S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeff

Snel repareren dus en weer geniet, suc6 man! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jeroentjuh

Vriespluggen vriezen er zomaar uit met die koude weer ;D Vandaag 2 langs zien komen, vriespluggen in onderblok, waar bij de turbo's de olieretour zit, gewoon eruit, tja dan lekken ze wat olie  ;D

Maarja die boven de keering aan  bakkant is minder, zoveel werk voor zo'n klein k#tplugje

mitchelli

ja daar wordt ik niet echt vrolijk van...maar ja.Donderdag is weer sleutelavond,kan ik het hopelijk weer oplossen  :P 
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

850 Ra$ing

Citaat van: mitchelli op 05-01-2010 07:55:28
ja daar wordt ik niet echt vrolijk van...maar ja.Donderdag is weer sleutelavond,kan ik het hopelijk weer oplossen  :P 

Je gaat mij toch niet vertellen dat je dit op een avondje even voor elkaar maakt, op heb je hulp?

BenC70ES

Citaat van: 850 Ra$ing op 05-01-2010 20:29:46
Citaat van: mitchelli op 05-01-2010 07:55:28
ja daar wordt ik niet echt vrolijk van...maar ja.Donderdag is weer sleutelavond,kan ik het hopelijk weer oplossen  :P 

Je gaat mij toch niet vertellen dat je dit op een avondje even voor elkaar maakt, op heb je hulp?

Zelfs met hulp zou ik het echt héél indrukwekkend vinden  :eusa_clap:
Succes!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Piere

Een versnellingsbak demonteren en monteren is te doen op een avond, alleen heb ik er geen flauw benul van hoelang het duurt om zo'n vriesplug te vervangen :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

BenC70ES

Ik heb er toch 'iets' langer over gedaan hoor...  :eusa_shifty:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Piere

Citaat van: BenC70ES op 05-01-2010 21:16:09
Ik heb er toch 'iets' langer over gedaan hoor...  :eusa_shifty:

Een versnellingsbak kun je met 2 toch in 2 uur doen als je goed doorwerkt.
Op je eentje (nog niet gedaan) gok ik ongeveer het dubbele

(Dan heb ik het wel over enkel versnellingsbak eruit, koppeling eruit, andere erin, en versnellingsbak er weer in)

Dus ongeveer een avond :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Rogerb

moet te doen zijn in een avondje, vorige keer lag in een avond de bak eruit en de halve motor uit elkaar ;D

elianmars

Wat is in hemelsnaam een vriesplug?  :eusa_shifty:

mehn

Citaat van: elianmars op 05-01-2010 21:46:37
Wat is in hemelsnaam een vriesplug?  :eusa_shifty:

Een plug in het motorblok dat zwakker is als het blok zelf.
Als het gaat vriezen en je hebt water in het systeem (of slechte koelvloeistof zonder anti-vries) dan zet het water uit. De vriesplug begeeft het dan als eerste en niet je koelwaterkanalen in het blok.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Piere

Citaat van: mehn op 05-01-2010 21:50:06
Citaat van: elianmars op 05-01-2010 21:46:37
Wat is in hemelsnaam een vriesplug?  :eusa_shifty:

Een plug in het motorblok dat zwakker is als het blok zelf.
Als het gaat vriezen en je hebt water in het systeem (of slechte koelvloeistof zonder anti-vries) dan zet het water uit. De vriesplug begeeft het dan als eerste en niet je koelwaterkanalen in het blok.

En hier wordt het ook wel een 'pastille' genoemd, maar daar ben je waarschijnlijk niet veel mee :P
Om een vriesplug terug te monteren moet het gat waar die hoort worden uitgeschuurt en proper gemaakt. Dan kun je met een likje lijm (denk ik) de plug terug monteren :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Rogerb

ff goed schoonmaken, beetje vloeibare pakking erop en er netjes recht intikken

elianmars

Citaat van: mehn op 05-01-2010 21:50:06
Citaat van: elianmars op 05-01-2010 21:46:37
Wat is in hemelsnaam een vriesplug?  :eusa_shifty:

Een plug in het motorblok dat zwakker is als het blok zelf.
Als het gaat vriezen en je hebt water in het systeem (of slechte koelvloeistof zonder anti-vries) dan zet het water uit. De vriesplug begeeft het dan als eerste en niet je koelwaterkanalen in het blok.

Nooit geweten. Weer iets geleerd  :D

Zijn die dingen in elk motorblok (alle merken) aanwezig?

Rogerb

voor zover ik weet wel, heb voordat ik bij de volvo werkte bij peugeot gewerkt en daar bij de 8v benzine motoren rotten ze zelfs gewoon door en zeiken ze distributie onder met koelvloeistof