Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Piere

Citaat van: Ludo op 14-12-2009 20:09:40
Aan zo'n vieze - ongewassen auto, zou ik als monteur m'n handen niet vuil maken...  ;D

Waarom niet? Dan kun je extra kosten aanrekenen voor al die zeep die je moet gebruiken om je handen proper te krijgen :P

Al foto's van de 'hoge' C70 ondertussen?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

elianmars

Ik wilde juist vragen hoe het met de apk gaat. Er wordt dus aan gewerkt.

Mijn wagen kwam gewassen en gestofzuigd bij de dealer vandaan, dus het kán wel  ;D

Marc O.

Ik vind hem, zo smerig, eigenlijk wel mooi :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Mn auto is nog geen week geleden gewassen. Maar ja - heb de afgelopen week meer dan normaal gereden (oa twee extra snelwegritjes van ca 150 km) en nu met dit weer (rond vriespunt, sneeuw / ijs en dus ook veel pekel) wordt het gewoon erg snel vies.

Krijg 'm hopelijk morgen terug (als niet overmorgen) en zal wat foto's maken als het bij het ophalen niet te donker is.

viking_in_shorts

Nou - zojuist mn auto opgehaald. Het was bij het ophalen al pikkedonker dus foto's heeft geen zin. Heb wel meteen even een grind / zandweggetje in de buurt genomen om eea even te testen. Eerste indrukken:

- Schokdempers doen erg goed hun werk (waar eerder ribbels in de weg 1:1 in de auto doorklonken wordt nu een hoop zelfs helemaal weggewerkt)
- Veren lijken vóór een flink stuk hoger te staan dan achter. Waar ik voor eerst 1 of 2 cm ín de kuip zat met m'n wielen zitten ze er nu 1 of 2 cm onder. Achter lijkt de auto bijna hetzelfde te staan.
- Alhoewel de auto vóór hoger staat lijkt mn draaicirkel verslechterd :o
- Omdat hij voor wat hoger staat lijkt hij vóór een beetje te "zoeken"
- Het lijkt wel alsof ik mijn rempedaal een stuk verder moet indrukken dan voorheen; remklauw RA is vervangen= kan dat ermee te maken hebben?
- Ik hoop van harte dat de auto nog een stuk gaat zakken (vooral voor) want zoals hij nu staat  :eusa_eh:

Al met al: het was wel een aderlating (22.000 kroon) maar heb nu wel een hoop nieuw. Morgen meteen maar even laten her-keuren.

Het wordt nu ondertussen ook wel eens tijd om een nieuwe baan te gaan zoeken  :eusa_shifty:

elianmars

Da's een behoorlijke rekening, Tim!  :o

Wat hebben ze er nou allemaal voor gedaan?

viking_in_shorts

rekening:

V200draagarm LV11283
V200draagarm RV11283
V200Stuurstang LV1248
V200Stuurstang RV1248
95087250sportvering set CS70/850 Sedan11284
V600Koni Sportdempers voor2x21634326
V600Koni Sportdempers achter2x11912382
A1Arbeidsloon7x6904830
A-FRAM-A4-wieluitlijning1544
Korting584,161584,16
V500Veerschotel voor2x264528
V500Remklauw RA1955
V600Beschermings-iets IVM Öhlins eerst en nu Koni2x70,56141,12
V600Instellen (?=ik denk schokdempers) 2*65,92131,84

elianmars

Toch wel aardig wat gebeurd, plus een Koni set.

Dan valt het relatief gezien toch wel mee.

Nu dan eindelijk de apk?  :eusa_pray:

viking_in_shorts

Ik hoop het morgen (gebeurt bij een onafhankelijke instantie: www.bilprovningen.se )

Freakybaby

Zo, das een hoop geld.

Het veranderde weggedrag kan even wennen zijn (heb zelf geen ervaring met Ohlins icm een 850).
Dat verschil tussen de voor en achterwielen is bij mij ook, en werd na verlaging erger. Voor de verlaging leek de auto mooi recht te staan (gelijke ruimte voor en achter) na de verlaging lijkt hij voor te hoog te staan. Weet je zeker dat je geen verder verlaagde veren op de vooras had?

Ze hebben wel genoeg voor het geld gedaan, en dat je af en toe een aderlating hebt met een dergelijke auto.. Nu maar weer goed genieten!

Succes met de apk morgen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

viking_in_shorts

Nou - hij is goedgekeurd. Nog geen tijd gehad voor foto's: mn dochter besloot vandaag eens dwars te gaan liggen voor de verandering :eusa_wall:

BenC70ES

Waarom heb je eigenlijk de veren laten vervangen?  Hij lag echt supermooi! ...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 16-12-2009 20:46:51
mn dochter besloot vandaag eens dwars te gaan liggen voor de verandering :eusa_wall:

Ze lijkt dus op je? :evil:

Piere

Nou - hij is goedgekeurd.

Proficiat  :eusa_clap:

Nog geen tijd gehad voor foto's: mn dochter besloot vandaag eens dwars te gaan liggen voor de verandering :eusa_wall:

Er is een oud Vlaams spreekwoord dat zegt: "Morgen komt er nog een dag" ;)
(ft. Alles Kan Beter - Canvas/VRT)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

viking_in_shorts

Citaat van: BenC70ES op 16-12-2009 20:58:33
Waarom heb je eigenlijk de veren laten vervangen?  Hij lag echt supermooi! ...

De veren waren echt niet goed meer. Hij lag per maand een mm of twee lager. Op 't laatst kon ik amper meer over een potlood rijden.
Maar jammer is 't - ik had 'm graag 5 cm lager gehad dan hij nu staat :'(