Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Overigens is het wel de bedoeling dat de drager "optioneel" is: ik wil de verbinding niet permanent maken en het originele 3e remlicht dus niet afkoppelen.

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-05-2014 11:59:35
Even van de week een kort bezoekje aan Billia? Vragen staat vrij toch? Wellicht hoor je dat je nog iets extra's nodig hebt.

E

Om eerlijk te zijn, heb ik het idee dat hier meer kennis beschikbaar is dan bij de Bilia :eusa_shifty: :eusa_wall:

Ewout Schalkwijk

Maar omdat zelfs een monteur met, eventueel, laag voorhoofd het moet kunnen, hebben zij vaak een installatie handleiding liggen. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

;D

Had de hoop dat die hier ook beschikbaar is  :eusa_pray:

maruska

ik gok dat het relais erbij wordt geleverd mocht je geen 3e remlicht hebben. check maar eens in je eigen relais huis. daar zit er wrs al 1.
en ik denk toch aftappen van de nu bestaande 3e. dus stekker los, en aanklikken op huidige. Als dat past. Het systeem is denk ik niet echt gemaakt om snel wisselbaar te zijn. En je krijgt er een stekker bij omdat de volvo normaal wel voorbedraad is, maar niet altijd voorzien van de jiste stekker. Stekker tuning !

sluit de drager eens aan op de stekker van het huidige remlicht ? Past dat, en geeft het licht ? dan ben je klaar.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

viking_in_shorts

Laat ik beginnen met je te bedanken voor de tijd en moeite die je er in steekt, maar koppig als ik ben, denk ik dat je een aantal denkfoutjes maakt:

- 3e Remlicht zit vast op de klep van de soufflette, de drager zit vast op de achterklep. Er is geen doorvoer tussen de twee, behalve "buitenom" terwijl beide kleppen kunnen bewegen.
- Er is geen C70 geleverd zonder 3e remlicht.
- volgens het boekje (foto hier onder) zit de stekker aan de kofferbak klep vast.
- Het remlicht rechts-achter is eigenlijk heel erg dichtbij.

maruska

geen probleem, ik probeer logisch mee te denken aan een auto die ik niet ken ;D

ik zie nu ook wat je bedoelt. de stekker van je huidige remlicht zit achter een keerwandje van je kap constructie. ik zou niet in de kabelboom gaan lopen priegelen. maandag bij volvo navraag doen hoe het zit.
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat:

De lastdragerrail is voorzien van een derde LED-remlicht zodat aan de veiligheidseisen wordt voldaan wanneer de rail is belast. Het remlicht is eenvoudig aan te sluiten onder het kofferbakdeksel. Het normale derde remlicht wordt automatisch uitgeschakeld wanneer het remlicht van de lastdragerrail is aangesloten.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

T-5R

viking_in_shorts

Even de bekleding rechtsachter los gehaald. Zit er niet heel erg uit alsof er iets van het remlicht af kan komen. Meteen even de binnenbekleding achterklep losgehaald maar ook daar niets. Jammer genoeg vergeten foto te maken.

Ewout Schalkwijk

Wat is die zwarte stekker en dat blauwe doosje? :eusa_think:

viking_in_shorts

Blauwe doosje is antenne versterker. Zwarte stekker is eenzaam.
Mijn stekker gaat daar in ieder geval niet op passen ...

Ewout Schalkwijk

Relais past daar ook niet op? :eusa_think:

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-05-2014 15:20:07

Goeie vraag ... ik zal er zsm in detail naar kijken. Maar dat is morgen - Ik ga nu fietsen, daarna naar concert, dáárna asperges eten en dáárna ben ik dronken.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 31-05-2014 15:23:30
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-05-2014 15:20:07

Goeie vraag ... ik zal er zsm in detail naar kijken. Maar dat is morgen - Ik ga nu fietsen, daarna naar concert, dáárna asperges eten en dáárna ben ik dronken.

Gisteren ook asperges gegeten, daarna meurt het zo op de wc. ;D

Veel plezier dan!