Even voorstellen: bijna Volvo 850 bezitters

Gestart door MenzoChantal, 14-10-2007 12:38:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kyro

als jullie voor diesel gaan !!!!!

kreeg vorige week mailtje over onderstaande V70 TDI
(maar toen had ik al 'n andere gekocht)
dat ik 'm kon komen ophalen voor 5500 euro !!

't is welliswaar 'n schakelbak !!      maar goed !!

wagen schijnt goed voor-mekaar te zijn !

dus mocht je voor diesel gaan, weet je iig waar je deze voor mee kunt nemen

http://auto.marktplaats.nl/volvo/115696275-volvo-v70-2-5-tdi-diesel.html

daytonawim

Er staat wel iets van een nieuwe distributie riem, maar NIETS over een
nieuwe waterpomp, das wel handig bij een diesel als ik de forum leden
mag geloven :-)

viking_in_shorts

Citaat van: MenzoChantal op 15-10-2007 16:19:09
Bij de weg: Is de automaat voorzien van een lock up? (BMW ging bij de E34 525i zo ver om dit een 5e trap te noemen)

Ja.

MenzoChantal

Spit, graaf, lees, denk, overweeg ??? :eusa_doh: De automaten lijken toch een behoorlijk slokje extra brandstof tot zich te nemen als ik de berichten hier lees. Dusssss we kiezen voorlopig voor de handbak (maar we willen wel met de automaat gaan rijden)

En tnx voor die TIP van die V70!
Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!

daytonawim

Ik rij met zowel een automaat als een schakel, zelfde auto, zelfde motor e.d., en kan nou niet echt merken dat ie veel duurder rijd.

Waarschijnlijk als je de hele dag in de file staat kan het idd wel dat je verbruik behoorlijk hoger komt te liggen.

MenzoChantal

De auto zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor lange afstanden (mijn ouders wonen in Wageningen, wij in Leiden, vakantiehuis in de buurt van Berlijn en vrienden die minimaal 50km verder wonen) Dus dat is maar afwachten.

Voor de korte afstanden en woon werkverkeer heb ik een tweewieler. Das veel handiger met de files  :eusa_shifty:
Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!

Turbobiker

Citaat van: MenzoChantal op 15-10-2007 19:20:19
..., vakantiehuis in de buurt van Berlijn en vrienden die minimaal 50km verder wonen.

Niet echt praktisch dat je vrienden zo ver weg wonen. Je gaat er dus alleen tijdens je vakantie langs? Of bedoel je dat je daarom zoveel kilometers gaat maken, omdat je door de week regelmatig even bij vrienden op bezoek in de buurt van Berlijn gaat?


::)
De Tussenpaus

MenzoChantal

Citaat van: Turbobiker op 15-10-2007 19:23:17
Citaat van: MenzoChantal op 15-10-2007 19:20:19
..., vakantiehuis in de buurt van Berlijn en vrienden die minimaal 50km verder wonen.

Niet echt praktisch dat je vrienden zo ver weg wonen. Je gaat er dus alleen tijdens je vakantie langs? Of bedoel je dat je daarom zoveel kilometers gaat maken, omdat je door de week regelmatig even bij vrienden op bezoek in de buurt van Berlijn gaat?


::)

Chantal werkt in Leiden (waar wij wonen) en gaat op de fiets. Ik werk in de Kwakel en ga met de motor (tenzij het heeeeeeeeeel slecht weer is) Onze vrienden, familie en kenissen wonen relatief ver weg. Dus als we daar langs gaan is dat meestal min 250km retour. En we bezoeken minimaal 4x per jaar ons huisje in de buurt van Berlijn (per reis goed voor min 1800km) Alles bij elkaar verwachten we dat we een 20000km per jaar gaan rijden.
Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!

Frenz

Mss heb je hier wat aan: 20V op LPG met bijna 333K op de klok (waarvan de laatste 7000 van mij, zonder noemenswaardige problemen)

Het is veel vaker gezegd, hoge km-standen geen probleem voor welk type 850 dan ook, mits goed onderhouden

btw, welke motor? wil zelf weer een woon-werk fiets erbij :eusa_dance:

MenzoChantal

Citaat van: Frenz op 15-10-2007 23:29:05

btw, welke motor? wil zelf weer een woon-werk fiets erbij :eusa_dance:

Ik heb nu een ZZR600 van 1993 met een blok van 2002. Loopt goed maar wil ook hier meer koppel. Dus een ZZR1100 is in aantocht (mijn ZZR heeft al veel gelopen dus inruilen heeft geen zin)
Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!

MenzoChantal

Citaat van: Frenz op 15-10-2007 23:29:05
Mss heb je hier wat aan: 20V op LPG met bijna 333K op de klok (waarvan de laatste 7000 van mij, zonder noemenswaardige problemen)

Het is veel vaker gezegd, hoge km-standen geen probleem voor welk type 850 dan ook, mits goed onderhouden


Welke uitvoering? Kun je me specs mailen?
Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!

MenzoChantal

Zojuist met een 850 sedan GLT automaat gereden met ECC en half leren bekleding. Wat een genot! Rust, soepel maar echt rap vond ik de auto niet. De acceleratie viel tegen maar wellicht dat dit aan de automaat ligt. Ik had meer verwacht van die 170 paarden onder de kap... Maar de automaat.. wat een liefje! Heerlijk zijdezacht en rap bij de les... Hij startte op benzine  en binnen een seconde schakelde de auto over op LPG (van vialle).

De auto heeft 357.000km gelopen. Ziet er keurig uit op een lelijk rechter voorscherm na (slecht gerepareerde schade). De auto is van 2e eigenaar en de historie is incl de rekeningen bekend. Helaas geen CC maar wel een LPG tank van 85 liter!

Hij vraagt er €5900 voor... Maar dat ik vind ik erg veel geld. Er was wel te praten omdat ik niks wilde inruilen.

Nu maar eens een dieseltje zoeken.
Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!

Scooby Doo

Puppy Power!!!

de boekhouder

€ 5.900,= voor een GLT sedan lijkt me wat ruim...
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

MenzoChantal

Citaat van: Scooby Doo op 16-10-2007 14:15:54
Je moest toch een Estate  ??? :eusa_think: ???   --> :eusa_doh:

;D ;D

Ja klopt, Maar wilde alvast weten hoe een 2.5 20V rijdt...vandaar.. En wellicht is een sedan ook goed... Je moet wel heeeeel goed zoeken voor een goede.. en zeker met onze wensen
Ja eindelijk een 850...een T5 nog wel!