Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

maruska

nieuwjaarsduik ? ook heel hollands ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

viking_in_shorts

Ik heb weer een zwart dak!

Tijdens onze "kerstvakantie" in nederland heeft mijn auto bij mijn auto-was-vriendjes gestaan. Ze hebben erg hun best gedaan en nu heb ik weer een zwart dakje :eusa_dance: Toen ik eindelijk de auto ophaalde (16:00) was het al weer donker dus geen mooie fotos kunnen maken. Gaat later deze week wel gebeuren. Hier alleen even een snel kiekje:

Verder komen we dus net terug uit Nederland. Die V70 blijft toch een dijk van een auto waar je zonder problemen vele uren in door kan brengen. Wat een genot! Alleen jammer van het verbruik. Gisteren in een prachtige tijd terug gereden. Totaal heeft het 13 uur geduurt, maar we zijn wezen eten bij een vriendin. Zonder die pauze hebben we het in ca 10 uur gereden. Op de heenreis duurde het 9 uur en 10 minuten (beetje record tijd eigenlijk) en de terugreis was een stuk om vanwege het bezoekje. Maar wel de reis gemaakt met volle bepakking. Bewijsfotootje tijdens het tanken net over de Zweedse grens.

( Uiteindelijk zijn we trouwens vanwege een zieke dochter gewoon naar het Museon geweest )

Walter

Jij hebt zo te zien geen nivomats. Voor een Zweed die de grens over gaat, ligt de auto eigenlijk nog hoog. Heb ze vaak gezien met de trekhaak haast over de grond. Effe bier halen :) En ik kan beamen dat die V70 inderdaad een super reisauto is. oh ja, wat hangt jouw eindpijp laag...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Chris

Wat was je verbruik Tim?

En ja, die N-etjes zijn heerlijke reisauto's. Ik stap iedere keer ook weer met een glimlach uit :).

Heb je de C helemaal onder handen laten nemen? Of alleen het dak? Staat er netjes bij zo op de foto.

viking_in_shorts

Neem aan dat je met eindpijp de V bedoelt (is mijn auto niet ;) ) - daarvan heb ik inderdaad het idee dat er iets niet klopt. Hij maakt ook redelijk veel geluid. Het is een heerlijke brom maar volgens mij niet de juiste. Binnenkort maar eens onder de auto kijken.  Verbruik van de V deze vakantie lag ergens op 10,7 volgens de BC. De echte waarde weet ik nog niet. In NL is het verbruik prima geweest, maar dat stuk Duitsland op ca 160/170 en de terugweg door Zweden (150+) hakken er goed in.

Verder is de cabrio helemaal ge-"recond" deze vakantie. Heb de motorkap nog niet open gemaakt maar ze brengen de auto in "showroom staat": ze stippen de beschadigingen bij, behandelen het leer, wassen de motor, etc. etc. Kan je ook zien aan de velgen - dit zijn mijn wintervelgen en die maakt ik nooit schoon ...  Maar het beste zie je het aan het dak. Hij ruikt ook weer helemaal naar schoonmaak middelen aan de binnenkant ;) Kost normaal ong €250 maar ik heb een stuk minder betaald. Kreeg ook de vraag of ik 'm niet wilde verkopen :)

Walter

Klopt, de V. Er zit een beugel thv die eindpijp, die rotten nog wel eens weg. Maar ook de demper zelf wil nog wel een rotten dus best kans dat je alles kan vervangen. Er is een losse einddemper, pijp doorzagen thv de achteras en de nieuwe monteren

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

viking_in_shorts

Citaat van: Walter op 07-01-2015 09:52:46
Klopt, de V. Er zit een beugel thv die eindpijp, die rotten nog wel eens weg. Maar ook de demper zelf wil nog wel een rotten dus best kans dat je alles kan vervangen. Er is een losse einddemper, pijp doorzagen thv de achteras en de nieuwe monteren

De beugels heb ik alle twee begin oktober 2013 vervangen. Denk dat de demper nu aan de beurt is .... (maar zonder problemen door de APK gekomen 2 maanden geleden)

Chris

Het echte verbruik zal ongetwijfeld iets hoger liggen, is bij mij ook altijd het geval. De boordcomputer is vrij optimistisch, dat was het bij de 850 al maar bij de S is het niet anders. Nou vind ik het zelf eigenlijk altijd nog wel meevallen. Grote zware auto (zeker een V), beladen, meerdere passagiers, hogere snelheden en meer hoogteverschillen dan als je alleen in Nederland rijdt... dan mag het ook wel :). Maargoed, als je het met zo'n eco-ding vergelijkt zuipt het inderdaad als een ketter ;D.

Best een uitgebreide behandeling die je hebt laten doen dan. Vind persoonlijk de kosten dan nog wel meevallen. Ik begrijp wel uit je verhaal dat het alleen bijwerken en schoonmaken is? Hij wordt niet gepoetst? Als dat erin zit vind ik het helemaal een mooie prijs. Heb een keer naar de behandeling voor mijn auto gekeken die Ronald 2 keer met z'n XC heeft laten doen (naam even kwijt), en daar schrok ik toch aardig van het bedrag moet ik zeggen.

