850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Je had toch gelijk over dat "ziek" zijn; heb een beginnende kaakholte onsteking  ;D

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 25-07-2009 22:21:55
Citaat van: Ludo op 24-07-2009 20:19:01
Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 20:03:51
Ik snap Mesman in deze niet want hij heeft al een aantal keren die injectoren vervangen, allemaal heel leuk en aardig maar het probleem blijft terugkomen.   
Ook dat wist Joost, zo lang er geen verbeterde versie is, kan het probleem blijven terugkeren.
Dus op de gok vervangt Mesman iedere keer de injectors, dat lijkt me al heel schappelijk.
Euh... op de gok ??  We hebben hier toch te maken met een professioneel bedrijf ?  Alles wat die doen kan in de garantietijd geclaimd worden bij de fabrikant.  Iedere schroef.  Dus de auto had dan veel eerder door Vialle zelf nagekeken moeten worden.

Ja op de gok.
Simpelweg omdat er geen andere injectors voorhanden zijn.
Ook niet bij de fabrikant.
Het enige wat hij dus momenteel kan doen, is een nieuwe (van de slechte serie) monteren, in de hoop dat die beter is.
Dat is heel netjes, Mesman kan ook gewoon zeggen, rij er mee voort tot de nieuwe er zijn...

Dit probleem word zekers opgelost, maar momenteel hebben de inbouwers geen andere mogelijkheid.
Iedereen die problemen heeft met de injectors, zal teruggeroepen worden zodra de inbouwer(s) de nieuwe injectors binnenkrijgen.

Citaat van: Dirk342 op 24-07-2009 20:03:51
zo te lezen heeft tie er nog gas ingekregen ook ;D

Zei ik toch

Citaat van: Ludo op 24-07-2009 19:35:44
Als Joost de tank heeft leeggereden, of zover mogelijk, is er wellicht niks meer aan de hand.
Storm in een glaasje...  ;D

)()()sT

Zo, ook wij zijn weer terug van bijna 3 weken zon, zee en strand. Het was heerlijk.
Nynke en ik zijn met mijn beste vriend (we kennen elkaar al vanaf de luiers) en zijn vriendin naar een camping in St. Aygulf nabij St. Tropez geweest.
Twee jaar geleden waren we ook in die buurt, alleen hadden we toen een camping die niet bij zee lag, waardoor je altijd met de auto naar het strand moest.
Dit keer hadden we een camping bij zee en het stadje, wat veel beter was. Mensen die wel eens in de buurt van Frejus geweest zijn weten dat het daar de hele dag ontzetten druk is op die wegen, dus als je de auto niet in hoeft: des te beter ;)

Het reisvervoer bestond uit twee Zweden, mijn V70 en de caravan die we hadden meegenomen, en een Saab 9-3 diesel. Dat ding heeft met een gangetje van 100 km/u achter mij gehangen hetgeen resulteerde in een verbruik van 4.8 liter per 100 km. ;D

Mijn auto heeft het perfect gedaan. Ik verwachtte al dat een T-5+ wel wat lekkerder zou rijden als een 20V, maar het ging echt prima; bijna alle hellingen roffel je met bijna 100 km/u en half gas omhoog.
Over het rijden met een caravan met een T-5 automaat heb ik wel nog wat te zeuren ;D
Eigenlijk mis je bij een 4-traps automaat net een gang.
Als je op de vlakke weg 100 rijdt in de D, dan draai je ca. 2100 toeren (de 4e versnelling met lock-up). Zodra het iets begon te stijgen, of tegenwind ofzo, dat zette ik altijd handmatig de pook in "3" en dan zit je in de 3e versnelling bij ca. 3000 toeren.
De meeste hellingen heb ik zo makkelijk kunnen nemen, zonder echt gas bij te moeten geven, maar als je door bv. drukte ofzo wat snelheid moet minderen zit er "niks" meer in het midden-toerengebied. Als je onder de 90 komt, zit je al bijna onder de 2500 toeren, en dat is bij bergop rijden gewoon te weinig. Enige optie is dat gas verder intrappen, zodat ie terugschakelt (de 2 in), of de pook in L zetten (wat ik dan deed). Dan draai je gelijk boven de 4000 toeren (en zit je met een duw in de rug weer bijna op de 100 overigens).
Kim heeft hier ook eens wat over geschreven, maar hij beschreef het als de 3e versnelling, maar het is (bij mij) de 2.
Hier is verder niks aan te doen hoor, maar het viel me wel op.

Ik heb de auto ter plekke heel weinig gebruikt; de dagtrippen naar o.a. Nice en de Gorge du Verdon hebben we met de diesel gemaakt.
Positieve: ik heb ondanks het lange stilstaan geen problemen met de LPi injectoren ondervonden.
Wel moest in in Frankrijk even wennen aan die gaspistolen daar  :eusa_angel:

Ik kan natuurlijk allerlei strand, bbq en drankfoto's plaatsen, maar zal me beperken tot een paar auto-gerelateerde prentjes ;D

De vervoermiddelen:


Luxe:




Ferrari's en Audi R8's etc. zie je op elke hoek  :eusa_shifty:


Gorges du Verdon:


Zo, afgerekend en op naar NL:


Dit soort dingen kwamen we wel vaker tegen:

Mag dat trouwens zomaar? Op de heenweg werd ik ingehaald door een Nederlander met camper, en daarachter een Daewoo/Chev. Matiz. Zo'n ding is ongeremd, en weegt toch meer als 750 kg. Daarnaast deden remlichten e.d. het niet met de camper  :eusa_shifty:

Zo ziet een auto eruit na een paar weken.

