OBDII volvo software en hardware voor diagnose

Gestart door Gunnar, 30-07-2007 21:21:40

Vorige topic - Volgende topic

Henk855

Binnenkort zal ik het weten. Illegaal ja wat moet ik zeggen ................... alles is te downloaden tegenwoordig en heeft Pietje iets wat Jantje niet heeft dan wordt het snel uitgewisseld.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Misha

Citaat van: mehn op 29-11-2009 10:11:05
Citaat van: sjors855 op 29-11-2009 09:48:33
de software zit erbij
vriendelijke groet,
www.winkelplein.nl/vaya

Dan ben ik toch benieuwd welke software daarbij zit. Zal wel weer lekker illegaal zijn.

Ik vermoed de Demo-versie, die krijg je bijna overal bij maar je kunt er precies niks mee.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: mehn op 29-11-2009 10:11:05
de software zit erbij
vriendelijke groet,
www.winkelplein.nl/vaya

Dan ben ik toch benieuwd welke software daarbij zit. Zal wel weer lekker illegaal zijn.

Dan mag de link toch wel snel worden weggehaald, want dit forum is niet voor illegale praktijken bedoeld  :eusa_snooty:

Jans Duiven

Citaat van: Misha op 29-11-2009 08:51:06
Citaat van: sjors855 op 29-11-2009 08:45:49
Is dit te mooi om waar te zijn, zit er heel hard aan te denken om het te bestellen voor nog geen 2 tientjes.

http://www.winkelplein.nl/vaya/default.asp?sid=eYGzl0OoppxhlF1HBnrj2s8vezSDn3&page=detail&Id=1609948

Nou inderdaad !
Als dat werkt ben ik ook erg geinteresseerd. Je hebt er alleen niet de software bij natuurlijk.

Het werkt wel denk ik. Nee  ;D Ik heb die kabel nog liggen in de usb uitvoering en kan wel wat softs bij the ware doen.

-D©©©L-

Heb hem maar besteld en we zien het wel, ben erg benieuwd.

Sjors

Geachte vaya,

Helemaal top deze kabel maar welke software heb ik er bij nodig? Heb een 850 met OBD2 en wil hem heel graag zelf uit lezen.

Sjors

de software zit erbij
vriendelijke groet,
www.winkelplein.nl/vaya

dat staat toch in de advertentie. ?   Vragen naar de bekende weg.

Henk855

Marco even een communicatie foutje, ik reageerde op een advertentie op Marktplaats en daar stond niet bij welke software, daarna reageerde deze persoon met de link naar winkelplein waar wel een en ander wordt vermeld.

Sjors
855R

niwesa

Ik zie dat de Demo versie van VOLV-FCR alleen de V70 97-98 doet. Wie weet welke software je dan kunt gebruiken voor de latere Classic modellen, dus 99 en 2000 ?
Verkoopt helaas zijn mooie V70

Henk855

Vandaag de interface binnen gekregen en de software is idd VOL-FCR demo, boel geïnstalleerd maar krijg een interface connection error. Morgen nog eens verder kijken wat ik met de installatie op de laptop fout heb gedaan, beetje vreemd want na de installatie van VOL-FCR prikte ik de interface in de USB poort en kreeg keurig de melding ,,nieuwe hardware gevonden,, en deze werd geïnstalleerd. Laptop draait op Windows 2000 trouwens. 

Sjors
855R

Misha

Citaat van: niwesa op 30-11-2009 08:32:30
Ik zie dat de Demo versie van VOLV-FCR alleen de V70 97-98 doet. Wie weet welke software je dan kunt gebruiken voor de latere Classic modellen, dus 99 en 2000 ?

Ja, ben ook benieuwd.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elmarconi

Citaat van: VolvoDeMio op 31-01-2008 14:41:25

Om communicatie met de auto goed te laten verlopen de verbinding met de kabel lopen als Com1. Bij mij werd deze door xp op Com4 gezet, en heb ik zelf als volgt gewijzigd in Com1:
(In Windows xp door op start te klikken, kies Configuratiescherm, kies Systeem, klik op tab Hardware, klik op knop Apparaatbeheer [vanaf hier moet de kabel in de usb-poort zitten!], klik op de + voor Poorten (Com& Lpt), klik met je rechtermuisknop op Usb Serial Port en selecteer Eigenschappen, klik op tab Port Setting, klik op knop Advanced, en selecteer Com1 onder Com Port Number.)

(Edit: bij tweede keer gebruiken onthoudt xp dat het Com1 is..!)

En toen werkte de (al eerder geïnstalleerde) vol-fcr software!!!!   ;D
--
Autogas Inside . . .

niwesa

Kreeg vandaag mijn kabeltje binnen. Het is een blauwe USB kabel. Deze zou werken met VOLV-FRC.

Maar deze software is dus alleen voor de modellen t/m '98.

De mijne is er één uit 2000. Kan ik het wel uit proberen met deze software of zit ik dan straks beklemt tussen de Airbags  :eusa_think:?
Verkoopt helaas zijn mooie V70

KIM

Dan zou je het wel heel bont moeten maken.
Probeer maar gerust.

)()()sT

Als ik de posts zo lees dan zou het dan niet werken??

Ik wil ook zo'n kabeltje, hier op het forum vistte ik net naast het net laatst  ;D

KIM

Ik heb 'm zelf ook.
De werking bij mij valt een beetje tegen. Ik had gehoopt op het lezen van live dat. Helaas is het alleen een foutcode lezer en service lamp resetter voor mij gebleken.
Ook kan ik mijn ECC hier niet mee uitlezen...

nickk.

Ik kan nog niet eens mijn motronic foutcodes ermee uitlezen, moet alsnog naar de dealer. Binnenkort eens iets maken met een ledje enzo.