Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Sow. Ik heb 'm weer.

Voor het bedrag van SEK 12992 (€1431) ben ik door de APK. Heb daarvoor een rubberen mattenset en een vernieuwd stuurhuis.
Maar - ook een auto die gewassen is, uitgelijnd is, en veel beter rijd dat die Renault Brio die ik als leenauto meekreeg.

Snap ook meteen waarom andere mensen kunnen denken dat ik wat harder rij: op de snelweg met 110 km/u op dik 3500 toeren vond ik het wel wellutjes in dat ding.

Snel vergeten, door met het leven en proberen zonder al te veel problemen mijn volgende loon te halen.

//en meteen even spelen met mijn Raspberry Pi

Sbv

En hoe rijdt het met ander stuurhuis ? Merk je nog verschil ?

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 12-12-2012 19:08:00
En hoe rijdt het met ander stuurhuis ? Merk je nog verschil ?

Behalve dat het gebrom tijdens het sturen weg is :eusa_shifty: eigenlijk niet nee. Maar ja, met dit weer (sneeuw, donker, koud) rij ik toch niet op het extreme.

Ewout Schalkwijk

Mooi zo Tim, da's alweer wat van het lijstje af. Volgende ronde het startprobleem? Die lijkt me pas echt irritant.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Nee - volgende ronde is de stoelen. Het hangt me de keel uit dat ze niet naar voren geklapt kunnen worden. Ook lijkt me dat iets wat ik misschien van de winter een keer kan doen. Startproblemen nakijken is duidelijk een zomer-klusje ...

Want start-problemen: hij start "laat" maar nooit "niet", en soms zelfs meteen.

Taranis

Mooi zo! Ondanks de financiële aderlating inderdaad wel weer wat van het lijstje af.

Stoelen is inderdaad een mooie, uit de auto halen en lekker binnen verder aan prutsen :)

maruska

en dat gaat bij een cabrio echt easy ! Stoelen klussen is leuk, hoewel er een hoop electronica in kan zitten..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

viking_in_shorts

Citaat van: maruska op 13-12-2012 09:19:46
en dat gaat bij een cabrio echt easy ! Stoelen klussen is leuk, hoewel er een hoop electronica in kan zitten..

:eusa_shhh: mits het dak open kan ...

maruska

:eusa_wall:

dat is wel een voorwaarde ja.. let met de stoel verwijderen op, dat ding is best zwaar om te tillen, en zeker als je het vanuit de zijkant moet doen.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 13-12-2012 08:06:06
Mooi zo! Ondanks de financiële aderlating inderdaad wel weer wat van het lijstje af.

Stoelen is inderdaad een mooie, uit de auto halen en lekker binnen verder aan prutsen :)

Maar we tillen dat klusje mooi over het nieuwe jaar heen. Zoveel haast heb ik er niet mee...

GeertG

Zag die spiegel net pas.....Mooi hoor en knap dat je 'm bijna helemaal alleen hebt gehangen.  :eusa_clap:
Bij ons hangt eentje van 2m boven de 2 wasbakjes en dat is ook al groot.

En inderdaad een flinke aderlating voor een APK. Voel met je mee en weet wat het is  (en dan had ik ook nog eens het geluk van een 'meester' monteur 'om de hoek'............)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Taranis

Citaat van: maruska op 13-12-2012 09:30:17
let met de stoel verwijderen op, dat ding is best zwaar om te tillen, en zeker als je het vanuit de zijkant moet doen.

4 bouten van de stoel losschroeven en daarna gewoon even hulp inroepen, met z'n tweeën is veel handiger. In je eentje is bijna niet te doen.

blauweroffel

Citaat van: Taranis op 13-12-2012 09:32:54
Citaat van: maruska op 13-12-2012 09:30:17
let met de stoel verwijderen op, dat ding is best zwaar om te tillen, en zeker als je het vanuit de zijkant moet doen.

4 bouten van de stoel losschroeven en daarna gewoon even hulp inroepen, met z'n tweeën is veel handiger. In je eentje is bijna niet te doen.

Vergeet de gordel niet  :eusa_think: en haal de stekkers ook even netjes los ;D

BR

Sbv

Een C70 heeft gelukkig wel lekker grote deuren, maar zwaar blijven de stoelen zeker. Gordel kan je netjes losklikken.
Denk aan de bekabeling aan de onderzijde even preventief misschien accu pool even losgooien ivm loshalen stekkers onderzijde stoel

blauweroffel

Citaat van: Sbv op 13-12-2012 10:03:53
Een C70 heeft gelukkig wel lekker grote deuren, maar zwaar blijven de stoelen zeker. Gordel kan je netjes losklikken.
Denk aan de bekabeling aan de onderzijde even preventief misschien accu pool even losgooien ivm loshalen stekkers onderzijde stoel

De sips doen het dan iig ook niet meer, je kunt overwegen om de oranje beschermers te plaatsen die de airbag deactiveert. (zitten aan de binenkant van de kap naast de stoel)

BR