Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Walter

daar horen haken bij waarmee je bagage vast kunt sjorren. Die haken kun je verplaatsen langs die rails, als je ze overeind zet klemmen ze vast. Je kunt er ook allerlei accessoires voor krijgen, bagageruimtescheiders, etc

Edit: http://accessories.volvocars.com/nl-nl/V70(08-)/Accessories/Document/VCC-480672/2014

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

viking_in_shorts

Ja .. die haken zitter er volgens mij wel in. 2 of 4 stuks. En ik heb gezien dat je ze heen en weer kan bewegen. Dus het idee is dat je daaraan dingen vast kan zetten?
Ik dacht dat ik op de volvo web-site gekeken had voor accessoires en niet gevonden, maar ik zal het nog een keer proberen ...

Walter

als je ze omhoog trekt, kantelen ze.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

viking_in_shorts

Citaat van: Walter op 17-12-2015 16:18:36
als je ze omhoog trekt, kantelen ze.
http://support.volvocars.com/SiteCollectionImages/Voice/13/img1305d14ed88b4c39c0a801e70172be1d_1_--_--_VOICEpnghigh_th.jpg

Precies - dat zijn de haken die we hebben. Misschien maar wat meer spanbanden kopen die we hiervoor kunnen gebruiken.

viking_in_shorts

Zojuist de bagage-haken opgehaald. Kijken of ik die kan monteren als we bij mijn ouders zijn.

Ewout Schalkwijk

Zitten die aan beide zijden? Het net er ook bij?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Heb het nog niet uitgepakt. Dacht het als kerstkaart aan m'n vriendin te geven ;) maar er zitten twee plastic lijstjes in de verpakking. Zonder net. Ik zit te twijfelen over een net/muurtje om de boodschappen wat beter vast te houden.

Het kostte overigens nog geen sek 600.

viking_in_shorts

Ik vind het mooi:

before:

after:

viking_in_shorts

oh oh ...

File vandaag: richting het zuiden (waar ik woon) was een idioot tegen een brug aan gereden: (foto uit de krant)

Dus - dan maar een alternatieve route nemen via het vliegveld waar in de chaos die ontstaat (zweden kunnen ECHT niet rijden) vervolgens ook een aantal auto's op elkaar knallen. Een uur stilgestaan in de file, en 4 ambulances gezien.

Maar .. na 3 kwartier stilstaan zie ik opeens rook onder mijn motorkap vandaan komen en de temperatuurmeter in het rood staan.

Motor uitgezet, even aan de kant gestaan en meteen gaan de temp. meter omlaag. Geprobeerd en stukje te rijden en zolang ik vaart heb blijft de temp netjes rond de 3 uur staan. Hij zakte af en toe wel, maar hij kwam er niet bovenuit.

Thuisgekomen zie ik dat ik zo goed als geen koelvloeistof meer heb, maar de temp meter stond wel nog netjes op 3 uur.

Dus nu moet ik gaan fout zoeken ...

Hoe juist schatten jullie mijn vermoeden in dat het de "cooling fan" is? (=weet niet eens hoe dat ding in het Nederlands heet)
Of is het misschien de waterpomp. De pomp is in juli vervangen samen met de distri riem.

Wat kan het nog meer zijn? Wat kan ik testen?

Neem aan dat ik maar een "cooling fan" ga kopen. Kan dit tweedehands, no-name of toch maar beter origineel? Heb het vermoeden dat origineel ca €200 euro kost. Dat zijn de kosten niet geloof ik. Of is dit zo'n onderdeel dat er 8 uur over doet om zich op zijn plaats te laten vallen? Of .. doe ik dit zelf? (=NB: het is hier nog steeds rond het vriespunt, en ik trek het niet om al te lang buiten te gaan zitten stuntelen)

Moet vervolgens bekennen dat het me laatst (maand geleden?)  is opgevallen dat de temp meter niet meer op 3 uur staat maar een halve mm onder. Echt niet veel meer dan een halve mm. Het was bijna niet te zien. Toen heb ik het afgedaan omdat het buiten extreem koud was (= -15 ongeveer) maar misschien dat het hiermee te maken heeft?

hilko73

Volgens mij schakelt de koelventilator niet in. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Bij mijn auto was destijds een oogje gebroken, op de startmotor (bij een 850 loopt de dikke plus voor de ventilator via de starter). Andere verdachte is het relais voor de ventilator of stomweg een defecte zekering.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

viking_in_shorts

Die ventilatoren gaan niet kapot?
Auto is al 17 jaar oud ....

viking_in_shorts

Vandaag 3 ritten gemaakt zonder enig centje pijn. Ik ga van het weekend eens kijken of ik iets "simpels" kan vinden, anders ga ik naar de garage.

Hoe weet ik welk relais van de ventilator is?
Ik heb geprobeerd de zekeringen los te maken maar die leken vast te zitten. Is daar een truukje voor?

UserID25761

relais van de ventilator hangt links boven de radiateur! links als je voor de auto staat.

edit: is een redelijk groot zwart blok

viking_in_shorts

Citaat van: NickGR op 03-02-2016 22:07:29
relais van de ventilator hangt links boven de radiateur! links als je voor de auto staat.

edit: is een redelijk groot zwart blok

Dat zijn toch de zekeringen?

UserID25761