Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Citaat van: elianmars op 16-07-2013 13:31:01
Misschien dat de druksensoren altijd zijn toegepast bij de cabrio i.v.m. kantelen van de stoel?

Of kantelen ze niet en gaat alleen de rugleuning naar voren?

Citaat van: Sbv op 16-07-2013 18:03:47
Raar dat jij mechanische airbags hebt. misschien dat het bij een Cabrio hoort. Je hebt verder toch echt een MY99 auto  :eusa_think:

Bij mijn weten heeft een MY99 gewoon het oude systeem met 'mechanische' airbags, althans zitten die ook op mijn MY99.

Op mijn cabrio die MY00 is zitten de electronische met fel-groene stekker onder de stoel.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

viking_in_shorts

Er zat (boven)op mijn dashboardkastje ( pas zichtbaar als je het kastje eruit haalt) een grote sticker "SRS vehicle" en aanwijzingen om 3 schroeven vast te draaien.

Dat strookt niet met jouw vorige post?

BenC70ES

Er zit alleen verschil bij de stoelen, de andere airbags zit bij beide modeljaren geen enkel verschil.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

viking_in_shorts

Om even aan te geven dat het de afgelopen dagen best wel veel heeft geregend laat ik even zien hoe ik de onderkant van de auto gewassen heb vandaag ....

volvobug

Was dat het inweekprogramma?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

viking_in_shorts

Citaat van: volvobug op 27-07-2013 21:52:47
Was dat het inweekprogramma?

Nee - dit is alleen voor de foto. Schoonmaken heb ik gedaan bij het inrijden toen ik er achterkwam dat de plassen wat dieper waren dan ik dacht   :eusa_whistle:

Oh ja - ik hoor bij klinkertjes af en toe wat klapperen, én heb ik een trilling voor in de auto. Deze trilling is overigens wel een hoop minder geworden nu de wielen geroteerd zijn en er achter twee nieuwe Primacy 3 liggen.

Dus toen de auto op de brug stond heb ik even aan de wielen zitten voelen. Vanwege het klapperen dacht ik dat het de stabistangen waren of eventueel draagarmen, maar de monteur zag daar geen problemen. Volgens hem was het een marginale speling op de binnenste stuurstang. Hij noemde iets wat ik niet kon thuisbrengen dus ik vroeg het hem aan te wijzen. Hij wees naar een (volledig droog uitziende) beschermhoes van de stuurinrichting. Hij vertelde dat daar een koppeling inzit die waarschijnlijk speling heeft.

Is zeker weer een rotklus? Of is dat iets wat ik met een beetje goede wil thuis kan proberen?

Taranis

Klinkt als binnenste stuurkogel. Is een klusje wat je prima thuis kunt doen mits je het goede gereedschap hebt, je wilt je stuurhuis niet mollen.
Yits heeft het laatst keurig beschreven en in het crossmeeuw-blog staat de N-variant, maar die is niet veel anders dan de classic alleen 5x zo duur.

Doe wel gelijk beide kanten. Het onderdeel zijn de kosten niet (voor een classic) en dan is het maar 1x uitlijnen.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 27-07-2013 22:09:24
Klinkt als binnenste stuurkogel. Is een klusje wat je prima thuis kunt doen mits je het goede gereedschap hebt, je wilt je stuurhuis niet mollen.
Yits heeft het laatst keurig beschreven en in het crossmeeuw-blog staat de N-variant, maar die is niet veel anders dan de classic alleen 5x zo duur.

Doe wel gelijk beide kanten. Het onderdeel zijn de kosten niet (voor een classic) en dan is het maar 1x uitlijnen.

Stuurhuis mollen :o  Dat ding zit er nog geen jaar op. Nee - dat mag nie kapoet nie!
Ik ga even zoeken naar Yits zijn blog ...  Thx

viking_in_shorts

trouwens - beide kanten? Je bedoelt links en rechts, beide "binnenste stuurkogels" of bedoel je links zowel binnenste als buitenste kogel?

Taranis

Ik bedoelde beide binnenste stuurkogels. Ik weet niet wanneer je je buitenste voor het laatst vervangen hebt en hoe lang je nog van plan was met de auto te doen? In Nederland kosten ze inclusief de nodige korting geloof ik 22 euro dus voor het geld hoef je het niet te laten.
Ik heb zelf binnenste en buitenste aan beide kanten in 1x gedaan om van het gezeur af te zijn: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33303.msg1315925.html#msg1315925

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 27-07-2013 22:20:24
Ik bedoelde beide binnenste stuurkogels. Ik weet niet wanneer je je buitenste voor het laatst vervangen hebt en hoe lang je nog van plan was met de auto te doen? In Nederland kosten ze inclusief de nodige korting geloof ik 22 euro dus voor het geld hoef je het niet te laten.
Ik heb zelf binnenste en buitenste aan beide kanten in 1x gedaan om van het gezeur af te zijn: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33303.msg1315925.html#msg1315925

Moet zeggen dat ik weer wat plezier in m'n auto begin te krijgen. E zo in de zomer durf ik nog wel een klusje of twee te proberen.
Oftwel - tot nu toe zie ik hem nog niet weggaan. Was zelfs van plan dit jaar extra vroeg voor de APK te gaan zodat ik eventuele gebreken zelf kan gaan proberen te repareren.

Maar ja - een slijptol bijvoorbeeld heb ik dan weer niet tot mijn beschikking.

(en elke cent die ik momenteel overheb wil ik in een nieuwe fiets pompen)

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 27-07-2013 22:26:24
Was zelfs van plan dit jaar extra vroeg voor de APK te gaan zodat ik eventuele gebreken zelf kan gaan proberen te repareren.

Hehe, eindelijk :eusa_clap:

Een slijptol zijn de kosten niet, voor die paar keer dat je 'm gebruikt voldoet een hakkietakkie ding net zo goed als een dure Bosch/Metabo/Hitachi. Maar wie weet gaat bij jou alles netjes los en heb je dat soort dingen niet nodig.

Citaat van: viking_in_shorts op 27-07-2013 22:26:24
(en elke cent die ik momenteel overheb wil ik in een nieuwe fiets pompen)

Ik ken het  :eusa_shhh:

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 27-07-2013 22:44:07
Maar wie weet gaat bij jou alles netjes los en heb je dat soort dingen niet nodig.

Tja - er zit natuurlijk pas kort een nieuw stuurhuis op, dus in principe is dit recent allemaal al een keertje los geweest

viking_in_shorts

Vanmorgen mijn auto laten keuren. Beetje gematst. Eerst was er een lampje van de kentekenverlichting kapot. Toen was de koplamp links niet goed. Lampje zat er scheef in. Mocht ik ter plekke repareren want anders is het APK afkeur. Dus gedaan. Wel gezien dat de lamp wat los zit dus hij raadde me aan dit even te controleren.

Vervolgens was de ophangbeugel van de uitlaat door.

Ik zag de bui al hangen.

Standaard protokol is dat ze dan een rondje rijden (remmentest etc) en je bij het betalen de uitslag te horen krijgt. Hij zegt: kijk even maar je koplamp, en veel veilige km's toegewenst het volgende jaar. Dus ik blij.

Op de terugweg meteen even nieuwe ophangbeugel (5 euro) gehaald en bij de lampenwinkel is er meteen wat aan mijn vingers blijven hangen:

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...