Eugene

Ah, weer terug in het land ;D

Caravan niet 'm meter langer nu? :P

mooie plaatjes! 8)

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Hahaha, nee hoor, het oude beestje is nog heel ;)
Wat een beetje in het verbaasdtopic thuis hoort is dat er door veel mensen echt hard gereden wordt met die caravans  :eusa_snooty:
Zelf hing ik (vlak en dus ook bergop) meestal rond de 95-105, maar je wordt regelmatig ingehaald door combinaties die >120 moeten rijden, ook bergaf.
Laatst werd ik op een lang trekkende helling (waar de R ook best moet werken, 20-25L./100 km actueel verbruik) nog ingehaald door een Zafira 2.2 direct. Rijden die lui continu met een baksteen op het pedaal of wat?

Ludo

Citaat van: )()()sT op 16-08-2009 19:24:52
Wat een beetje in het verbaasdtopic thuis hoort is dat er door veel mensen echt hard gereden wordt met die caravans  :eusa_snooty:

Dat zijn vast die Nederlanders, die in eigen land een vrachtwagen inhalen met 92km/u.
Ze hebben zoveel verkeersinzicht, dat ze gedurende 36km alle verkeer ophouden...   :eusa_doh:

Maar eh, welkom thuis Joost.  ;D

Scooby Doo

Citaat van: Ludo op 16-08-2009 21:25:41
Citaat van: )()()sT op 16-08-2009 19:24:52
Wat een beetje in het verbaasdtopic thuis hoort is dat er door veel mensen echt hard gereden wordt met die caravans  :eusa_snooty:

Dat zijn vast die Nederlanders, die in eigen land een vrachtwagen inhalen met 92km/u.
Ze hebben zoveel verkeersinzicht, dat ze gedurende 36km alle verkeer ophouden...   :eusa_doh:

Maar eh, welkom thuis Joost.  ;D

Of op de Antwerpse Ring.  :evil: :evil:
Puppy Power!!!

Vulk

Welkom terug Joost. Blij te horen dat de auto het goed heeft gedaan.

Taranis

Welkom terug! :D

Mooie foto's! :eusa_clap:

R o b

Mooie pics Joost, wagen alweer in de "was" gezet!?  ;D :eusa_clap:

Laserblue

zo'n ding weegt maar een kg of 500 Joost  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

)()()sT

Ja, maar zoals ik schreef werd ik tijdens de heenreis ingehaald door een camper met erachter een Chevy Matiz eraan  ;D

DinanT

#912
Citaat van: )()()sT op 16-08-2009 18:06:22Gorges du Verdon:
Schitterend! Wil ik volgend jaar ook weer een keertje naartoe 8)
Frejus ben ik ook jaren naartoe geweest, beetje windsurfen tussen St. Rapael en St. Aygul, heeerlijk

Citaat van: )()()sT op 16-08-2009 19:24:52Wat een beetje in het verbaasdtopic thuis hoort is dat er door veel mensen echt hard gereden wordt met die caravans
Tsja, je mag in frankrijk 'gewoon' 130 kmh met een aanhanger/caravan....
Ik rol hierin  

Laserblue

Citaat van: )()()sT op 24-08-2009 11:30:41
Ja, maar zoals ik schreef werd ik tijdens de heenreis ingehaald door een camper met erachter een Chevy Matiz eraan  ;D

M'n broertje had van m'n tante haar rode Matiz te leen, die dacht dat het een Arola/Spijkstaal was  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

)()()sT

Inmiddels zijn we weer een aantal weken verder, en de roffels maken het goed  8)
De mijne heeft hoognodig een beurtje nodig, dus dat moet snel gepland worden.
Ik ben nog steeds rustig aan het rondkijken voor een dubbele uitlaat. Ik ben alleen bang, dat wanneer ik een sportuitlaat als Simons, JT, Ferrita (maar die heeft geen dubbele voor een FWD geloof ik) zou gaan monteren, ik me ga storen aan het geluid.
Een 850/*70 met sportuitlaat vind ik stationair geweldig mooi klinken, maar ik vind het bij origineel juist zo fijn dat je bij snelheden van ca. 120 km/u bijna de motor niet hoort. Als je langere afstanden rijdt is dat heerlijk; tuurlijk mag ie bij sporten flink hoorbaar zijn.

Daarnaast ben ik me al een tijdje aan het irriteren aan het middenrooster in mijn R-bumper.
Op de een of andere manier klikt die normaal in de opening en haakt ie erachter.
Ik denk dat mijn bumper door aanrakingen met stoepjes e.d. en >300.000 kilometer ervaring iets "uitgelubberd" is.
Daardoor zit ie na een tijdje altijd weer zo:


Weet iemand een trucje om voor mijn part dat ding met een schroefje o.i.d. vast te zetten? Om nou een tie-wrap om de hele onderlip te draaien is ook weer zo wat  ;D

Het starten bij koude motor gaat nog steeds prima. Vlak voor de zomervakantie heb ik nog één nieuwe injector gekregen, en sindsdien is het goed. Ik moet wel zeggen dat ik het liefst natuurlijk dat vernieuwde/verbeterde type injectoren zou willen krijgen, maar daar moeten ze weer voor gaan haperen  :eusa_shifty: