Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Tim kan mijne wel gebruiken om te passen. Ik heb nieuwe besteld.
Maarreh, daar heeft iemand ooit regelrecht braswerk afgeleverd...

Misschien als je op de terugreis bent Tim, heb ik andere en kun je mijne meenemen. Neem maar even contact op...

Taranis

Citaat van: KIM op 26-07-2012 22:37:09
Maarreh, daar heeft iemand ooit regelrecht braswerk afgeleverd...

Ach, onze bedrijfshoer (Mercedes Sprinter) remde een paar maanden terug ook voor geen meter meer terwijl er volgens de wagenparkbeheerder niets mis mee was. Nader onderzoek leerde dat ook daar te kleine schijven gemonteerd waren waardoor de niet afgesleten stukken van de 2 remblokken elkaar raakten en de schijf dus niet. Levensgevaarlijk ::)

viking_in_shorts

Citaat van: BenC70ES op 26-07-2012 20:45:02
Maar, wat ik dan niet snap is, dat dan toch je 16" Centaurus wintervelgen blijken te passen, want op zich gaat er niets veranderen als je nu 320mm schijven zou steken.

Ik moet ze altijd vertellen waar het plaklood moet liggen. De eerste keer lag het er na 3 meter af... Heb dus erg weinig ruimte tussen klauw en velg.

Marc O.

De Vikingmobiel bij aankomst in Creissels (dorpje naast Millau):

...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Ik kan weer remmen :eusa_dance:

Beetje uitgebreider verslag incl. enkele foto's van de klauw komen later. Ik duik eerst het meer in ..

viking_in_shorts

Gezien ik het al een flink aantal keren uit elkaar gehaald had, vanmorgen in record tijd de nieuwe blokken erin geplaatst. Uiteindelijk de schijven niet vervangen gezien ik in Sept 17" schijven kan monteren. Kunnen deze 16" die ik gekocht maar niet gebruikt heb voor weinig weg.

Even wat fotobewijs:

Voor de vakantie even alles "dichtgestopt" en achter gelaten. Dus hiermee begonnen (je ziet: geen blokken):

En deze blokken zitten als gegoten!

Foto van boven waar je ziet dat de schijven kleiner zijn dan de blokken:

Binnen no-time klaar en door met de andere kant:

Oh ja. Aan de andere kant was een bout afgeknapt. Gezien de schijf gewoon viel toen ik de klauw losmaakte, meteen maar even het restantje van de bout eruit geboord. Het borgschroefje van de schijf nog even geprobeerd, maar de accu van mijn boor was leeg. Komt later wel ....

Alles terug in elkaar gezet, troep weggegooid en onderstaande gevonden :o  Dat plakkertje haal ik er in sept wel vanaf :eusa_hand: Verder zie je ook meteen de bout die ik dolgedraaid heb. Zo vind ik dat het wel meevalt. Uiteindelijk heb ik het gewoon met een torx 45 losgekregen.

@BenC70: ik heb nog zitten zoeken maar nergens een Audi Logo gezien. Wel iets wat lijkt op Ate? Kan dat? Zie je op de 3d foto.

Ewout Schalkwijk

T*ring, wat ziet je wielnaaf eruit zeg. Dat heb je toch wel helemaal schoongemaakt toch? Anders riskeer je wel heftige trillingen tijden het remmen hoor.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-08-2012 20:55:44
T*ring, wat ziet je wielnaaf eruit zeg. Dat heb je toch wel helemaal schoongemaakt toch? Anders riskeer je wel heftige trillingen tijden het remmen hoor.

Ewøut

:eusa_shifty:

Nóg een taakje voor september ...

Ewout Schalkwijk

Zo als gezegd: De crème de la crème is dan verzameld in Hvittingfoss. :eusa_whistle: ;D

Ewøut

zo moet het er ongeveer uitzien...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

behalve die binnenkant ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 12-08-2012 21:46:30
behalve die binnenkant ;D

Dat is zo. Maar die zorgt niet voor trillingen.  :eusa_whistle:

maruska

als er genoeg koek in zit wel, maar jij zorgt voor een evenwichtig patroon ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Heb je nu je oude schijven met nieuwe blokken ? Ik dacht dat de schijven ook op waren. Heb je nu geen problemen dat de blokken boven de schijf uitsteken zoals voorheen ?

viking_in_shorts

Inderdaad. Heb alleen blokken gemonteerd, en geen nieuwe schijven. Ze zaten nog niet aan de minimum dikte van 23 mm en met de nieuwe schijven zou ik hetzelfde probleem hebben als met deze (zijn maar 302 mm)

Ik wacht even op september en zet dan nieuwe schijven eronder. Maar dan wel de juiste maat.

Sbv

Citaat van: viking_in_shorts op 12-08-2012 23:29:55
Inderdaad. Heb alleen blokken gemonteerd, en geen nieuwe schijven. Ze zaten nog niet aan de minimum dikte van 23 mm en met de nieuwe schijven zou ik hetzelfde probleem hebben als met deze (zijn maar 302 mm)

Ik wacht even op september en zet dan nieuwe schijven eronder. Maar dan wel de juiste maat.
Je kan dan ook aan andere blokken daar deze dan al ingesleten zijn