Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: viking_in_shorts op 04-03-2013 22:21:56
Citaat van: Dirk342 op 04-03-2013 22:08:59
 Komt een klein beetje benzine uitlopen dus niet schrikken of roken.

Ik hoop wel dat er ergens een terug-slag klep zit,  zodat als ik het lostrek niet de hele tank leeg gaat lopen vanwege comunicerende vaten enzo ?
Nee kan niet, want je aanvoerleiding (dus degene die het meest dicht bij de achteras zit) word pas actief als je de brandstofpomp laat draaien / auto op contact zet.  Maar de benzine die in de leiding zit loopt er nu wel uit, net zoals een klein beetje benzine uit de leiding naar je brandstofrail toe.

Edit: Jasper en Erwin waren me voor ;D

viking_in_shorts

En hoeveel benzine zit er in de leiding de andere kant op (richting motor dus - is toch al gauw een meter of 2 - 3)?

UserID6342

Is allemaal niet zo veel Tim, je praat echt niet over liters ofzo.  Is maar een beetje.

elianmars

Je moet ook niet gaan zitten wachten tot de leidingen leeg gelopen zijn. Oude filter er af, eventueel teiltje er onder voor het knoeien, bovendien kun je daar ook het oude filter in leggen, koppelingen beetje schoon vegen met een doekje en nieuwe filter er weer op.

Ewout Schalkwijk

Denk eraan dat als je het filter vervangen hebt dat je dan twee a drie keer de auto op contact (stand II) zet en een minuutje wacht. De pomp moet eerst rustig je brandstof filter vullen en de complete brandstof lijn ontluchten. Zeer recent twee keer gedaan (XC en V) en het starten ging daarna zeer soepel.

Suc6

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Nee hoor, bij benzine, filter er tussen drukken, en gewoon gaan. Niks aan het handje.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

viking_in_shorts

Vanmorgen even snel mijn nieuwe grill opgehaald. Zaten al klipjes bij :eusa_clap:  Dus gewoon goedkoper dan via blocket. Erg fijn! Heb veel te doen, maar ik hoop dat ik van het weekend het benzinefilter kan vervangen.  Verder vanmorgen de auto achtergelaten bij de garage. Ze gaan vandaag een cabrio-reset-cycle (of hoe dat ook heet) doen. Zal wel niet goeiekoop gaan worden, maar ja. Een cabrio die niet opengaat. Als dat gebeurt is, is de auto wat mij betreft klaar voor de zomer. Overigens bij de buurman een auto gehuurd. Een Aygo.

Met andere woorden: ben blij dat ik de rit van 40 km overleefd heb en dat dingetje ook. Het glijden in bochten was wat mij betreft toch wat te veel van het goede....

GeertG

Citaat van: viking_in_shorts op 08-03-2013 08:45:56
Vanmorgen even snel mijn nieuwe grill opgehaald. Zaten al klipjes bij :eusa_clap:  Dus gewoon goedkoper dan via blocket. Erg fijn! Heb veel te doen, maar ik hoop dat ik van het weekend het benzinefilter kan vervangen.  Verder vanmorgen de auto achtergelaten bij de garage. Ze gaan vandaag een cabrio-reset-cycle (of hoe dat ook heet) doen. Zal wel niet goeiekoop gaan worden, maar ja. Een cabrio die niet opengaat. Als dat gebeurt is, is de auto wat mij betreft klaar voor de zomer. Overigens bij de buurman een auto gehuurd. Een Aygo.

Met andere woorden: ben blij dat ik de rit van 40 km overleefd heb en dat dingetje ook. Het glijden in bochten was wat mij betreft toch wat te veel van het goede....

Was jij niet groter dan de gemiddelde lengte?
Pas je daar dan goed in?

