Big brake kit

Gestart door Arien, 23-07-2007 18:34:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Arien

Hoi Wibren,

dank voor je reactie, goed om te horen dat je tevreden bent. Met spacers vraag ik me af of je nog voldoende ruimte houdt in je wielkast dan?

Arien

Ronald,

ik stel ieders reactie juist erg op prijs....  :eusa_angel:
maar goed omdt ik niet zo heel veel tijd heb, wil ik het liefste gewoon ergens naar toe gaan en hop er iets moois onder knallen als ik het geld heb. Tja ben het makkelijkte type,... betalen en hpsakee klaar.

Maar goed nu begrijp ik dat je voor de AP-kit ook spacers nodig hebt (lees Wibrens input).

vraag: zijn er BBK die direct passen op de comets, zo ja welke....
zo nee: heb je met 16 mm spacers nog voldoende ruimte in de kast?
Ik hoor het graag,...  ???

Ow en omdat ik nieuw ben heb ik straks fotos op het deel waar je je voor kunt stellen gezet, bij ff voorstellen S70R....

Turbo-Geek

Kijk voor de grap eens naar mijn topic omtrent BBK's ...
Wellicht is dat een oplossing straks. Echter ik ga uit van mijn setup (17" Titan) en dat zal krap (net wel/net niet) worden.
We zullen het binnen nu en 1 maand weten.

Vwb jouw specifieke of een andere velg met de vraag "past ie ??" zal de enige oplossing zijn om contact te zoeken met mensen met een BBK en vragen of jij jouw velg er een keer op mag drukken, dan zie je meteen hoe het zit.
Daar kan geen hypothese of forum gegis tegenop.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Arien

Hoi, helemaal mee eens.
Bij wie in de buurt van Rotterdam mag ik mogelijk mijn comet reservewiel eens passen op een BBK?

Eugene

Citaat van: t5karel op 24-07-2007 12:25:40
De AP,s willen anders ook wel krom hoor ;).Meende zoiets te hebben gelezen.

Tegen de tijd dat je AP's krom hebt geremd heb je echt je best gedaan. Over WP Pro zal ik zeggen: Lees de engelse en amerikaanse Volvo forums maar eens door ;)

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Citaat van: RonnieDuck op 24-07-2007 17:45:22
Mag ik hieruit opmaken dat jij alles geloofd wat je leest??

Wie was dat ook alweer met die opmerking over die fabeltjeskrant,....

:eusa_think: hmmmmm


:eusa_shifty:

hehehe .... nee hoor, er rijden er hier nu een paar met WP dus het zal zich op den duur vanzelf uitwijzen.

Ik heb heel veel info gelezen over de verschillende BBK's voor de Volvo's en vond de aanschafprijs van de WP Pro te hoog om het risico te lopen dat de boel dalijk krom is of kapot oid. Ben daarom voor een bewezen zeer goede oplossing gegaan, die achteraf ook nog goedkoper was vanwege 2 gelukjes.

Grote nadeel van AP is dat je diep in de buidel moet tasten wanneer de schijven op zijn ;)

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Citaat van: Arien op 24-07-2007 17:48:13
das wel weer een goeie,... maar goed. Ik zou wel eens willen passen...  :eusa_pray:

Kom maar langs met de Comets, ik heb AP's :P

If it's not blown, it sucks...

RonnieDuck

Geintje moet kunnen Eugene  ;)

De tijd zal het uit eindelijk ook wel laten blijken. Ook ik verwacht wel dat een AP setje iets beter is dan een WP pro set.

Ik ben er stom toevallig tegen aan gelopen. Zelfs met de revisie in Taiwan ben ik nog steeds onder de 1000,- euro kwijt. (overigens is de klantvriendelijkheid en contact  met wp super)

Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Arien

Citaat van: Wibren V70RAWD op 24-07-2007 14:20:55
Citaat van: Arien op 24-07-2007 12:32:34
Citaat van: Arien op 23-07-2007 23:08:31
Hmm ik vind de comets mooier dan de pegasus, je ziet ze ook gewoon minder vaak.

Vraag: rijd er iemand met comets/ AP racing of WP-BBK, zo ja welke en hoe bevalt dat?  :eusa_dance:

Iemand een reactie?

hoi arien,

ik rij ook rond met comets / AP racing en moet zeggen dat het zeer goed bevalt. Je hebt wel de spacers nodig voor deze kit.

mvg Wibren


Hoi, dank voor je persoonlijke mail. Moooie fotos van je V70R en je hebt geluk met je AP's,... en met spacers ziet het er prachtig uit. De wielen komen niet buiten de kast.
Merk je nu dat de wielen tegen de kast aanlopen bij de uiterste stuuruitslag? Hoeveel mm zijn jouw spacers? (16,0 of 16.5?)



Arien

#24
Citaat van: Eugene op 24-07-2007 17:50:00
Citaat van: Arien op 24-07-2007 17:48:13
das wel weer een goeie,... maar goed. Ik zou wel eens willen passen...  :eusa_pray:

Kom maar langs met de Comets, ik heb AP's :P

Hoi Eugene,
dank voor je aanbod, zoals je weet ben ik nieuw hier en is alle hulp welkom.
Woon je toevallig een beetje in de buurt van Rotterdam?

Laten we de ervaring met WP dan gewoon maar afwachten de komende periode toch??
Verder zie ik dat de WP Pro met standaard 17" comets geen spacers nodig heeft, zie:

http://www.vivaperformance.com/catalog/product_info.php?cPath=78_83&products_id=399&page=1&sort=2d

en klik op het onderste fotootje, en lees text ernaast..... blijkbaar past er dus gewoon een 330mm schijf in,...interessant dudes!


Wibren

Citaat van: Arien op 24-07-2007 20:21:45
Citaat van: Wibren V70RAWD op 24-07-2007 14:20:55
Citaat van: Arien op 24-07-2007 12:32:34
Citaat van: Arien op 23-07-2007 23:08:31
Hmm ik vind de comets mooier dan de pegasus, je ziet ze ook gewoon minder vaak.

Vraag: rijd er iemand met comets/ AP racing of WP-BBK, zo ja welke en hoe bevalt dat?  :eusa_dance:

Iemand een reactie?

hoi arien,

ik rij ook rond met comets / AP racing en moet zeggen dat het zeer goed bevalt. Je hebt wel de spacers nodig voor deze kit.

mvg Wibren


Hoi, dank voor je persoonlijke mail. Moooie fotos van je V70R en je hebt geluk met je AP's,... en met spacers ziet het er prachtig uit. De wielen komen niet buiten de kast.
Merk je nu dat de wielen tegen de kast aanlopen bij de uiterste stuuruitslag? Hoeveel mm zijn jouw spacers? (16,0 of 16.5?)




Nee tot op heden loopt ie nergens aan bij de uiterste stuur uitslag  :eusa_dance: Ik heb geen idee hoe dik mijn spacers zijn maar moet ie naar de garage en zal het dan wel even opmeten.
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Arien

Oke heeft geen haast, tis meer voor het idee. Miss wist je het direct.
Nogmaals bedankt voor je input en fotos,...  :eusa_clap:

Eugene

De spacers voor de AP's zijn zeker geen 16 mm anders heb je gegarandeerd last van aanlopen. Zal hoogstens een paar mm zijn lijkt me...

In de schijf van de AP zit een spacertje "ingebakken" ik weet niet of je dat bedoelt, of dat er nog een losse spacer bovenop zit.

Ik woon in Zuid-Limburg, dus niet echt in de buurt helaas :(

If it's not blown, it sucks...

Arien

Ahaa nu wordt het me alweer een stuk duidelijker, interessant.
Tja Limburg is ver, maar goed misschien pak ik de leasebak van mn vriendin wel en neem een velgje mee,.... ff zien hoe het loopt...  ::)

Turbo-Geek

Ik zit op een half uurtje van R'dam.
Als ik de D2 racing set erop heb mag je best komen passen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------