Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Kom ze niet laten liggen. Heb gewoon een setje comets gekocht :eusa_shifty:

@ronald: is ook wel de bedoeling dat hij blijft. Deze move is omdat de "kleine gebreken" niet meer klein zijn. Verder is de auto echt niet meer betrouwbaar en dat heb ik wel nodig met ca 100 km per dag. Maar dat het fiat zou zijn? Nee, dat had ik een maand geleden ook niet gedacht.

elianmars

Als jouw X net zo betrouwbaar is als de Punto van Elianne, hoef je je geen zorgen te maken :)

UserID6342

Fiat is de laatste jaren gewoon goed betrouwbaar, niets tot weinig mis mee hoor.

viking_in_shorts

Ok .. we zijn ondertussen een maand of 2 verder. Heb ca 5000 km gereden met mijn fjatje en de C heeft de hele tijd heel zielig stil gestaan op de oprit. Had 'ie maar niet zo stom moeten doen  :evil:

Er is hier een hoop gebeurd, maar vooral prive en niet qua auto's dus ik ben erg blij dat we nu 2 goede auto's hebben die volledig betrouwbaar zijn. Vrouwlief rijdt nog steeds in de V en ik in de Fjat. De V is toch wel een stuk meer auto - comfort, snelheid, vermogen, geinigheidjes en ruimte, maar stiekum is de Fjat ook zo slecht nog niet.

Hij heeft echt NUL vermogen. Even ergens snel de auto tussen zetten of een auto inhalen is gewoon niet meer mogelijk. Ik snap nu waarom er soms mensen zijn die het vertikken op sommige plekken in te halen. Ik begin langzaam in te zien dat mijn perceptie van snelheid en vermogen enigzins scheef is geweest door al 10+ jaar in minimaal 170 PK (of nog verder richting de 200 PK) te rijden. Ik ben er echter nog steeds niet echt aan gewend. Ten minste - elke keer als ik weer even in de D4 stap schrik ik me de pleuris omdat ik opeens een directie actie / reactie voel ten opzichte van mijn rechtervoet.
Maar afgezien van het vermogen van de Fjat ben ik best wel tevreden. Ik kan hem harder over drempels stuiteren dan ik ooit eerder gedaan heb, het geïntegreerde BT werkt perfect icm met mijn telefoon en hij is ruim zat om met 4 man in te zitten. Zelfs mensen van mijn postuur. Verbruik is ietwat hoger dan ik had gehoopt: 0,7 l / 100km maar dat komt misschien omdat mijn rechter voet te vaak op de bodem staat. Dingen die erg goed werken zijn de regensensor, de automatische handrem, de opa-instap en de grootte van de kofferbak.

Maar het nieuwtje van vandaag: de C stond dus al de hele tijd stil (ca 2,5 maand) op een onhandige plek op de oprit. Vandaag bij het banden verwisselen me besloten toch de cab te verplaatsen, we krijgen volgend weekend bezoek en dan moet er een 4e auto bij, dus ik heb de ruimte nodig. Dus dochter achter het stuur met het pootje bij de rem in het geval van nood en ik duwen.

Geen beweging in te krijgen  :eusa_wall:  :eusa_wall:

Toch maar weer een keer proberen te starten. Erg lang doorstarten totdat ik op een gegeven moment dacht - nu is de accu bijna leeg, dus een donor auto aangesloten. Daarna weer een keer erg lang doorstarten. Langzaam maar zeker kwam er weer een beetje leven in  :o  Totdat hij uiteindelijk toch startte :eusa_clap: met rookwolken waar een gemiddelde diesel trots op zou zijn.

Toen ik uiteindelijk de auto verplaatst heb bleek dat de handrem LA vastzat - maar goed dat ik nu ca 190 PK had om hem erdoor te trekken dus dat probleem is nu ook achterwege. Nu staat de cabrio op een wat handigere plek op de oprit met klosjes achter de wielen (nee, niet de handrem erop) te wachten op betere tijden. Voor nu hebben we in ieder geval wel de ruimte op de oprit, en ik heb weer een beetje vertrouwen in mijn oude cabriootje.

Taranis

Ik ken het gevoel van rijden in een auto met weinig vermogen. Ik weiger om nog in de Polo Slowmotion van 't werk te rijden ;D

Heb jij een viercilinder of zo'n tweecilinder ding?

Waarom ga je de cabrio niet op je gemakje opknappen nu ie toch niet meteen de volgende dag weer hoeft te rijden? In de zomer is het prima sleutelen op de oprit toch? :)

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 23-04-2017 21:22:50
Heb jij een viercilinder of zo'n tweecilinder ding?

Een 1,6 liter e-torque met 4 cylindertjes. Maar ik vraag me af waar ze het lef vandaag gehaald hebben om deze motor te associeren met het woord "torque"

Citaat van: Taranis op 23-04-2017 21:22:50

Waarom ga je de cabrio niet op je gemakje opknappen nu ie toch niet meteen de volgende dag weer hoeft te rijden? In de zomer is het prima sleutelen op de oprit toch? :)

Is ook de bedoeling. Vandaar dat ik zelfs nog comets gekocht heb. Zal dit jaar ws niet lukken dus ik hoop op volgend jaar. Hij kost me nu €150 per jaar (garage-verzekering zoals dat hier heet) en dat geld is het me waard.

Taranis

Mooi! Dan komt er vast een keer een cabrio-meet :D

viking_in_shorts

Hier gebeurt niet zo veel meer. De fjat doet precies wat 'ie moet doen en nog redelijk goed ook. Af en toe rij ik eens een stukje in de V70 en heb ik verdulleme weer whiplash :eusa_wall: dus ik mis het wel. Vooral nu er een paar lekkere dagen geweest zijn ben ik jaloers op alle cabrio's die ik rond zie rijden. Maar toch is de c70 (1 van .. ? ) de mooiste!

Anyway - zojuist even de fjat gepimpt. Is voornamelijk om mijn fiets mee te nemen maar ik vind ze eigenlijk wel mooi. Misschien dat ze maar gewoon blijven zitten.

Voor:

Na:

UserID6342

Ik vind het een geweldig leuke auto om te zien, maar dan wel zonder die dakdragers ;D. Het is maar goed dat smaken verschillen ;D.

viking_in_shorts

Moet eerlijkheid halve zeggen dat hij "begint te groeien" maar het zal  nooit en te nimmer een Volvo worden

Taranis

Dakdragers.... eindelijk je inburgeringscursus afgerond zie ik? :P

Ga je nog wel iets met de C70 doen? Het is nu prima weer om voor de deur te sleutelen toch? :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 01-06-2017 10:14:35
Moet eerlijkheid halve zeggen dat hij "begint te groeien" maar het zal  nooit en te nimmer een Volvo worden

:eusa_think: :eusa_shifty: ;D

Citaat van: Taranis op 01-06-2017 15:36:43
Dakdragers.... eindelijk je inburgeringscursus afgerond zie ik? :P

die kon niet uitblijven. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Gisteren de fiets vervoerd. Dan merk je wel dat de auto erg hoog op z'n poten staat :eusa_shifty:

viking_in_shorts

En zo opeens is het heeeel erg stil hier. Ik rij al een jaar in m'n Fiat - die bevalt me prima. Het is een prima karretje zonder finesses maar ook zonder problemen. Mijn meisjes zijn een week in NL (paasvakantie) dus ik heb deze week wat meer in de V gereden. Vandaag een stuk gereden om wat vogeltjes te fotograferen. Totdat dit me opviel. Ben erg tevreden met deze auto. Hij is niet zonder fouten, maar het rijd echt goddelijk!

Sbv

Hoe is het met de C70 ? Nog plannen er mee ?