Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Ja, kies de assymetrische. Die met dat mooie V-profiel had ik onder de V40 en die waren op de achteras na een half jaar al gecupt :(
Verder wel leuke banden voor het geld...

Chris

Citaat van: viking_in_shorts op 03-09-2010 13:18:02
Ik geloof dat ik mn keuze grotendeels gemaakt heb. Moet alleen nog even het juiste model kiezen:

EAGLE F1 GS-D3 225/45 R17 91Y
of
EAGLE F1 Asymmetric 225/45 R17 94Y XL BSW asymmetric

De Assymetric lijkt me beter, maar het profiel van de de GS-D3 ziet er zo gaaf uit ...

Iemand hier een mening over?

Heb ervaring met de GS-D3, ik had ze onder de 850 zitten. Ze hebben erg weinig grip met nat weer, ik zou als je perse voor de Eagle wil gaan dus de Assymetric kiezen. Ook al heb ik geen ervaring met die specifieke uitvoering verwacht ik dat die wat fatsoenlijker functioneren bij nat weer. Ik was uiteindelijk niet erg tevreden met de GS-D3 nu ik wat meer ervaring met andere performance banden heb.

Heb zelf net de Contisportcontact3 onder S60 gegooid... tot nu toe erg tevreden. Sander (sbv) heeft al een paar duizend kilometer ervaring meer op die banden. Je zou hem ook eens kunnen vragen naar de ervaringen. Komen ook goed uit de testen.

Johann

viking_in_shorts

Sbv

De conti's bevallen nog er goed. Goede grip in de regen en ook op droog. V profiel banden heb ik zelf mindere ervaring mee daar het snel gaat cuppen en dan dus lekker meezingen tijdens rijden.

Johann

Citaat van: viking_in_shorts op 03-09-2010 13:52:22
Citaat van: Johann op 03-09-2010 13:49:40

Ja gewoon afblijven..

Vertel?

Als je een Pirelli man bent moet je geen Eagle nemen. Gaat je gewoon helemaal niet bevallen.

viking_in_shorts

Citaat van: Johann op 03-09-2010 14:03:27
Citaat van: viking_in_shorts op 03-09-2010 13:52:22
Citaat van: Johann op 03-09-2010 13:49:40

Ja gewoon afblijven..

Vertel?

Als je een Pirelli man bent moet je geen Eagle nemen. Gaat je gewoon helemaal niet bevallen.

Oei - heb me nooit gerealiseerd dat ik een Pirelli-man ben. Maar het zou zo maar eens kunnen kloppen. Ik heb zelf het idee dat ik nog niet genoeg ervaring heb om er een goed oordeel over te kunnen vellen. Die Conti's dan? Gaat mij dat wel bevallen?    ;)

Heb zo mn twijfels over de Michelin's namelijk...

Sbv

Op de s70 liggen michelin pilot exalto 2 die bevallen ook erg goed, al wordt er maar weinig met de s70 gereden. Met pirelli weet je wat je hebt en kan verwachten. Moet je 2 of 4 banden? In het laatste gevalk zou je nog 2 van ander merk kunnen nemen voor het verschil.
Nokian niets voor je ?

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 03-09-2010 14:26:17
Op de s70 liggen michelin pilot exalto 2 die bevallen ook erg goed, al wordt er maar weinig met de s70 gereden. Met pirelli weet je wat je hebt en kan verwachten. Moet je 2 of 4 banden? In het laatste gevalk zou je nog 2 van ander merk kunnen nemen voor het verschil.
Nokian niets voor je ?

Oh ja - maak het even makkelijker.  :eusa_shifty:

Hoef op dit moment maar 2 banden (=achter) maar vóór zal ws volgend jaar aan de beurt komen. Heb het liefste hetzelfde voor als achter. Waarom weet ik eigenlijk niet ... Gezien mijn huidige wens-lijstje erg groot is heb ik eigenlijk geen zin om de hoofdprijs te betalen, maar het ziet ernaar uit dat "iedereen" me toch in die richting zit te duwen ;D
Ik ga nu maar even mijn zinnen verzetten dmv cruisecontrol en na het weekend even verder denken...

Taranis

Tja, na een paar slechte ervaringen geen Pirelli man meer, maar Conti's doen het altijd erg goed. De sportcontacts kleven lekker en gaan relatief lang mee.
Op de V50 inderdaad ook Pilot Sports liggen, bevallen prima. Vooral erg stil. Enige minpunt: ze ondersturen meer.

BenC70ES

Citaat van: Taranis op 03-09-2010 13:27:22
Ja, kies de assymetrische. Die met dat mooie V-profiel had ik onder de V40 en die waren op de achteras na een half jaar al gecupt :(
Verder wel leuke banden voor het geld...

Ik heb er in het begin mee gereden die Goodyear F1 GS-D3... nooit problemen gehad met cuppen, en gingen vrij lang mee, grip was ook behoorlijk goed te noemen, ook in de regen.  Ik heb er nu Bridgestone potenza RE050A onderzitten, en die slijten sneller, en kan niet zeggen dat ze echt veel betere grip hebben...  zijn wel iets stiller denk ik.   (duurde wel ontzettend lang voor ze echt grip hadden vond ik, dik twee weken). Ik wissel wel om de zoveel duizend km's van voor naar achter...

Waarom trouwens eens geen Kuhmo's ofzo proberen, lijken er hier toch veel tevreden over te zijn, en als je zo snel er doorheen gaat, is de prijs zeker interessant!  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

viking_in_shorts

Citaat van: BenC70ES op 03-09-2010 19:14:56
Ik wissel wel om de zoveel duizend km's van voor naar achter...

Waarom trouwens eens geen Kuhmo's ofzo proberen, lijken er hier toch veel tevreden over te zijn, en als je zo snel er doorheen gaat, is de prijs zeker interessant!  ;)

Dat wisselen ben ik bewust vanaf gestapt - op een gegeven moment wist ik niet meer of de markering die ik op de banden aanbracht de oude of de nieuwe locatie aangaf. Daarom gewoon altijd op dezelfde plaats - en voor wat vaker vervangen.

Ik voel me op dit moment niet probeer-ig. Nu wil ik gewoon dat dat ding het eindelijk eens zonder gezeik DOET. Proberen doe ik wel als alle rottige foutjes eruit zijn.

viking_in_shorts

Nou - heb ondertussen naast een nieuwe ABS Sensor RV ook een nieuwe VVT module. Solenoid volgens de factuur. Merk er eigenlijk (nog) niet veel van, maar het zal wel kloppen. Ik heb Mattias zien testen en de oude deed inderdaad niets. Dus maar later vervangen.

Meteen een afspraak gemaakt om de wielen te laten uitlijnen. Dat gaat dinsdag as gebeuren. Meteen (nog steeds) er maar voor zorgen dat er dus nieuwe achterbandjes op komen.

Sbv

Ben je er al uit welke het gaan worden ?

viking_in_shorts

Euh - nee :eusa_shifty:

Het worden geen Pirelli's. Maar verder ... ?