Silversand Volvo 850 2.5i 20v 1995-03

Gestart door BartusKN, 16-09-2007 14:36:41

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: BartusKN op 25-12-2007 01:42:05
Benzine zit Ultimate 98 in a 89 euro :-\ en gastank gisteren volgepropt met 20 euro dus nog genoeg naar mijn mening.

ja dat is wel voldoende, je zou immers niet de eerste zijn geweest...  ;D  ;)
ben benieuwd of je wat meer kan vinden morgen.

BartusKN

Citaat van: Ludo op 25-12-2007 01:44:46
Citaat van: BartusKN op 25-12-2007 01:42:05
Benzine zit Ultimate 98 in a 89 euro :-\ en gastank gisteren volgepropt met 20 euro dus nog genoeg naar mijn mening.

ja dat is wel voldoende, je zou immers niet de eerste zijn geweest...  ;D  ;)
ben benieuwd of je wat meer kan vinden morgen.

laat het weten!  fijne kerst ! en bedankt voor het meedenken.

KUKO (Rob)

Ik zou ook beginnen met 103 , ik rij op benzine maar heb hetzelfde euvel gehad met het uitvallen, relais vervangen en geen een x meer voorgevallen.

BartusKN

vandaag wat getest maar hij viel neit uit mogelijk is het dat ik zelf me gas te aprubt loslaat. Hij maakt dan een domper in toerental valt terug naar de 600 - 700 toeren.  Eenmaal warm me motor gebeurt dit niet. Wel als je hem rijdend in Neutraal zet. dan zie je hem ook van 1100/1200 toeren, een duik maken naar 600/700 toeren. Dit dan gecombineerd met koude motor zou me motor af kunnen laten slaan toch ?

daarnaast heb ik nog een klein probleempke, probeer een pioneer radio erin te zetten maar er zitten geen ISOstekkers in grrrrr.  :eusa_wall: weet iemand een site/winkel in Flevoland waar je verloopstekkers kan kopen ?

Ronbroek

Luchtmassameter / lambdasonde  :eusa_think:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

BartusKN

Citaat van: Ronbroek op 25-12-2007 17:18:57
Luchtmassameter / lambdasonde  :eusa_think:
beide zijn vervangen en ook de lambdasimulatie is vervangen

Ronbroek

Hmm, heb ook wel eens zoiets raars gehad, hoe zat het met je ontsteking:

Boegies, boegiekabels, rotorkap, evt BOMbine ? 

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

BartusKN

Citaat van: Ronbroek op 25-12-2007 17:22:11
Hmm, heb ook wel eens zoiets raars gehad, hoe zat het met je ontsteking:

Boegies, boegiekabels, rotorkap, evt BOMbine ? 
boegiekabels waren net vervangen voor hij stil kwam te staan boegies hebben we vervangen voordat we hem voor de eerste keer startte en rotorkap en bobine weet ik niet.

Ronbroek

Toch maar de foutcodes uitlezen dan of daar wat uit komt  :eusa_think:

KUKO (Rob)

Met 103 kan je een tijdje geen last hebben van uitvallen en daarna x keer per dag /week ik zou m zeker een keer vervangen voor een nieuwe / goed geteste. Dat lijkt me op dit moment de snelste en meest economische manier.Gr.Rob

Ludo

de benzinedrukregelaar zou ik ook even testen.
een lekke drukregelaar zou de terugval in de toeren kunnen verklaren.

BartusKN

storing is niet voorgekomen gisteren. Gisterenavond ook een radio ingebouwd, dit heeft mijn vader gedaan, het was nogal een klus en ben hem hierom heel erg dankbaar. De stekkers waren namelijk niet standaard dus moest anders opgelost worden. Uiteindelijk radio werkend gekregen. Het is een Pioneer en ben der ontzettend blij mee :D dus niet afkraken :P gehgeh
en nog een vraag over het inbouwen van nieuwe speakers --> speakers vervangen/vernieuwen

Daf46

Als het alleen op gas gebeurd dan zal het relais 103 er toch niet tussen zitten dacht ik zo.

Maar euh kan dit niet gewoon de stationeerregelklep zijn die eens een reinigingsbeurtje nodig heeft ?
Ik heb bij mijn auto ook de indruk dat ie hieraan wat gevoeliger is op gas dan op benzine. 

Citaat van: BartusKN op 22-12-2007 18:26:30kan het zijn dat de benzine meter mijn gas inhoud weergeeft ? Tis een orginele Labda installatie,
en toen ik me benzine volledig had getankt toen was de benzine meter niet tot maximaal

Voor zover ik weet is dat bij de originele installatie idd het geval (dat de lpg inhoud op de benzine meter getoond wordt wanneer hij op gas staat)

BartusKN

KUKO (Rob)

Citaat van: Daf46 op 27-12-2007 13:35:58
Als het alleen op gas gebeurd dan zal het relais 103 er toch niet tussen zitten dacht ik zo.

Maar euh kan dit niet gewoon de stationeerregelklep zijn die eens een reinigingsbeurtje nodig heeft ?
Ik heb bij mijn auto ook de indruk dat ie hieraan wat gevoeliger is op gas dan op benzine. 

Citaat van: BartusKN op 22-12-2007 18:26:30kan het zijn dat de benzine meter mijn gas inhoud weergeeft ? Tis een orginele Labda installatie,
en toen ik me benzine volledig had getankt toen was de benzine meter niet tot maximaal

Voor zover ik weet is dat bij de originele installatie idd het geval (dat de lpg inhoud op de benzine meter getoond wordt wanneer hij op gas staat)
Vaak gebruiken de gasboeren ook relais 103 om de gaspomp aan te sturen do i need to say more? gewoon proberen 103 kost je de kop niet