OBDII volvo software en hardware voor diagnose

Gestart door Gunnar, 30-07-2007 21:21:40

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

motorcodes lees je uit met een ledje, een weerstand en een drukknop. Daarbij hanteer je dan de "oude" obd1 werkwijze.

Gj-070

Hallo,

Ben al enige tijd aan het pielen om te proberen met een VAG KKL kabel mijn V70 2.4 bj1999 uit te lezen. 

Helaas is het mij tot nu toe niet gelukt, niet met vol-fcr /  Vehicle Explorer Scan Tool / Digimoto / Scantool / Vag-com demo en VCDS, zowel serieel als met usb krijg ik nog geen contact. Gelet op de poort instelling com 1 en andere tips die hierboven vermeld zijn, maar helaas. ???

Zijn er ook mensen die het wel geluk is met een V70 van 1999 /2000 met deze kabels / software? Dan ben ik uitermate benieuwd wat ik verkeerd doe  :eusa_doh:

Groetjes

(Ps: de hoofd reden dat ik dit graag wil uitlezen is dat het gas een keer zijn eigen weg ging en de motor hoog in toeren ging lopen. Na het loshalen van de accupool leek alles weer normaal, met het kleine verschil dat de motor sindsdien minder snel in toeren terug valt tijdens het overschakelen. Het reinigen van het gasklephuis had geen effect. )

Peter14

Citaat van: -D©©©L- op 17-11-2008 12:35:41
motorcodes lees je uit met een ledje, een weerstand en een drukknop. Daarbij hanteer je dan de "oude" obd1 werkwijze.

Ik heb zo'n kastje met led en drukknop gebouwd en de foutcodes uitlezen gaat prima. Alleen kan ik de foutcodes niet vinden. Met de testpin op 6 krijg ik o.a. 234, 323, 325, 411, 132, 134 en 233 (Lambda regeling stationair). (411 zou de gasklepstand moeten zijn volgens Vadis, maar kan ook een EEPROM foutmelding zijn van de automaat). testpin op 3 geeft 521 (Lambdasonde voorverwarming) en testpin op 13 geeft 122.
(Uiteraard brand bij mij het milieulampje (Lambda).
Wie o wie kent deze foutcodes van de OBD-2?

850 AT 2.0 20V '96

Liber0

Te vinden op marktplaats:
ik heb het besteld wordt ook VADIS bij geleverd....

70 euro incl verzending

Er komt steeds meer beschikbaar voor particulieren laatse tijd

Deze VOLVO diagnose scanner werkt met de Volvo FCR software versie 1.3 of ouder.

De Software en deze Volvo Interface , geschikt voor de PC, zijn een krachtig stuk gereedschap onmisbaar in elke serieuze gagare. De Unit doet exact hetzelfde als de zeer dure diagnosekasten die te vinden zijn bij de dealers.

Deze eerste aftermarket Volvo scantool kan het volgende:

- Het lezen en wissen van storingscodes en permanete storingen.

- Het lezen van livestream data , van de motor

- Het inleren van alle beschikbare modules: van versnellingsbak t/m elektr. verstelbare stoelen.

Geschikt voor de volgende Volvo modellen: 800 Series, 900 series, S40, V40, C70, S70, V70, S90 en de V90.

Opvraagbare Volvo diagnose modules:

Motor – Zowel benzine als Diesel

Anti Blokeer Systeem

Automatic transmissie

SRS - airbag en andere protectie systemen

Bestuurder en passagier stoel geheugen

Instrumenten, incl. service licht reset

Climate control - air conditioning

Startblokkering / Immobilizer

Alarm

Navigatie en verkeerinformation systeem

Stand kachel indien aanwezig Ondersteunde opties:

Nieuw! Op de 232 Chipset gebaseerd systeem.

Werkt perfect met de software: Volvo Fault Code Reader software (FCR) 1.3 of ouder serieele versie

Het design van deze kabel ondersteund serieel EEPROM programming. Het inlezen en herschrijven van het Volvo motormanagment software , beter bekend als Chiptuning via OBD

Past bij elke Volvo direct op de OBD2 aansluiting, ook indien de ruimte rondom de stekker erg smal is.

De LED lamp indicator/communicatie status.

Ingebouwd , het oplossen en of omzeilen van het achteraf in gebouwde niet volvo-radio probleem

Het Pakket omvat:

1x de Volvo (USB) diagnostic interface kabel.

1x een cdrom met bijgaande driver en volledig functionerende software

llinssen

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

razorx

Citaat van: Liber0 op 06-06-2009 13:19:58
..
Het design van deze kabel ondersteund serieel EEPROM programming. Het inlezen en herschrijven van het Volvo motormanagment software , beter bekend als Chiptuning via OBD
..
Daar is ook alles mee gezegd op dit vlak.