:eusa_think:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Taranis

Je zit nog half op de bijrijdersstoel en het stuur zit ongeveer recht boven je linkerbeen? :D

viking_in_shorts

Moet zeggen - het valt me mee. Stoel helemaal naar achter en ik pas er best wel in. Schrok me alleen de knoppen toen ik zag dat er nog een deurtje _achter_ mijn deur zat :o

viking_in_shorts

Krijg een telefoontje om 14:00 - garage.

Vol spanning neem ik op. Gaat dit mijn budget te boven of is het redelijk?

Nou, we hebben de kap weer dicht gekregen. Zegt de man aan de andere kant. Ik zeg "ok"
Tja - zegt hij. Dit gaat moeilijker worden. We hebben hem open gemaakt en kregen allemaal foutcodes. Ik geloof dat we er wel langer naar moeten kijken en dat gaat dan geld kosten. Ik denk dat je dan best wel naar de €400 gaat ofzo. Maar .... we hebben de cab weer dichtgekregen.

Ik merk op: "het klinkt bijna alsof je er blij mee bent dat hij weer dicht is?"

Ja, zegt hij met een zucht in zijn stem. Een beetje een momentje was het wel ja.

Puntje bij paaltje: volgende week als ik misschien / hopelijk een paar dagen naar Oostenrijk ga lever ik de auto in en mogen zij zich uitleven. Als de kap niet open kan is voor mij de liefde voorbij. Vandaag dus geen rekening gekregen, maar uitstel van executie.

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 08-03-2013 19:19:57
Als de kap niet open kan is voor mij de liefde voorbij.

Hmmmm is een andere (gebruikte?) kap monteren geen optie? Of roep ik dan iets doms?

Overigens: ik weet niet hoe dat in Zweden gaat, maar is het geen idee om een vast bedrag of een limiet af te spreken voor het stellen van een diagnose? Ik weet dat ik daar bij de XC destijds goed ziek van was dat ik 400 euro kwijt was aan een diagnose waar ik echt helemaal niks mee kon, en dan is er dus nog niets gerepareerd...

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 08-03-2013 19:25:41
Citaat van: viking_in_shorts op 08-03-2013 19:19:57
Als de kap niet open kan is voor mij de liefde voorbij.

Hmmmm is een andere (gebruikte?) kap monteren geen optie? Of roep ik dan iets doms?

Overigens: ik weet niet hoe dat in Zweden gaat, maar is het geen idee om een vast bedrag of een limiet af te spreken voor het stellen van een diagnose? Ik weet dat ik daar bij de XC destijds goed ziek van was dat ik 400 euro kwijt was aan een diagnose waar ik echt helemaal niks mee kon, en dan is er dus nog niets gerepareerd...

http://www.bildelsbasen.se/113-W570365.html

Ik zou zeggen: kijk maar naar de link hierboven...

Diagnose: Dat zie ik volgende week wel. Hij gaf (max) SEK 4000 als richtlijn voor enkele dagen diagnose stellen. Daar komen dan nog eventuele onderdelen bij.
Gezien ik SEK 10.000 als max-bedag in mijn hoofd had voel ik nog geen druk. Dat zien we volgende week wel.

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 08-03-2013 19:31:20

Voor 1000 euro meer heb je een nieuwe met korting...

Diagnose: Dat zie ik volgende week wel. Hij gaf (max) SEK 4000 als richtlijn voor enkele dagen diagnose stellen. Daar komen dan nog eventuele onderdelen bij.
Gezien ik SEK 10.000 als max-bedag in mijn hoofd had voel ik nog geen druk. Dat zien we volgende week wel.

Enkele dagen diagnose voor 4000 SEK? Dat is een koopje :) Ik ben benieuwd...

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 08-03-2013 19:34:48

Voor 1000 euro meer heb je een nieuwe met korting...

Ik neem aan dat je een C70 bedoeld :eusa_shifty:

Citaat van: Taranis op 08-03-2013 19:34:48

Enkele dagen diagnose voor 4000 SEK? Dat is een koopje :) Ik ben benieuwd...

Mijn idee!