Citaat van: viking_in_shorts op 07-01-2015 10:02:31
Citaat van: Walter op 07-01-2015 09:52:46

De beugels heb ik alle twee begin oktober 2013 vervangen. Denk dat de demper nu aan de beurt is .... (maar zonder problemen door de APK gekomen 2 maanden geleden)

Ik ben ook aan de beurt voor die beugel en op termijn ook de einddemper. Had al in dit blog gekeken hoe zo'n vervangingsbeugel moet worden geplaatst en zag dat jij hem als ik het me goed herinner eerst ook niet goed had zitten. Daarna aangepast, dus dat zou het niet mogen zijn. Toch vind ik ook dat hij wel erg laag hangt. Alsof die beugel toch weer los is oid.

Kapotte einddemper verklaart mogelijk wel de bromtoon die je hebt. Keertje eronder kruipen en kijken of je sporen kunt ontdekken van lekkage. Geen opmerking over gehad bij de APK? Ik kreeg bij de zomercheck al een opmerking dat het ding broos was en het niet lang meer zou houden.

Walter

we hebben destijds gewoon een stuk tapeind aan de pijp gelast en die zo gevouwen dat de pijp op de gewenste hoogte in de rubbers hing

Facta non verba

Chris

Citaat van: Walter op 07-01-2015 10:20:08
we hebben destijds gewoon een stuk tapeind aan de pijp gelast en die zo gevouwen dat de pijp op de gewenste hoogte in de rubbers hing

Hij zit bij mij nu gewoon vast met ijzerdraad :eusa_whistle:... ik moet vanmiddag voor de APK. Als de einddemper nog niet is doorgerot schroef ik er voor 17,95 wel zo'n vervangingsbeugel onder.

viking_in_shorts

Citaat van: Chris op 07-01-2015 10:14:30
Best een uitgebreide behandeling die je hebt laten doen dan. Vind persoonlijk de kosten dan nog wel meevallen. Ik begrijp wel uit je verhaal dat het alleen bijwerken en schoonmaken is? Hij wordt niet gepoetst? Als dat erin zit vind ik het helemaal een mooie prijs. Heb een keer naar de behandeling voor mijn auto gekeken die Ronald 2 keer met z'n XC heeft laten doen (naam even kwijt), en daar schrok ik toch aardig van het bedrag moet ik zeggen.

Kapotte einddemper verklaart mogelijk wel de bromtoon die je hebt. Keertje eronder kruipen en kijken of je sporen kunt ontdekken van lekkage. Geen opmerking over gehad bij de APK? Ik kreeg bij de zomercheck al een opmerking dat het ding broos was en het niet lang meer zou houden.

Jazeker word hij ook gepoetst. De behandeling heet in het Zweeds Helrekond en bestaat uit in- en uitwendig poetsen (ook motorblok) plus "Lackförsegling" en ze gebruiken o.a. Meguiars spullen hiervoor. Een bekend(-er) alternatief in de buurt is DiTec en die willen er minimaal €500 voor hebben. Alleen voor de buitenkant. Mijn adresje waar ik al jaren naar toe ga is dus een stuk flexibeler, goedkoper en m.i. beter.

Weet niet of er opmerkingen zijn over de einddemper. Is de auto van m'n vriendin die het geen ruk interesseert. Als ik zeg dat ik hem veel herrie hoor maken zegt ze "Oh?"

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 07-01-2015 10:53:17
Is de auto van m'n vriendin die het geen ruk interesseert. Als ik zeg dat ik hem veel herrie hoor maken zegt ze "Oh?"

Kwestie van opvoeden Tim. Marije meldt uit zichzelf, met foto's, dat haar voor veren gebroken zijn. Gewoon hard genoeg slaan.  :eusa_whistle:

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-01-2015 11:44:20
Is de auto van m'n vriendin die het geen ruk interesseert. Als ik zeg dat ik hem veel herrie hoor maken zegt ze "Oh?"

Kwestie van opvoeden Tim. Marije meldt uit zichzelf, met foto's, dat haar voor veren gebroken zijn. Gewoon hard genoeg slaan.  :eusa_whistle:

;D

Hoe lang voordat het effect heeft? ;D

ZC3rr0r

Citaat van: Chris op 07-01-2015 10:14:30

Jazeker word hij ook gepoetst. De behandeling heet in het Zweeds Helrekond en bestaat uit in- en uitwendig poetsen (ook motorblok) plus "Lackförsegling" en ze gebruiken o.a. Meguiars spullen hiervoor. Een bekend(-er) alternatief in de buurt is DiTec en die willen er minimaal €500 voor hebben. Alleen voor de buitenkant. Mijn adresje waar ik al jaren naar toe ga is dus een stuk flexibeler, goedkoper en m.i. beter.

Weet niet of er opmerkingen zijn over de einddemper. Is de auto van m'n vriendin die het geen ruk interesseert. Als ik zeg dat ik hem veel herrie hoor maken zegt ze "Oh?"

Als je tot het voorjaar had kunnen wachten hadden we ook samen met je waggie aan de slag gekund.
Poetsapparaat heeft al genoeg Volvo's gezien :D  

viking_in_shorts

Nee - dat wil ik niet zelf doen. Mijn tijd is me meer waard dan mijn auto ....