OBDII volvo software en hardware voor diagnose

Gestart door Gunnar, 30-07-2007 21:21:40

Vorige topic - Volgende topic

groen V70

Kabel is binnen, net ff getest met de demo van VOL-FCR en het werkt !!!  hartsike goed ik kwam al 3 fouten tegen wat die inhouden zal ik nog wel eens zoeken, nu nog het volledige programma dan kan ik ook reseten.
dus als iemand het prog VOL-FCR heeft dan zou ik dat graag eens willen lenen.  ;)
I have my Dream

groen V70

Inmiddels heb ik de juiste software gevonden, VOL-FCR (Vol-FCR(TM), Fault Code Reader for Volvo (TM) Cars.  Version Beta 1.3.06)

Ik ben heel blij ik heb al 2 lampjes gereset, service lampje en srs lampje
van de  ecc krijg ik (ECC-414 Fan motor pass comp temp sensor, faulty signal) die komt gelijk weer terug,
weet iemand waar ik die kan vinden??

van het instrumenten paneel lukt het niet om verbinding te maken, 1 keer kwam hij met 2 fout codes en gelijk weer foute comunicatie

zou het kunnen zijn dat ik een massa probleem heb op de ECU ???

de motor storings codes moet ik nog uitlezen met een ledje, schakelaar enz, dat moet ik eerst een maken, of is er iemand op Flakkee die dat al gemaakt heeft ???

wordt vervolgt,  8) 8) 8)
I have my Dream

thuur

Citaat van: groen V70 op 11-09-2009 10:57:12
Inmiddels heb ik de juiste software gevonden, VOL-FCR (Vol-FCR(TM), Fault Code Reader for Volvo (TM) Cars.  Version Beta 1.3.06)

Ik ben heel blij ik heb al 2 lampjes gereset, service lampje en srs lampje
van de  ecc krijg ik (ECC-414 Fan motor pass comp temp sensor, faulty signal) die komt gelijk weer terug,
weet iemand waar ik die kan vinden??

van het instrumenten paneel lukt het niet om verbinding te maken, 1 keer kwam hij met 2 fout codes en gelijk weer foute comunicatie

zou het kunnen zijn dat ik een massa probleem heb op de ECU ???

de motor storings codes moet ik nog uitlezen met een ledje, schakelaar enz, dat moet ik eerst een maken, of is er iemand op Flakkee die dat al gemaakt heeft ???

wordt vervolgt,  8) 8) 8)

De ECC sensor vind je naast de rechterschakelaars, achter het roostertje (via radio/ECC paneel te bereiken).

Niet alle instrumentenpanelen laten zich uitlezen met Vol-FCR, dus dat is gewoon pech.

Gr 8)

groen V70

Ik heb de temp sensor er uit gehad die in het dachbord zit, ik denk dat die in orde is, weet iemand hoe en wat ik kan meten aan die sensor???

in vadis vond ik wel hoe in en uit te bouwen maar geen door meet schema.

I have my Dream

volvoc70T5

Citaat van: groen V70 op 11-09-2009 19:36:16
Ik heb de temp sensor er uit gehad die in het dachbord zit, ik denk dat die in orde is, weet iemand hoe en wat ik kan meten aan die sensor???

in vadis vond ik wel hoe in en uit te bouwen maar geen door meet schema.

het probleem zit hem ook in het fannetje van de sensor, dat geeft de code ook weer..
FAN motor.. even proberen fannetje weer gangbaar/schoon te maken..

als dat niet lukt..nieuwe sensor dus plaatsen

groen V70

het fannetje draaide gewoon, maakt geen herrie dus ja wat kan ik nogmeer testen??
I have my Dream

volvoc70T5

Citaat van: groen V70 op 11-09-2009 20:40:00
het fannetje draaide gewoon, maakt geen herrie dus ja wat kan ik nogmeer testen??

hij blijft ook draaien? .. vaak gaat de fan zwaar lopen waardoor je zo`n foutcode krijgt..
(tenminste, dat was bij mij het geval)

elmarconi

Dat PT-100 element wat in die sensor zit nog in orde? Geen breuk oid?
Er moet ook ergens in Vadis staan wat je daar aan weerstand zou moeten meten.

--
Autogas Inside . . .

groen V70

hallo bedankt allemaal voor het advies,

vandaag nogmaals de temp sensor er uitgehaald en het ventilatortje gesmeerd met een drupje olie( waaier zit er los op, als je heeeel voorzichtig de behuizing opengemaakt hebt) pas op dat het pt100 element heel blijft.
via VOL-FCR de storing gereset en hij bleef weg,  :eusa_clap: :eusa_dance:

vandaag ook de motor storingen uitgelezen, een printplaatje gemaakt met led en druk knop de led zou 12 volt moeten zijn maar was na 3x knipperen al dood. daarna een lampje zoals in het dachboard zit gebruikt dat gaat ook het brand maar heel zacht maar voldoende.  :eusa_dance:

op zowel pin 4 als pin 5 kwam hij met   1.1.1  dat zou goed moeten zijn, geen storingen, wel prettig maar nog geen antwoord op mijn problemen.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35702.msg709890.html#msg709890

dit is iig gelukt nu verder zoeken.

8) 8) 8)
I have my Dream

groen V70

ik heb nog een vraagje,

Ik heb dus een V70 2.5 10v '97  OBD2 stekker in de armsteun, heleboel dingen zijn gelukt, alleen kan ik ook op een of andere manier de KM stand uitlezen??? zo ja,  hoe moet dat dan???
in VOL-FCR kom ik het nergens tegen en via het ledje en druk knop kom ik ook niet verder.

Iemand een idee ???

8) 8) 8)
I have my Dream

Henk855

Is dit te mooi om waar te zijn, zit er heel hard aan te denken om het te bestellen voor nog geen 2 tientjes.

http://www.winkelplein.nl/vaya/default.asp?sid=eYGzl0OoppxhlF1HBnrj2s8vezSDn3&page=detail&Id=1609948
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

-D©©©L-

Da's een normale prijs voor de interface.

Misha

Citaat van: sjors855 op 29-11-2009 08:45:49
Is dit te mooi om waar te zijn, zit er heel hard aan te denken om het te bestellen voor nog geen 2 tientjes.

http://www.winkelplein.nl/vaya/default.asp?sid=eYGzl0OoppxhlF1HBnrj2s8vezSDn3&page=detail&Id=1609948

Nou inderdaad !
Als dat werkt ben ik ook erg geinteresseerd. Je hebt er alleen niet de software bij natuurlijk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Henk855

Heb hem maar besteld en we zien het wel, ben erg benieuwd.

Sjors

Geachte vaya,

Helemaal top deze kabel maar welke software heb ik er bij nodig? Heb een 850 met OBD2 en wil hem heel graag zelf uit lezen.

Sjors

de software zit erbij
vriendelijke groet,
www.winkelplein.nl/vaya

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

mehn

Citaat van: sjors855 op 29-11-2009 09:48:33
de software zit erbij
vriendelijke groet,
www.winkelplein.nl/vaya

Dan ben ik toch benieuwd welke software daarbij zit. Zal wel weer lekker illegaal zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: