OBDII volvo software en hardware voor diagnose

Gestart door Gunnar, 30-07-2007 21:21:40

Vorige topic - Volgende topic

haasje

de my2000 hebben wel een echte obd2 (via canbus) hier zou dus wel de universele lezers op moeten werken. Indien iemand het wil proberen, ik heb een obd2 lezer, alleen geen volvo om het mee te proberen (heb hem op andere auto's geprobeerd, daar werkt hij wel op)

Misha

Citaat van: )()()sT op 04-12-2009 15:08:35
Als ik de posts zo lees dan zou het dan niet werken??

Ik wil ook zo'n kabeltje, hier op het forum vistte ik net naast het net laatst  ;D
Ik viste raak.
Alleen werkt het niet met ME7.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Henk855

Heb het nu werkend en er is communicatie tussen de auto en de laptop maar echt veel kan je er volgens mij niet mee, na een stroom uitval bleef na het laden mijn lambda lampje branden maar ik kon in het programma niet vinden waar het vandaan kwam en resetten was ook niet te vinden. Kan natuurlijk aan mij liggen want het is tot op heden een wereld vreemd programma voor mij.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

haasje

heb je de volledige versie of alleen de demo, de demo kan volgens mij alleen uitlezen, niet wissen.

rico

Gisteravond laten uitlezen door Irian Paul,hij kon bijna alles uitlezen waarbij er bijna geen foutmeldingen waren afgezien van de temp sensor voor de Ecc.

maartendeb

Citaat van: Misha op 03-12-2009 17:40:59
Citaat van: niwesa op 30-11-2009 08:32:30
Ik zie dat de Demo versie van VOLV-FCR alleen de V70 97-98 doet. Wie weet welke software je dan kunt gebruiken voor de latere Classic modellen, dus 99 en 2000 ?

Ja, ben ook benieuwd.

Ik heb MY1999 en heb met mijn universele bluetooth OBD-2 adapter (te koop bij dealextreme, zie: http://dealextreme.com/details.dx/sku.16921) succes gehad met de volgende applicatie:

• Scantools versie 1.13, is simpel en gratis. Foutcodes uitlezen, resetten, en sensorwaardes bekijken. Google naar scantool_net113win.exe. Latere versies werken bij mij niet, omdat je daar een "officiele" ELM chip voor nodig hebt en die zit blijkbaar niet in dat bluetooth ding van mij.

Ik heb nog wel wat meer applicaties geprobeerd, maar deze was makkelijk en werkte tenminste:)

)()()sT

Citaat van: Misha op 04-12-2009 19:07:23
Citaat van: )()()sT op 04-12-2009 15:08:35
Als ik de posts zo lees dan zou het dan niet werken??

Ik wil ook zo'n kabeltje, hier op het forum vistte ik net naast het net laatst  ;D
Ik viste raak.
Alleen werkt het niet met ME7.

Dat dacht ik al / vreesde ik voor jou ;)

Maar even "resumerend:"

Citaat van: sjors855 op 29-11-2009 08:45:49
Is dit te mooi om waar te zijn, zit er heel hard aan te denken om het te bestellen voor nog geen 2 tientjes.

http://www.winkelplein.nl/vaya/default.asp?sid=eYGzl0OoppxhlF1HBnrj2s8vezSDn3&page=detail&Id=1609948

Bovenstaande tool werkt met een volledig softwareprogramma wel bij bv. mijn V70R met Motronic 4.4, maar niet bij een late 850 met Motronic 4.3?

Ik wil nl. heel graag zo'n ding; altijd handig.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

850 amateur

Ik ben ook aan het proberen om mijn servicelampje van mij 850 10v uit begin 96 te resteen met een VAG KKL-usb kabel gekocht bij pagershop, maar het ledje blijft rood branden. Als ik de vol fcr opstart en het servicelampje wil resetten dan krijg ik de foutmelding dat ik moet controleren of de kabel goed aangesloten is. Dat is hij wel, maar kan het misschien zo zijn dat je de vol fcr sofware moet instaleren nadat de usb kabel op de pc en auto is aangesloten? Bij de VAG software zou dit wel moeten volgens de site van pagershop. De com poort bij mij is ingesteld op 2, dus volgens mij kan het hier ook niet aan liggen. De drivers die ik gemaild heb gekregen van pagershop zijn cvorret geïnstaleerd want de computer geeft aan dat op com 2 een seriele usb is aangesloten. Al met al heb ik een hoop ???????????????? Wie kan mij advies geven. Ik dank je hartelijk ???

mehn

Seriele usb?

Ten eerste moet je geen drivers installeren én je moet COM1 instellen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haasje

En heb je de volledige versie van vol-fcr of de demo? De demo kan geen codes en servicelampje resetten

850 amateur

Citaat van: mehn op 08-12-2009 21:05:33
Seriele usb?

Ten eerste moet je geen drivers installeren én je moet COM1 instellen.

De drivers die ik heb moeten instaleren waren nodig om de kabel door xp te laten herkennen. Dit was een zipp bestandje dat pagershop heeft meegestuurd vandaar de instalatie. Kun je mij anders advies geven hoe ik deze kabel dan moet instaleren op de laptop? Com1 is op de laptop bezet, vandaar dat ik com 2 heb genomen. Aangezien ik een linkshandige wizzkid ben heb ik geen idee hoe ik dan de com 1 weer vrij kan krijgen om hierop de usb kabel aan te sluiten. Ik heb de uitleg van "volvoDeMio" op pagina 2 van dit forum als handleiding gebruikt. Wat betreft de versie waar Haasje naar vraagt; wat ik kan terugvinden is dat het de beta versie 1.3.06 is.

razorx

Voor een VAG-KKL USB kabeltje moet je wel drivers installeren. De standaard Windows drivers werken lang niet altijd.
De reden waarom is een lang verhaal, bespaar ik je. ;)
Heb je al eerder een vergelijkbaar apparaat geïnstalleerd wordt het een ander verhaal.

In feite gaat het hier om een apparaatje dat USB naar serieel converteert. OBD 1,5 is een seriele interface.
VOL-FCR is een vrij primitief programma.

Dus COM1 is een plicht.
Je kan vermoedelijk in je BIOS setup COM1 uitschakelen. Zodat ie vrijkomt voor je USB-seriele interface.
Of je zet je seriele interface in je BIOS op COM2.

In apparaatbeheer van Windows, zet je vervolgens je interface (eerst op de knop geavanceerd drukken) op COM1.
Dan moet het werken.

Heb zelf ook zo'n pagershop interface. Lekker goedkoop en het werkt.

Succes er mee!

Sbv

kan je niet gewoon de seriele versie van de kabel aanschaffen ? Ik heb op mijn laptop nog een normale seriele poort zitten

-D©©©L-

Citaat van: Sbv op 09-12-2009 00:39:09
kan je niet gewoon de seriele versie van de kabel aanschaffen ? Ik heb op mijn laptop nog een normale seriele poort zitten
tuurlijk.