Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Ah.... Dat is iets wat ik niet bedacht had. Een te hoge druk. Die is bij koud weer "laag genoeg".
Thx!

Ewout Schalkwijk

Mijn V70 (TDI, dat wel), stond bewust iets te vroeg afgesteld waardoor die sneller aan zou slaan bij lagere temperaturen (zei de vorige eigenaar), boven '0' zou dat voordeel weer weg zijn.

Geen idee of ik het verhaal goed heb onthouden, maar ik heb de pomp bij Pul gewoon 'op tijd' laten zetten en geen problemen daarmee ondervonden. Geldt zoiets dergelijks ook voor benzine motoren? :eusa_think:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Benzine pomp kun je niet afstellen, alleen de oude diesels.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-01-2013 18:09:29
Mijn V70 (TDI, dat wel), stond bewust iets te vroeg afgesteld waardoor die sneller aan zou slaan bij lagere temperaturen (zei de vorige eigenaar), boven '0' zou dat voordeel weer weg zijn.

Geen idee of ik het verhaal goed heb onthouden, maar ik heb de pomp bij Pul gewoon 'op tijd' laten zetten en geen problemen daarmee ondervonden. Geldt zoiets dergelijks ook voor benzine motoren? :eusa_think:

Nee, want benzinemotoren werken niet pompverstuivers ;)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 31-01-2013 18:16:20
Benzine pomp kun je niet afstellen, alleen de oude diesels.
Citaat van: Taranis op 31-01-2013 18:28:10

Oh. :-[ Hier heb ik even mijn onkunde ten toon gespreid geloof ik. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Ok, dus ongeveer 2 weken nadat ik een drukmetertje gekocht heb, nu eigenlijk ook eens de druk gemeten.

Het is een digitale meter en "tijdens" de start weet ik niet precies wat de druk is. Maar de eerste keer starten resulteerde in 3,75 bar meteen na de start. Tweede keer starten in 3,6 bar meteen na de start.

Wat weet meneer kaktus nu?

KIM

Zo even uit mijn hoofd moet 'ie 4 bar zijn, maar heb momenteel geen VIDA bij de hand.

viking_in_shorts

Dus aan de lage kant. Wat is de volgende stap / hetvolgende meetpunt?

Ludo

Citaat van: KIM op 09-02-2013 15:17:16
Zo even uit mijn hoofd moet 'ie 4 bar zijn, maar heb momenteel geen VIDA bij de hand.

3 bar.

arjenT5R

Citaat van: Taranis op 31-01-2013 18:28:10
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-01-2013 18:09:29

V70 tdi wel dan? Is toch gewoon ouderwetse brandstofpomp en verstuivers die onder de druk van de pomp openen? Pomp verstuivers zitten in je cilinderkop en worden door een extra nok (brandstofnok) ingedrukt waardoor ze druk opbouwen en inspuiten ook nog electronisch gestuurd zelfs  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

fpede

in een tdi zit idd een verdeelpomp,...  ;)

is denkik een algemene misconceptie(moeilijk woord  ;D ) want er zijn er veel die denken dat er pompverstuivers inzitten  :eusa_whistle:

;D

viking_in_shorts

Citaat van: Ludo op 09-02-2013 15:41:44
Citaat van: KIM op 09-02-2013 15:17:16

3 bar.

Oei, dat is een hele andere waarde - weet jij dat wel zeker?

Is dat een kapotte drukmeter? Wat kan het anders zijn?

KIM

Indien de lekkage niet te groot is, resulteert een kapotte drukregelaar in een te hoge brandstofdruk bij gesloten gasklep (stationair).
1e verdachte zou m.i. de brandstofdrkregelaar zijn.

viking_in_shorts

Wacht even - te hoge brandstofdruk. Dit is niet een "truukje" wat je doet om te tunen? Ik heb altijd het idee gehad dat mijn auto niet echt "standaard" was.
Daarentegen start hij momenteel echt slecht (bij warm weer) dus is de situatie niet zoals hij zijn moet.

Ik las dat de drukregelaar ergens op het subframe zit achter het rechtervoorwiel, en ongeveer 100 euro kost.

Kan ik dat zelf vervangen?

Ludo

Citaat van: viking_in_shorts op 09-02-2013 17:48:35
weet jij dat wel zeker?

Ja, staat ook in Vadis/Vida, én wel een keer of ? op dit forum vermeld.  ;D  ;)