Ecu uitlezen is al eerder toegelicht.
@Marco en llinsen:  ;)

En daar is ook alles mee gezegd.

Liber0

De betere tuners kunnen echter wel in de ecu wissen schrijven zonder solderen
Ben benieuwd eigenlijk welke software dat is en of die dan via de OBD2 stekker gaan
Als het niet via die stekker gaat is het wel duidelijk dat je met dit pakket er dan ook niet bij kan......

Ik moet zelf nog kijken ik zal wel een paar plaatjes uploaden
van de software "online"

Het is ook al nuttig als je zelf eens kan kijken en wat dingen kunt resetten
Met deze software kun je wel al je volvo modules zien

Liber0

Bij deze software hierboven dus ook

motorcodes lees je uit met een ledje, een weerstand en een drukknop. Daarbij hanteer je dan de "oude" obd1 werkwijze

is er nu niks op de markt waarmee je een t5 zonder dit gepruts uit kunt lezen??

ECC ook met druknop en ledje met weerstand????
nog nooit gezien heeft iemand al zoiets gemaakt???

De rest werkt goed heb alles kunnen resetten

haasje

Ik heb in mijn (obd1) auto een set obd2 tellers (V70R) zitten samen met 2 obd2 electrisch verstelbare stoelen. Nu heb ik geprobeerd om die 3 zowel uit te lezen via obd1 als (via een verloop) obd2. Helaas werkt het op beide manieren niet. Weet iemand of alle obd2 apparaten (die op pin 6 zijn aangesloten) aanwezig moeten zijn om het goed te laten werken. De computer van mijn donorauto is hetzelfde als mijn eigen computer (lh3.2) die heb ik gewisseld en dat maakt geen verschil.

groen V70

Hallo mede roffelaars,

er wordt hier een heleboel mogelijke combinatie's van kabels en software genoemd maar ik ben de draad een beetje kwijt, wat zou ik nu nodig hebben om een V70 '97 2,5 10V uit te lezen, ik denk dat ik fenix 5.2 heb, (volgens vadis)

wat kan ik dan allemaal uitlezen ??  en resetten

ik begrijp wel dat dit weer precies een moeilijk geval is maar wat de dealer kan moeten wij toch ook kunnen.

miss handig voor meer mensen dat er een lijstje samengesteld wordt met welke uitvoering volvo met welke kabel en software het werkt.
I have my Dream

KIM

Ik heb het setje bestels zoals Libero hierboven aangeeft. Het valt me een beetje tegen...
Je kun foutcodes lezen en wissen van enkele systemen, echter van het belangrijkste systeem , motronic 4.3 kun je nix uitlezen. Moet je met een weerstandje en een LEDje gaan lopen klooien in de diagnosestekker.
Live data streamen is er voor mij ook niet bij.
Maar ach, 55 euro voor een servicelamp resetter is ook wel oke..

Ik ben een beetje op zoek naar andere software; misschien dat het dan wel gaat. Autodiagnos en Delphi en krijgen het uitlezen wel voor elkaar.

henry classic v70

Zou ik hier iets mee kunnen?
Voor 2.5 10V '97 lpi en 2.5 10V '99 lpi
http://link.marktplaats.nl/276588480
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

t5play

wie kan mijn c70 t5 uit 2002 op codes scannen? ik kom uit cuijk (bij nijmegen)

razorx

Citaat van: groen V70 op 03-09-2009 19:29:09
Hallo mede roffelaars,

er wordt hier een heleboel mogelijke combinatie's van kabels en software genoemd maar ik ben de draad een beetje kwijt, wat zou ik nu nodig hebben om een V70 '97 2,5 10V uit te lezen, ik denk dat ik fenix 5.2 heb, (volgens vadis)

wat kan ik dan allemaal uitlezen ??  en resetten

ik begrijp wel dat dit weer precies een moeilijk geval is maar wat de dealer kan moeten wij toch ook kunnen.

miss handig voor meer mensen dat er een lijstje samengesteld wordt met welke uitvoering volvo met welke kabel en software het werkt.
De ECU, Cruise Control en ECC met ledje, weestandje en schakelaar.
De rest met VOL-FCR en een VAG-KKL USB kabeltje van plm 10 euri.  ;)
VOL-FCR ook om te resetten.

groen V70

oke bedankt ik ga die kabel bestellen (ed. besteld)
ik hou je op de hoogte

8) 8) 8)
I have my Dream