Even voorstellen: bijna Volvo 850 bezitters

Gestart door MenzoChantal, 14-10-2007 12:38:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MenzoChantal

Hi allemaal,

Al jaren zijn wij gek van de Volvo 850 (chantal het liefst de estate) Maar we konden het tot nu toe domweg niet veroorloven. En door een meevallertje kan dat nu wel!

We zijn nu op dit forum om wat informatie te verzamelen en op die manier onze Volvo te vinden en te kopen.

We hopen dat jullie ons kunnen helpen

Groetjes Menzo en Chantal
Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!

ief

Welkom hier en houdt ons op de hoogte! 8)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Volvo Felipe

Welkom en succes met de zoektoch


Volvogroeten
;)

kyro

welkom hiero  !!

iig veel plezier met de tocht naar 'n 850 !!

voor 't geval dat júllie 't nog niet gevonden hebben !!
lees onderstaand topic ook dan ff door !

altijd handig ;) 

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0

elianmars

Gefeliciteerd met het winnende Staatslot!  ;D

Welkom hier en succes met het zoeken naar een mooie estate!

FGG

Ik ben ervan overtuigd dat jullie een mooie Estate gaan vinden. Succes en welkom op 't Forum.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

MenzoChantal

Bedankt voor jullie tips! We hebben iig nu wel een paar wensen:

Liefst turbo (we houden van soepele motoren en geen jankenden)
cruise controle
ECC
automaat
Diesel of G3 (diesel laten we tunen)

We willen echter in verschillende 850 (of V70) gaan rijden om een goede  te kunnen vinden.
Een specialist uit de buurt van Veghel wist te vertellen dat een 2.5 20V in combinatie met een automaat het niet lang volhoudt (snap ik niet). En ook op LPG zou een 20V geen aanrader zijn...

We speuren nog even verder

Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!

)()()sT

Citaat van: MenzoChantal op 15-10-2007 13:01:45
Een specialist uit de buurt van Veghel wist te vertellen dat een 2.5 20V in combinatie met een automaat het niet lang volhoudt (snap ik niet). En ook op LPG zou een 20V geen aanrader zijn...

Onzin ;)

Succes met de zoektocht :)

viking_in_shorts

Citaat van: MenzoChantal op 15-10-2007 13:01:45
een 2.5 20V in combinatie met een automaat het niet lang volhoudt

Weet niet zeker wat "lang" is voor deze specialist, maar onze '97-er rijd al zo'n 235d km met die combinatie :eusa_think:

GeertG

Citaat van: viking_in_shorts op 15-10-2007 13:40:23
Citaat van: MenzoChantal op 15-10-2007 13:01:45
een 2.5 20V in combinatie met een automaat het niet lang volhoudt

Weet niet zeker wat "lang" is voor deze specialist, maar onze '97-er rijd al zo'n 235d km met die combinatie :eusa_think:

Dat is inderdaad niet echt lang...................... :eusa_shifty:

On topic: welkom en succes met zoektocht !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

FGG

Citaat van: MenzoChantal op 15-10-2007 13:01:45
En ook op LPG zou een 20V geen aanrader zijn...

Flauwekul. We rijden bijna 40.000km per jaar met onze GLT op LPG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

MenzoChantal

#11
Kijk daar hebben we wat aan. Enneuh...die 20V. Volgens een test in de autoweek is de auto wat lui in de 4e en 5e versnelling waardoor je relatief veel moet schakelen. Wat is jullie ervaring daarmee?
Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!

viking_in_shorts

Het precieze weet ik er niet van (maar iets verteld mij dat er vast wel mensen hier zijn die het wel weten) maar volgens mij zijn er 2 soorten AT's geleverd: 4-bak en 5-bak.

Wij hebben een 4-bak, dus met erg lange versnellingen - met zware lading (aanhangwagen oid) of zware rechter voet schakelt hij wat veel. Normaal gebruik = normaal gedrag. Maar het zou kunnen zijn dat een modernere auto met 6-bak lekkerder voelt. Oftewel: wat is je referentie kader? (en heb je het over MT of AT?)

)()()sT

Citaat van: MenzoChantal op 15-10-2007 14:26:40
Kijk daar hebben we wat aan. Enneuh...die 20V. Volgens een test in de autoweek is de auto wat lui in de 4e en 5e versnelling waardoor relatief veel moet schakelen. Wat is jullie ervaring daarmee?

Een 20V heeft zijn extra vermogen t.o.v. een 10V hogerin de toeren; dit betekent dat je het verschil pas merkt boven de 3500 toeren.
In het "dagelijkse" rijden is een 20V een hele fijne motor, maar voor extra fun is die T dan weer lekker hè ;)

Citaat van: viking_in_shorts op 15-10-2007 14:37:29
Het precieze weet ik er niet van (maar iets verteld mij dat er vast wel mensen hier zijn die het wel weten) maar volgens mij zijn er 2 soorten AT's geleverd: 4-bak en 5-bak.

Automaat in de 850 is altijd 4-traps... De 5-traps zat alleen in MY2000 V70(R).

Met aanhangen kun je een automaat ook in stand "3" zetten.

MenzoChantal

Ik sprak over een handgeschakelde versnellingsbak. Ik ben hier nog op het forum aan het speuren naar de betrouwbaarheid van de automaatbakken. Aangezien de Volvo vrij hoge km standen hebben bij aankoop wil ik wel een idee hebben wat de automaat aankan. Wanneer ik daar niet van overtuigd ben zullen we voor een handgeschakelde bak kiezen. Bij de weg: Is de automaat voorzien van een lock up? (BMW ging bij de E34 525i zo ver om dit een 5e trap te noemen)
Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!