangen, allemaal heel leuk en aardig maar het probleem blijft terugkomen.  Dat die injectoren alleen te maken hebben met de koude start is daarin echt niet van belang.  Op benzine (toen de auto werd binnengebracht) startte deze goed en nu niet meer.  Ook klaar.

Als Mesman dit adequaat wilt oplossen zal hij die auto dus daar een aantal dagen moeten hebben en dus een leenauto oid ter beschikking moeten stellen.  Dat dit allemaal niet leuk is voor Joost en hem is daar aan toe.  Als Mesman slim is echter dan weet hij zelf ook wel dat dit waarschijnlijk zo'n maandagmorgenproductje is en dat hij 'm beter compleet kan vervangen om juist de relatie tussen hem en klant (Joost en andere toekomstige) niet naar de kloten te helpen.  Kijk, Joost is ziek van zijn gasinstallatie (in mijn ogen ook terecht want hij heeft al een vreselijk groot geduld gehad) Mesman moet dus zorgen dat Joost weer een tevreden klant word.  Alleen dan zal hij ook door de positieve benadering van Joost over Mesman er meer (!) klanten door winnen als dat dat ene installatietje hem zakelijk inkoop kost.

Maar goed, just my 2 cents....

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 20:03:51
(je moet ook bij de dealer zijn en niet bij de importeur als er iets niet goed is met je nieuwe auto)   

Dat klopt, maar als die dealer afhankelijk is van onderdelen van bij de fabrikant vandaan, staat ook hij met z'n rug tegen de muur.

Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 20:03:51
Ik snap Mesman in deze niet want hij heeft al een aantal keren die injectoren vervangen, allemaal heel leuk en aardig maar het probleem blijft terugkomen.   

Ook dat wist Joost, zo lang er geen verbeterde versie is, kan het probleem blijven terugkeren.
Dus op de gok vervangt Mesman iedere keer de injectors, dat lijkt me al heel schappelijk.

Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 20:03:51
Kijk, Joost is ziek van zijn gasinstallatie

Volgens mij niet, want hij vertrekt zondag op vakantie.  ;D  ;)

)()()sT

:)

Het is inderdaad niet zo dramatisch als het soms lijkt. Oké er zijn slechte series injectoren, en helaas ben ik daar al een aantal keer de "dupe" van geworden.
Mesman monteert idd. elke keer braaf een of meerdere nieuwe exemplaren (en dat moet ook, tis immers een garantiekwestie). Alleen jammer dat het tijd kost elke keer.
Ik vind het wel vreemd dat er blijkbaar nu een nieuwe oplossing is, ik hoor toch wel bij de gevallen die structureel probleempjes heeft met die dingen, en dat me niet echt duidelijk is in hoeverre die nieuwe exemplaren voorhanden zijn.
Maar goed, ik heb deze week één nieuwe gekregen en nu start ie goed.

Voor wat betreft dat tanken: ik weet het niet. Ik heb nu inmiddels weer een kilometer of 65 gereden en toch zie ik dat het niveau terugloopt (bij een bocht gaat er een lampje uit), dus hij geeft toch het dalende niveau aan...
Morgen rij ik nog wat en dan probeer ik hem te vullen, en ga ik (als ie vol raakt) in Frankrijk lekker een stuk op LPG cruisen.

I keep you posted  :eusa_pray: 8)

)()()sT

Update:
vanmorgen was het redelijk fris, dus ik ben gelijk in de auto gesprongen en naar het tankstation gereden  :evil:
Er ging zowaar gas in de tank!  :eusa_dance:

Laten we nu maar hopen op een goede rit, de laatste tijd toch aardig geïnvesteerd in onderhoud, dus het moet toch goed verlopen hoop ik toch.
Ik had nog van mijn vader een setje windkapjes gekregen. Misschien niet ultra-strak, maar het is toch handig.
Aangezien de slagboom op onze parkeerplaats een beetje op een helling ligt zeikt het water, als het geregend heeft, altijd mijn auto in door het open raam bij het doorhalen van de parkeersleutel.

Hij heeft die dingen ook op zijn V70, en ik nu dus ook. Toch wel prettig om in de regen het raam een stukje te kunnen openen.

8)

Ludo

Mooi Joost.
Ga nu maar eerst lekker, en zorgeloos op vakantie.
Alvast veel plezier.  :D

UserID6342

Citaat van: Ludo op 24-07-2009 20:19:01
Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 20:03:51
(je moet ook bij de dealer zijn en niet bij de importeur als er iets niet goed is met je nieuwe auto)   
Dat klopt, maar als die dealer afhankelijk is van onderdelen van bij de fabrikant vandaan, staat ook hij met z'n rug tegen de muur.
Dat is niet het probleem van de klant !!  Helaas word dit maar al te vaak het probleem van de klant !

Citaat van: Ludo op 24-07-2009 20:19:01
Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 20:03:51
Ik snap Mesman in deze niet want hij heeft al een aantal keren die injectoren vervangen, allemaal heel leuk en aardig maar het probleem blijft terugkomen.   
Ook dat wist Joost, zo lang er geen verbeterde versie is, kan het probleem blijven terugkeren.
Dus op de gok vervangt Mesman iedere keer de injectors, dat lijkt me al heel schappelijk.
Euh... op de gok ??  We hebben hier toch te maken met een professioneel bedrijf ?  Alles wat die doen kan in de garantietijd geclaimd worden bij de fabrikant.  Iedere schroef.  Dus de auto had dan veel eerder door Vialle zelf nagekeken moeten worden.

Citaat van: Ludo op 24-07-2009 20:19:01
Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 20:03:51
Kijk, Joost is ziek van zijn gasinstallatie
Volgens mij niet, want hij vertrekt zondag op vakantie.  ;D  ;)
Dat ben ik dan wel weer met je eens en zo te lezen heeft tie er nog gas ingekregen ook ;D