Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: hathü op 29-05-2014 17:00:09
Trekhaak monteren gaat sneller. ;)

Sneller dan wat?

hathü

Dan je fietsenrek gebruiksklaar maken  ;)

viking_in_shorts

Heb nog even gekeken vandaag maar echt geen stekker op de achterklep. Denk dat het de bedoeling is dat ik dat zelf monteer, getuige het relais en de losse stekker.

Iemand die me een idee kan geven waarvandaan en hoe ik draden moet trekken? Ik ga morgen even proberen het rek te monteren zonder het 3e remlicht aan te sluiten. Zal dan meteen kijken of ik tijd heb voor wat foto's.

maruska

heb je een 3e remlicht op je huidige klep ? in de omschrijving staat dat die overbrugt wordt. Dat je zelf een stekker moet maken met een relais vind ik heel apart, niet echt volvo-like. Over het algemeen hoef je niet in bedrading te knippen, en zou dat als ik jou was ook niet doen. Aan de binnenzijde van je kofferklep moet haast wel een aansluitpunt zitten. Hoe lang is de draad die erbij geleverd is ? Maak eens een foto ? Dan zal ik eens kijken of in de bedradingsschema's iets staat..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

viking_in_shorts

Huidige 3e remlicht zit niet op de klep. Zit op de klep van het souflette, wat erg "om" is. Enige wat ik gevonden heb is de kentekenverlichting.

Ik heb gekregen een los relais, een losse stekker (geen draad) en een stuk of 10 zip-ties. Waarvan wil je de foto hebben?

maruska

er zit toch draad aan het nieuwe remlicht ? of is dat universeel ? en foto : van de spullen, zoals relais nummer en soort stekker. misschien kan ik daar iets mee..
T-5R

viking_in_shorts

De beugel die ik heb gekocht zit een lamp aan, inclusief draad en stekker. Draad steekt ca 10 - 15 cm uit de beugel, daar zit een stekker aan (mannetje) en het lijkt alsof hij onder de klep aangesloten moet worden.  Datgene wat "gemaakt" moet worden is de andere kant van de stekker. Onder de klep dus. Foto's komen zo, nummers zijn:

- relais: 9130171-3
- stekker (vrouwtje): 9168818

viking_in_shorts

Onderkant beugel. Inclusief aansluiting remlicht, draad en stekker:

nummers:
To.nr: 2917
Utg.  004
M 9204726

viking_in_shorts

Stekker (vrouwtje) en Relais (172)

Clips:

maruska

sow... das een kort stukje draad. die moet idd gelijk onder je achterklep.
Wat ik dan niet begrijp is dat je een apart relais ertussen moet zetten. In principe is het gewoon een 3e remlicht. Het relais is een veelgebruikt licht relais. en er zou iets van een relais voet moeten zijn.. incomplete set lijkt het bijna, maar ik ken de achterklep van de c70 niet..

feit blijft dat ze zeggen dat je nieuwe stekker een overbrugging wordt van je remsignaal naar achter. ik ga ff zoeken
T-5R

viking_in_shorts

Ik heb zojuist even de beugel getest. Ik denk dat de draad los in de kofferbak moet liggen (de gevarendriehoek ligt aan die kant op de grond en daar kan wel een rolletje draad liggen) en dan onder de beugel (dus buiten de auto) gekoppeld moet worden. Onderkant beugel zijn 3 uitsparingen, waarvan degene in het midden groot genoeg is om beide stekkers te kunnen verstoppen.

Zit ik ook meteen in de buurt van het rechter remlicht. Weet alleen niet waar ik dan evt het relais kwijt kan.

Foto's komen, zijn nu aan het uploaden.

viking_in_shorts

Sfeer impressie van de situatie:

Aansluiting huidige derde remlicht (onder de kap van de soufflette dus) Linksboven nog net de drager te zien die op de achterklep staat.

Drager los op kofferbak. Souflette kap omhoog:

Doorvoer kentekenverlichting naar kofferbak klep (Links) :

Situatie rechterkant  waar stroom 3e remlicht vandaan zou moeten komen:

Twee remlichten zichtbaar:

Meer foto's in dit album

Ewout Schalkwijk

Dat relais bepaalt op basis van dat en een 'aansluiting' is welk remlicht gaat branden. Tot zover logisch en begrijpelijk.
Voor de rest snap i er geen zak van zoals ik het op defoto's zit. Die stekker 'op links' is van het bestaande remlicht? Die moet dus afgekoppeld en overgezet op de nieuwe kabel van de drager.
Relais zal wel een plekje krijgen in de 'REM' als die bestaat bij een C70.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

De doorvoer op links is van de kentekenverlichting. Dus niet aan rem gekoppeld en dus niet bruikbaar.

Neem aan dat ik vanaf remlicht / kofferbak rechts zelf een verbinding moet maken (via relais?) naar stekker op drager rechts.

Ewout Schalkwijk

Even van de week een kort bezoekje aan Billia? Vragen staat vrij toch? Wellicht hoor je dat je nog iets extra's nodig hebt.

E
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein