waar kan ik een variabele interval schakeling voor de ruitenwisser kopen?

Gestart door BarryH, 17-11-2007 22:56:50

Vorige topic - Volgende topic

de boekhouder

Ok., bedankt. Morgen nog een keer proberen: het schijnt morgenochtend nog even droog te zijn.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Snellebaksteen

Hmmmmm, wat doe ik verkeerd? Het relais zit er in, wat een kl@teklusje trouwens, dat zit behoorlijk ver weg! maar nu doet mijn interval helemaal niks en de ruitenwissers komen ook niet meer auto matisch terug bij uitschakelen. Ook bij het ruitensproeien gaan ze niet meer aan. Moet ik nog iets instellen? Doet mijn relais het niet? Heb ik hem verkeerd ingeprikt? Dat kan toch helemaal niet?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

tackle

thuur

Even opnieuw er in steken. Kan zijn dat ie niet goed zit.

Gr ;)

Ludo

Citaat van: Snellebaksteen op 09-12-2007 11:02:45
wat een kl@teklusje trouwens, dat zit behoorlijk ver weg!

ik ben er niet zeker van, maar volgens mij moet je er ook bij kunnen als je de volledige zekeringkast omhoog haalt via de motorruimte.

ief

Hmm, toch ook maar eens een relais 99 gaan ritselen, toch wel erg handig. :)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Esveldt

jberg

Citaat van: Snellebaksteen op 09-12-2007 11:02:45
Hmmmmm, wat doe ik verkeerd? Het relais zit er in, wat een kl@teklusje trouwens, dat zit behoorlijk ver weg! maar nu doet mijn interval helemaal niks en de ruitenwissers komen ook niet meer auto matisch terug bij uitschakelen. Ook bij het ruitensproeien gaan ze niet meer aan. Moet ik nog iets instellen? Doet mijn relais het niet? Heb ik hem verkeerd ingeprikt? Dat kan toch helemaal niet?

ik had t zelfde probleem, bleek dat ik het relais in het voetje er naast had gestoken, omdat ik het blindelings had gedaan.
Ik heb echt uren zitten prutsen voordat ik het zag.
Let dus op, ernaast zit een loze voet die precies de zelfde aansluitingen heeft, alleen de kleur is anders, maar dat zie je alleen als de je kop diep in de voetenbak steekt.
Nogmaals, ik had dus precies de zelfde klacht.

jberg

het relais moet dus in de rode voet, als je m in een witte hebt gedrukt zit  je fout

gr jw

llinssen

Het lijkt wel een forum event op afstand!

Ik heb net ook mijn relais erin geprutst.

Ik denk niet dat ik ooit in zo'n raar standje in de auto heb gelegen. (let wel ik heb een C70, geen V70).
Maar door mijn arm flink te draaien, kwam ik net goed uit om de rode 203 los te friemelen. Het erin drukken van de 99 ging verbazingwekkend eenvoudig: ik kon het blauwe relais dat er bij mij naast zit als een soort geleide gebruiken.
En belangrijkste is: het werkt!

Leuke optie om te hebben, zeker voor 10 euro!
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Marc O.

Pffff.......@#$%@*!!!!!!!!!!!

Zo hee........ik krijg dat oude relais er dus echt met geen mogelijkheid uit. Er zit teveel in de weg en/of mijn handen zijn te groot! Iemand nog tips voordat ik alles eromheen los ga draaien, met het risico dat ik schroefjes, draadjes, relaistjes en een niet meer rijdende auto overhoud?
...The Nile isn't just a river in Africa...

llinssen

iemand met kleine handjes zoeken, of met flexibele schoudergewrichten.
Ik woon in Utrecht, dus als je een mooi ritje wilt maken, kom je maar langs.

Ik zou het zelf niet aandurven om de zaak eromheen los te gaan halen.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Marc O.

Die ellendige zekeringbak in de motorkap zit er net boven. Heb ook al geprobeerd om die los te maken. Alle schroefjes los gehad, maar naar beste Zweedse traditie blijft ie moervast zitten???

Citaat van: llinssen op 09-12-2007 15:27:58
iemand met kleine handjes zoeken, of met flexibele schoudergewrichten.
Ik woon in Utrecht, dus als je een mooi ritje wilt maken, kom je maar langs.

Ik zou het zelf niet aandurven om de zaak eromheen los te gaan halen.

Bedankt voor het aanbod. Eerst zelf nog maar effe gaan pielen. Anders wordt het alsnog een duur relais  :eusa_think:

llinssen

Kun je het relais wel zien zitten?

Ik ben echt met mijn hoof zo'n beetje op de pedalen gaan liggen, met mijn linkerarm kon ik net aan de rode in de bovenhoek komen. Langzaam heen en weer wrikken deed het hem. Zoals gezegd de andere erin ging verbazend snel.

Mocht het niet lukken en je bent een keer in de buurt....

Marc O.

Ik zie het relais inderdaad wel zitten. Kan er net met mijn vingertoppen bij en hem op en neer bewegen, maar niet voldoende om hem los te krijgen. Lijkt wel of ie vastgeklemd zit. Een aantal andere relais zitten iig wél vastgeklemd maar kan net niet zien of dat met deze ook het geval is.