Silversand Volvo 850 2.5i 20v 1995-03

Gestart door BartusKN, 16-09-2007 14:36:41

Vorige topic - Volgende topic

BartusKN

Hier wat foto's even snel gemaakt. Binnenkort met een veeeel betere camera, gebruik
nu een Panasonic Lumix FX-30 ook niet mis maargoed.

Voila. En nu gaat ik toch echt heerlijk touren :P

oja even nog iets. Hij rijdt op gas, maar zie mijn benzine meter ook best snel naar beneden gaan
kan het zijn dat de benzine meter mijn gas inhoud weergeeft ? Tis een orginele Labda installatie,
en toen ik me benzine volledig had getankt toen was de benzine meter niet tot maximaal(scheelde echt een behoorlijk stuk)

Thanks voor het lezen en eventueel antwoorden.

Fijne feestdagen en Veilige jaarwisseling :D!

Emiel

Johann

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

BartusKN

Storing is weer terug gekomen GRRRRR zoveel scheldwoorden maar dat neemt het probleem niet weg. Me auto slaat gewoon spontaan af en dan alle lampjes op dashboard aan, geen stuurbekrachtiging geen rembekrachtiging (om van in paniek te raken op een rotonde). En dat na 250 km's gereden te hebben. Ik zelf durf er even niet in te rijden mijn vader brengt hem donderdag om hem weeeeer na te laten kijken. Dit gebeurt ten tijde van gas. en na uitvallen kan je hem ook niet op gas starten maar moet je hem echt op benzine zetten en dan heeft hij het moeilijk. Ik ben radeloos en zit met handen in mijn haren weet niet wat het kan zijn. Hij heeft alles vervangen wat vervangen moest worden, en bij uitlezen waren er geen storingen meer. Maargoed ik wacht donderdag wel af wat er gaat gebeuren.

Ronbroek

Citaat van: BartusKN op 18-09-2007 09:03:21
Citaat van: thuur op 18-09-2007 01:20:38
Niet alleen je airbag randje staat omhoog (wat superglue doet wonderen), maar ook je bovendek zit niet juist op de plek ;)
Gr 8)

bovendek ? bedoel je dat dat randje naast middenconsole dashboard ook uitsteekt ? want dat weet ik inderdaad, mogelijk omdat er een storing in de elektronica zit/zat hebben ze dashboard eraf gehad. Als goed is is de storing er namelijk al uit. Zo niet dan haalt die man waar ik hem heb gekocht hem er uit voor mij. Deze week beginnen wij motorisch.

Deze storing dan zeker ?

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Ludo

slippende multiriem?.
spanningsregelaar of de dynamo zelf kaduuk?.

waarom starten op gas?.
en waarom gaat starten op benzine moeilijk?, is dat altijd zo?.

BartusKN

normaliter start hij automatisch op benzine en schakeld over op gas. maar als hij uitvalt (wat tot 2 keer toe bij een bocht naar rechts maken gebeurde) is het starten onmogelijk en zet je hem handmatig op benzine. En dan heeft hij er echt nog moeite mee, dit heeft hij alleen dus die keren wanneer hij uitgevallen is. Normaliter is het aanraken en lopen :D, maargoed daarmee lossen we het nu niet mee op. Hij heeft al diversen onderdelen vervangen voor het gas gedeeldte ( ik heb weinig kennis van autos vergeef me als ik iets raars zeg ) maar auto is uitgelezen en alles geeft goed aan. En heb hem ook meegekregen met dat alles goed was.

Ludo

aha, de lampjes op het dashboard gaan pas branden nadat ie uitvalt.

relais 103 als eens uitgewisseld/vervangen?.

BartusKN

Citaat van: Ludo op 25-12-2007 01:03:19
aha, de lampjes op het dashboard gaan pas branden nadat ie uitvalt.

relais 103 als eens uitgewisseld/vervangen?.

durf ik zelf niet te zeggen. zal het aangeven wat doet die relais ? (shame on me)

Ludo

relais 103 stuurt de brandstofpomp aan.
is een bekend probleem dat de solderingen daarvan het laten afweten.
hij zit hier:

BartusKN

ik waardeer het heel erg dat je zo meedenkt. Maar denk dat dat het probleem niet is de brandstofpomp is ook vervangen en daarna weer uitgelezen. Alles bleek goed te zijn en vreemde is bij bocht naar rechts :-\ of is dat puuur toeval ?

Ludo

enkel in een bocht naar rechts is inderdaad vreemd.
dat kan toeval zijn, daar durf ik me niet op vastpinnen.
de pomp zelf kan goed zijn, maar als ze geen stroom krijgt, doet ie niks.

Ludo

euh, nog iets, er zit toch nog wel gas in tank hé?.

BartusKN

Benzine zit Ultimate 98 in a 89 euro :-\ en gastank gisteren volgepropt met 20 euro dus nog genoeg naar mijn mening. ik ga morgen nog meer proberen te waarnemen. Me vader rijd mee (die is taxichauffeur/limovervoer) zit veel op de weg. Hij denk omdat het in een bocht is en ik rem dus voet van gas misschien stationair te laag loopt waardoor motor uitvalt