opgesloten door slot achterklep

Gestart door T5turbo, 07-11-2007 15:05:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T5turbo

Hallo

Vandaag op reis met de familie. Oudste dochter moest plassen dus een pauze gehouden. Kleinste dochter (1.5 jaar) bleef met moeder in de auto achter (samen met de sleutel die nog in het contact zat)
Vrouw lief pakt iets uit de achterklep en spontaan springt alles op slot. (ze had dit echter niet in de gaten en gooide de klep dicht  :eusa_wall:). Kind opgesloten:o
Gelukkig hadden ze een accutol bij het benzine station en zo het achterklep slot uitgeboord.Wist het anders ook niet..... ::)



Toen bleek bij het openen van de achterklep, en nadat deze een centimeter of 30 open is, springt alles spontaan op slot springt.  ??? Nooit eerder last van gehad
Ik heb vele andere berichten op dit forum gelezen over het slot in de achterklep, maar kwam dit niet tegen. Heeft iemand dit wel eens meer gehad?

Microswitch kapot? Hoe die te vervangen + art. nummer?
Slot is nu ook kapot. Moet ik de gehele unit vervangen of kan ik ook alleen de slotcylinder vervangen? Art. nummer?
Krijg ik er natuurlijk ook weer een sleutel bij?

Het betreft een T5 station uit 95. Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes vanuit Finland
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Ronbroek

Hallo,


Met m'n sedan heb ik een tijdje geleden hetzelfde gehad.

Af en toe schoot rijdendeweg de centrale vergrendeling spontaan dicht.

Tijdens wat (audio) kluswerkzaamheden in de kofferbak gebeurde hetzelfde.

Na wat bekleding losgetrokken te hebben in de kofferbak trof ik een loszittende massaverzamel-schroef aan (waar meerdere draadjes met een AMP oogje aan het chassis  hangen).

Nadat ik deze aangedraaid had is het niet meer voorgevallen.


vgr, Ronald

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Emiel

Citaat van: Ronbroek op 07-11-2007 16:28:18
Na wat bekleding losgetrokken te hebben in de kofferbak trof ik een loszittende massaverzamel-schroef aan (waar meerdere draadjes met een AMP oogje aan het chassis  hangen).

Of een ralle draad bij het scharnier van de achterklep (linkerkant).

Succes...

T5turbo

Bedankt voor de hulp,maar tot nu toe is het probleem nog niet opgelost. Kan geen losse aarde draden vinden en de draden bij de schanieren zijn nog goed,want die zijn afgeopen zomer vervangen.Kan er geen beschadiging aan ontdekken.  ::)

Iemand nog een ander idee?  ???
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

T5turbo

#4
Gister een poosje bezig geweest, maar kan niets ontdekken. Vandaag deed het slot ook weer gewoon.  :eusa_sick:
ECHTER: nu doet de achterruit ruitenwisser raar.........doet het soms wel en soms niet.........   >:(

Moet iest met de bedrading zijn..... :eusa_think:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

mehn

Citaat van: T5turbo op 11-11-2007 10:42:47
ECHTER: nu doet de achterruit ruitenwisser raar.........doet het soms wel en soms niet.........   >:(

Moet iest met de bedrading zijn..... :eusa_think:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=12948.msg208031#msg208031

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Emiel

Ik ga nog steeds voor verrotte bedrading.... ;D

T5turbo

Bedankt mehn voor de link. Die had ik nog niet gevonden via de zoek functie.    :eusa_think:
De wisser doet het nog wel maar alleen in de ''altijd wissen'' stand. Dus niet de interval en ook niet met sproeien. Ik ga zeker aan de gang met jou link. Schoonmaken kan nooit geen kwaad.
Verder nog steeds niets gevonden in de bedrading..... :-\
Toch erg raar dat het slot nu weer normaal werkt??!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

T5turbo

#8
Aankomend weekend maar eens proberen de boel open te maken en het slot + ruitenwisser motor na te kijekn. Was er nog niet eerder aan toe gekomen.  :'(
Heb een prijs opgevraagd voor een nieuwe cilinder voor het slot bij de delaer: Een achterklepslot komt wel eens meer voor (9203375) en kost 125 euro ex, BTW.   :-X
Dat is een hoop geld.

Heeft iemand nog een slot liggen of waar kan ik een goede gebruikte vinden?

Overigens kan je het slot op sleutelcode bestellen.De oude sleutel kan je gewoon blijven gebruiken.


Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Turbo-Geek

Raar verhaal ... Ik betaalde iets van 69 euro (incl btw en club korting !) voor een achterklepslot voor mijn 95'er 850 estate .. Natuurlijk op sleutelcode gemaakt.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: T5turbo op 27-11-2007 08:50:47
Aankomend weekend maar eens proberen de boel open te maken en het slot + ruitenwisser motor na te kijekn. Was er nog niet eerder aan toe gekomen.  :'(
Heb een prijs opgevraagd voor een nieuwe cilinder voor het slot bij de delaer: Een achterklepslot komt wel eens meer voor (9203375) en kost 125 euro ex, BTW.   :-X
Dat is een hoop geld.

Heeft iemand nog een slot liggen of waar kan ik een goede gebruikte vinden?

Een gebruikte cilinder heeft (uiteraard) afwijkende sleutels. Je kan proberen of de zaak wel goed werkt als je het stangetje tussen de cilinder en het slot mechanisme even verwijderd.

Dit staat los van de wisser die alleen maar wissen wil. Ik ben dan ook geneigd om -zoals Emiel al zei- toch de bedrading te verdenken. Een draadbreuk zie je niet altijd aan de buitenkant van de draad.

T5turbo

69 euro is een beter bedrag dan 125. Waar was dit?

Mijn slot is stuk, want die heb ik moeten uitboren om mijn dochter te kunnen bevrijden. Dit was te lezen in het begin van dit topic. Ik kan dus nu weinig testen.
Uiteraard als ik het slot vervang kijk ik gelijk alle bedrading na. Bedankt voor de tips!  :eusa_clap:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Turbo-Geek

Ik heb mijn slot gewoon besteld bij de dealer ... Daar ging 15% vanaf ivm 850 club korting. Mijn dealer is Hooftman Volvo BV, maar de bruto prijs zou overal hetzelfde moeten zijn.
Je hebt dan een vers nieuw slot, gewoon op je originele sleutelcode en je hebt meteen zo'n 'Hotel' sleutel (zoals ze dat weleens noemen) erbij, ideaal om ergens te verstoppen mocht je ooit weer in zo'n situatie komen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

T5turbo

Apart, want daar heb ik ook de prijs opgevraagd. Ik zal ze het nog eens vragen.  ???
Was dit lang geleden misschien?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Philip850

#14
had dochterlief niet gewoon even 1 van de voordeuren kunnen openmaken?  :eusa_think:

EDIT: Ik had er even overheen gelezen dat ze pas 1,5 jaar is  :eusa_wall:
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73